Automobilu Škoda Auto trápí problém, který by jí mohly ostatní automobilky závidět - zákazníci nestojí o nejlacinější vozy, ale raději si připlácejí za vyšší výbavu. Automobilka tak nejspíš úplně zruší nejlacinější verze.
Tento kuriozní problém však netrápí automobilu v Evropě, ale v Austrálii. Během rozhovoru pro australský web "WhichCar, který se týkal příchodu nového modelu Karoq, se o tom rozpovídal mluvčí australského zastoupení Škody Auto, Paul Pottinger.
Podle jeho slov si zákazníci automobilky na australském trhu vybírají většinou prémiové stupně výbav, což se nejvíce projevilo u modelu Škoda Octavia, kdy zákazníci poměrně rychle rozebrali verze RS, a základní výbavové verze zůstaly stát před dealerstvím automobilky. Ta je nakonec musela nechat dodatečně vybavit příplatkovou výbavou, aby o ně opět byl zájem.
Z toho důvodu tak v Austrálii automobilka přestane základní úplně varianty nabízet, a místo nich nasadí rovnou vozy s určitými stupni výbavy. I z toho důvodu proto v Astrálii nekoupíte Kodiaq v nižší konfiguraci, než jako sedmimístný vůz s pohonem 4x4. O nižší verze zkrátka nebyl zájem.
Co se samotného Karoqu týče, ten by měl do Austrálie dorazit na jaře příštího roku. Nabízet se bude jak s pohonem přední, tak obou náprav. Pod jeho kapotou se objeví dvoulitrový diesel s pohonem 4x4 a objevit by se měl i benzínový čtyřválec 1,5 litru s pohonem pouze předních kol.
Ačkoliv Karoq nabídne podobný prostor jako Tiguan stojící na stejné platformě, díky bohaté výbavě a vysoké oblibě značky v Austrálii se očekávají rekordní prodeje.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!