Automobilu Škoda Auto trápí problém, který by jí mohly ostatní automobilky závidět - zákazníci nestojí o nejlacinější vozy, ale raději si připlácejí za vyšší výbavu. Automobilka tak nejspíš úplně zruší nejlacinější verze.
Tento kuriozní problém však netrápí automobilu v Evropě, ale v Austrálii. Během rozhovoru pro australský web "WhichCar, který se týkal příchodu nového modelu Karoq, se o tom rozpovídal mluvčí australského zastoupení Škody Auto, Paul Pottinger.
Podle jeho slov si zákazníci automobilky na australském trhu vybírají většinou prémiové stupně výbav, což se nejvíce projevilo u modelu Škoda Octavia, kdy zákazníci poměrně rychle rozebrali verze RS, a základní výbavové verze zůstaly stát před dealerstvím automobilky. Ta je nakonec musela nechat dodatečně vybavit příplatkovou výbavou, aby o ně opět byl zájem.
Z toho důvodu tak v Austrálii automobilka přestane základní úplně varianty nabízet, a místo nich nasadí rovnou vozy s určitými stupni výbavy. I z toho důvodu proto v Astrálii nekoupíte Kodiaq v nižší konfiguraci, než jako sedmimístný vůz s pohonem 4x4. O nižší verze zkrátka nebyl zájem.
Co se samotného Karoqu týče, ten by měl do Austrálie dorazit na jaře příštího roku. Nabízet se bude jak s pohonem přední, tak obou náprav. Pod jeho kapotou se objeví dvoulitrový diesel s pohonem 4x4 a objevit by se měl i benzínový čtyřválec 1,5 litru s pohonem pouze předních kol.
Ačkoliv Karoq nabídne podobný prostor jako Tiguan stojící na stejné platformě, díky bohaté výbavě a vysoké oblibě značky v Austrálii se očekávají rekordní prodeje.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?