Automobilku Tesla proslavil její inovativní přístup k navrhování interiéru, exteriéru, pohonných jednotek i praktických řešení. Výroba pedálů z plastu se však mezi úspěchy této automobilky zřejmě nezapíše. Občas totiž praskají
Pokud se rozhodnete investovat nemalou sumu peněz do automobilu jako je Tesla Model S, pravděpodobně očekáváte jen tu nejmodernější, nejpokrokovější a nejspolehlivější techniku a technologii. Málokdo by proto očekával, že se vám jednoho dne prostě ulomí plynový pedál.
Přesně s takovým zážitkem se ale na fóru Tesla Motors Club pochlubil uživatel s přezdívkou "Benjiejr". A aby ho nikdo nemohl podezírat z vymýšlení si, přiložil k tématu i fotografii.
Incident se měl stát v momentě, kdy majitel Tesly ukazoval schopnosti vozu svým příbuzným. Po krátké projížďce po dálnici, kde jim ukázal funkci AutoPilotu, sjel na menší opuštěnou okresku, kde chtěl názorně předvést akceleraci vozu. Aktivoval tedy režim Max Battery a Launch Mode. Během prvního startu bylo vše v pořádku a všichni byli nadšení. Rozhodl se tedy vůz otočit a ukázat akceleraci bez Launch Mode. Když ale šlápl na plyn, plynový pedál se ulomil.
Díky regenerativnímu brzdění se automobil naštěstí takřka okamžitě zastavil a bylo možné ho odstavit na krajnici, majitel však děkoval bohu, že se mu něco podobného nestalo na dálnici, kde by na prudkou akceleraci vozu i jeho prudké zastavení nemuseli řidiči za ním včas zareagovat.
Pro elektromobil si nakonec přijeli se servisu Tesla s odtahovým vozem a řidiči zajistili přepravu domů přes Uber. Pedál byl nakonec během jednoho dne vyměněn a majitel dostal svůj vůz zpět.
Zarážející však je, že se na fóru objevili další lidé, kteří už o problému s ulomenými pedály slyšeli. Jeden z nich dokonce přidal i fotografie, které byly vystaveny na Facebooku. Místo ulomení pedálů se přitom shoduje, takže je možné, že se buď jedná o vadnou sérii pedálů, nebo vadné konstrukční řešení.
Celým problémem se tak nakonec zřejmě bude zabývat i úřad pro dopravu a bezpečnost na silnicích a dálnicích (National Highway Transportation and Safety Administration).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.