Automobilku Tesla proslavil její inovativní přístup k navrhování interiéru, exteriéru, pohonných jednotek i praktických řešení. Výroba pedálů z plastu se však mezi úspěchy této automobilky zřejmě nezapíše. Občas totiž praskají
Pokud se rozhodnete investovat nemalou sumu peněz do automobilu jako je Tesla Model S, pravděpodobně očekáváte jen tu nejmodernější, nejpokrokovější a nejspolehlivější techniku a technologii. Málokdo by proto očekával, že se vám jednoho dne prostě ulomí plynový pedál.
Přesně s takovým zážitkem se ale na fóru Tesla Motors Club pochlubil uživatel s přezdívkou "Benjiejr". A aby ho nikdo nemohl podezírat z vymýšlení si, přiložil k tématu i fotografii.
Incident se měl stát v momentě, kdy majitel Tesly ukazoval schopnosti vozu svým příbuzným. Po krátké projížďce po dálnici, kde jim ukázal funkci AutoPilotu, sjel na menší opuštěnou okresku, kde chtěl názorně předvést akceleraci vozu. Aktivoval tedy režim Max Battery a Launch Mode. Během prvního startu bylo vše v pořádku a všichni byli nadšení. Rozhodl se tedy vůz otočit a ukázat akceleraci bez Launch Mode. Když ale šlápl na plyn, plynový pedál se ulomil.
Díky regenerativnímu brzdění se automobil naštěstí takřka okamžitě zastavil a bylo možné ho odstavit na krajnici, majitel však děkoval bohu, že se mu něco podobného nestalo na dálnici, kde by na prudkou akceleraci vozu i jeho prudké zastavení nemuseli řidiči za ním včas zareagovat.
Pro elektromobil si nakonec přijeli se servisu Tesla s odtahovým vozem a řidiči zajistili přepravu domů přes Uber. Pedál byl nakonec během jednoho dne vyměněn a majitel dostal svůj vůz zpět.
Zarážející však je, že se na fóru objevili další lidé, kteří už o problému s ulomenými pedály slyšeli. Jeden z nich dokonce přidal i fotografie, které byly vystaveny na Facebooku. Místo ulomení pedálů se přitom shoduje, takže je možné, že se buď jedná o vadnou sérii pedálů, nebo vadné konstrukční řešení.
Celým problémem se tak nakonec zřejmě bude zabývat i úřad pro dopravu a bezpečnost na silnicích a dálnicích (National Highway Transportation and Safety Administration).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?