Automobilku Tesla proslavil její inovativní přístup k navrhování interiéru, exteriéru, pohonných jednotek i praktických řešení. Výroba pedálů z plastu se však mezi úspěchy této automobilky zřejmě nezapíše. Občas totiž praskají
Pokud se rozhodnete investovat nemalou sumu peněz do automobilu jako je Tesla Model S, pravděpodobně očekáváte jen tu nejmodernější, nejpokrokovější a nejspolehlivější techniku a technologii. Málokdo by proto očekával, že se vám jednoho dne prostě ulomí plynový pedál.
Přesně s takovým zážitkem se ale na fóru Tesla Motors Club pochlubil uživatel s přezdívkou "Benjiejr". A aby ho nikdo nemohl podezírat z vymýšlení si, přiložil k tématu i fotografii.
Incident se měl stát v momentě, kdy majitel Tesly ukazoval schopnosti vozu svým příbuzným. Po krátké projížďce po dálnici, kde jim ukázal funkci AutoPilotu, sjel na menší opuštěnou okresku, kde chtěl názorně předvést akceleraci vozu. Aktivoval tedy režim Max Battery a Launch Mode. Během prvního startu bylo vše v pořádku a všichni byli nadšení. Rozhodl se tedy vůz otočit a ukázat akceleraci bez Launch Mode. Když ale šlápl na plyn, plynový pedál se ulomil.
Díky regenerativnímu brzdění se automobil naštěstí takřka okamžitě zastavil a bylo možné ho odstavit na krajnici, majitel však děkoval bohu, že se mu něco podobného nestalo na dálnici, kde by na prudkou akceleraci vozu i jeho prudké zastavení nemuseli řidiči za ním včas zareagovat.
Pro elektromobil si nakonec přijeli se servisu Tesla s odtahovým vozem a řidiči zajistili přepravu domů přes Uber. Pedál byl nakonec během jednoho dne vyměněn a majitel dostal svůj vůz zpět.
Zarážející však je, že se na fóru objevili další lidé, kteří už o problému s ulomenými pedály slyšeli. Jeden z nich dokonce přidal i fotografie, které byly vystaveny na Facebooku. Místo ulomení pedálů se přitom shoduje, takže je možné, že se buď jedná o vadnou sérii pedálů, nebo vadné konstrukční řešení.
Celým problémem se tak nakonec zřejmě bude zabývat i úřad pro dopravu a bezpečnost na silnicích a dálnicích (National Highway Transportation and Safety Administration).
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.