Tatra Ecorra Sport V8? Neuznaný pokořitel rychlostních rekordů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 29. června 2017, 15:34 Aktualizováno 29.6.2017, 16:28 Google+

Tatra Ecorra Sport V8 je dalším důkazem toho, jak rychlé a technicky propracované vozy dokázala kopřivnická automobilka stavět ještě na konci devadesátých let. Hlavní účel vozu, překonat domácí rychlostní rekord, však nikdy nebyl naplněn. Důvod je však kuriózní.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 29.06. 16:16) Napište svůj názor
Tatra Ecorra Sport V8, závěrečný závod divize 4 - Epilog (Brno, Masarykův okruh).

Tatra Ecorra Sport V8, závěrečný závod divize 4 - Epilog (Brno, Masarykův okruh). | foto: Tomáš Hlucháň

Sdílejte článek

Základem tohoto speciálu byla pouze o rok mladší Tatra T700, která nebyla ničím jiným, než jen silně faceliftovanou Tatrou 613. Aby však vůz mohl pomýšlet na zisk nového rychlostního rekordu, musel celý projít velkou přestavbou. Na té měla velkou zásluhu především restaurátorská společnost Ecorra Lubina, která kromě nové karoserie věnovala vozu i název.

Pod kapotou se však nacházel tradičně vzduchem chlazený atmosferický osmiválec Tatra o výkonu 400 koní, který se objevil i ve vozech Tatra 700 Gt, nebo Tatra Grafit. Motor byl usazen nad zadní nápravou, spojen byl s pětistupňovou manuální převodovkou, a roztáčel zadní 18" kola. Váha vozu činila cca 1,280 kilogramů.

Když byl vůz v roce 1997 hotový, nic nebránilo pokusu o stanovení nového českého rekordu, který se měl odehrát 8. června na letišti v Mošnově. Během dvou průjezdů na letmém kilometru dosáhl vůz průměrné rychlosti 276 km/h, což by na nový rekord bez problému stačilo. Nikdo však netušil, že tento rekord se do historie nezapíše.

Předchozí den se totiž na letišti v Hradišti u Mimoně proháněla po letištní dráze Tatra MTX V8 se stejným cílem. MTXu se to sice s průměrnou rychlostí 210,8 km/h povedlo, Ecorra však byla další den rychlejší. Proč tedy Ecorra rekord nezískala? Podle pravidel FIA mohl být rychlostní rekord překonán jen jednou ročně. Triumf tedy bralo MTX.

Po tomto neúspěchu putoval červený vůz Tatra do muzea v Kopřivnici, kde se však dlouho neohřál. V roce 2000 se totiž jeho skelet dostal do rukou bratrů Hajduškových, kteří vůz opět vybavili motorem V8 Tatra o objemu 4,5 litru a zamířili s ním na okruhové závody.

Následujících 10 let jsme tak tuto unikátní Tatrovku mohli potkávat na nejrůznějších okruhových závodech v České i Slovenské republice. Během let však vůz doznal několik změn,jak designových, tak technických.

Například v roce 2004 dostal vůz černou barvu, byla upravena pozice jeho motoru, karoserie byla zkrácena a rozšířena a do původního obalu převodovky byla vměstnána zakázkově vyrobená sekvenční šestistupňová převodovka, díky čemuž byla Tatra schopna podávat ještě lepší výkony. V roce 2007 se za volantem tohoto vozu ukázal i legendární John Haughland, který je v ČR známý hlavně pro úspěchy v rallye s vozy Škoda.

S příchode nového desetiletí se však Tatra opět vrátila do muzea, tentokrát v Lánech. Pokud byste se jí však chtěli vydat navštívit, budete mít smůlu. V současné době se totiž opět nachází ve vlastnictví bratrů Hajduškových, kteří pracují na velkolepém návratu Tatry Ecorra Sport V8 na závodní dráhy.

Vytisknout

Diskuze: Tatra Ecorra Sport V8? Neuznaný pokořitel rychlostních rekordů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 29.06.2017 16:16 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

Red Bull

VIDEO: Reklama na Česko a Slovensko v podání formule Red Bull aneb "From castle to castle"

Jeep Willys

US Army se s konstruktéry džípu nemazala. Pro jméno legendy jsou tři hypotézy

Tatra buggyra racing

Soutěž o jízdu v terénních speciálech Tatra

reklama

Doporučujeme

McLaren 720S Shooting Brake (JavierOquendo)

McLaren 720S kombi: Nesplnitelný sen prakticky zaměřených závodníků

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  2. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  3. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

  4. Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

  5. Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

  6. Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud