Právě v těchto dnech se na autosalonu ve španělské Barceloně představuje nový SEAT León ve své definitivní produkční podobě.
SEAT León León druhé generace, do jehož vývoje a zavedení výroby SEAT investoval přes 500 milionů euro, zřetelně odráží stylistické postupy, které použili tvůrci známé koncepční studie Salsa. León nové generace, který tvoří po modelech Altea a Ibiza třetí pilíř novodobé historie automobilky SEAT, je zatím posledním přírůstkem do škály modelů nové generace, představených po začlenění značky SEAT do skupiny Audi Brand Group v roce 2002. Design nového Leónu v sobě snoubí sportovní vlastnosti vozů kupé s praktičností pětidveřových hatchbacků. Tento image podporují např. i dokonale zamaskované kliky zadních dveří, začleněné přímo do jejich rámu, kde neruší čistý styling vozu. Expresivně tvarované světlomety opticky dokonale navazují na V-prolis v kapotě motoru, velkou masku chladiče a výrazné lemy podběhů kol. Na těchto stylistických prvcích, zvýrazněných „dynamickou linkou“ na bocích, staví moderní dynamický design modelů SEAT nové generace. Nový León si přiváží řadu sofistikovaných technologií, jako jsou např. motory s přímým vstřikováním benzinu FSI, dvouspojková převodovka DSG, agilní, sportovně naladěný podvozek, přesné řízení s elektromechanickým posilovačem, čelní, boční i průběžné hlavové airbagy (standardně) a boční airbagy ve druhé řadě sedadel (na přání) nebo systémy ABS, TCS a ESP. Komfort jízdy i její bezpečnost zvyšují inovativní prvky, např. bixenonové světlomety, stěrače řízené dešťovým senzorem, zařízení pro monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách či světlomety se systémem automatické aktivace při poklesu viditelnosti. León nové generace je dlouhý 4315 mm, jeho šířka činí 1768 mm a vysoký je 1458 mm. V porovnání s předchozím modelem se rozvor prodloužil o výrazných 67 mm až na 2578 mm. Bezprostředně po uvedení na trh budou moci zájemci o nový SEAT León volit ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových: 1.6/75 kW (102 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k), 1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k).
SEAT León WTCC Světový šampionát cestovních vozů WTCC se - po F1 a světovém šampionátu soutěžních vozů WRC – stává třetím oficiálním světovým šampionátem FIA a tím pádem jednou z nejsledovanějších sportovních motoristických disciplín. Tomu odpovídá i její popularita, jež mezi sportovními fanoušky prudce stoupá. SEAT do WTCC nasazuje okruhové speciály Toledo WTCC a vede si velmi dobře: Vloni se španělská automobilka umístila na třetím místě v hodnocení značek a piloti jejich vozů Toledo WTCC dosáhli řady výborných umístění v jednotlivých závodech tohoto seriálu. Také letos je SEAT ve WTCC velmi úspěšný - už ve druhém podniku desetidílného seriálu WTCC se jeho pilot dostal na stupně vítězů. Pozici značky SEAT ve WTCC dále posílí zbrusu nové sportovní speciály León WTCC, které se ještě letos objeví na závodních okruzích. León WTCC, který je dílem specialistů divize SEAT Sport ze španělského Martorellu, je podle mínění odborníků díky svým vyspělým technologiím schopný výrazně zamíchat pořadím ve Světovém šampionátu WTCC. Tvrdé boje ve WTCC jsou přitom považovány za nejlepší zkoušku a důkaz sportovního potenciálu sériového modelu León, který se stal vynikajícím základem pro stavbu výkonného okruhového speciálu. Kalendář WTCC 2005 10.4. Monza, Itálie 1.5. Magny-Cours, Francie 15.5. Silverstone, Velká Británie 29.5. Imola, Itálie 26.6. Puebla, Mexiko 30.7. Spa-Francorchamps, Belgie 28.8. Oschersleben, Německo 18.9. Istanbul, Turecko 2.10. Valencie, Španělsko 20.11. Macao, Čína - Import Volkswagen Group -
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.