Právě v těchto dnech se na autosalonu ve španělské Barceloně představuje nový SEAT León ve své definitivní produkční podobě.
SEAT León León druhé generace, do jehož vývoje a zavedení výroby SEAT investoval přes 500 milionů euro, zřetelně odráží stylistické postupy, které použili tvůrci známé koncepční studie Salsa. León nové generace, který tvoří po modelech Altea a Ibiza třetí pilíř novodobé historie automobilky SEAT, je zatím posledním přírůstkem do škály modelů nové generace, představených po začlenění značky SEAT do skupiny Audi Brand Group v roce 2002. Design nového Leónu v sobě snoubí sportovní vlastnosti vozů kupé s praktičností pětidveřových hatchbacků. Tento image podporují např. i dokonale zamaskované kliky zadních dveří, začleněné přímo do jejich rámu, kde neruší čistý styling vozu. Expresivně tvarované světlomety opticky dokonale navazují na V-prolis v kapotě motoru, velkou masku chladiče a výrazné lemy podběhů kol. Na těchto stylistických prvcích, zvýrazněných „dynamickou linkou“ na bocích, staví moderní dynamický design modelů SEAT nové generace. Nový León si přiváží řadu sofistikovaných technologií, jako jsou např. motory s přímým vstřikováním benzinu FSI, dvouspojková převodovka DSG, agilní, sportovně naladěný podvozek, přesné řízení s elektromechanickým posilovačem, čelní, boční i průběžné hlavové airbagy (standardně) a boční airbagy ve druhé řadě sedadel (na přání) nebo systémy ABS, TCS a ESP. Komfort jízdy i její bezpečnost zvyšují inovativní prvky, např. bixenonové světlomety, stěrače řízené dešťovým senzorem, zařízení pro monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách či světlomety se systémem automatické aktivace při poklesu viditelnosti. León nové generace je dlouhý 4315 mm, jeho šířka činí 1768 mm a vysoký je 1458 mm. V porovnání s předchozím modelem se rozvor prodloužil o výrazných 67 mm až na 2578 mm. Bezprostředně po uvedení na trh budou moci zájemci o nový SEAT León volit ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových: 1.6/75 kW (102 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k), 1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k).
SEAT León WTCC Světový šampionát cestovních vozů WTCC se - po F1 a světovém šampionátu soutěžních vozů WRC – stává třetím oficiálním světovým šampionátem FIA a tím pádem jednou z nejsledovanějších sportovních motoristických disciplín. Tomu odpovídá i její popularita, jež mezi sportovními fanoušky prudce stoupá. SEAT do WTCC nasazuje okruhové speciály Toledo WTCC a vede si velmi dobře: Vloni se španělská automobilka umístila na třetím místě v hodnocení značek a piloti jejich vozů Toledo WTCC dosáhli řady výborných umístění v jednotlivých závodech tohoto seriálu. Také letos je SEAT ve WTCC velmi úspěšný - už ve druhém podniku desetidílného seriálu WTCC se jeho pilot dostal na stupně vítězů. Pozici značky SEAT ve WTCC dále posílí zbrusu nové sportovní speciály León WTCC, které se ještě letos objeví na závodních okruzích. León WTCC, který je dílem specialistů divize SEAT Sport ze španělského Martorellu, je podle mínění odborníků díky svým vyspělým technologiím schopný výrazně zamíchat pořadím ve Světovém šampionátu WTCC. Tvrdé boje ve WTCC jsou přitom považovány za nejlepší zkoušku a důkaz sportovního potenciálu sériového modelu León, který se stal vynikajícím základem pro stavbu výkonného okruhového speciálu. Kalendář WTCC 2005 10.4. Monza, Itálie 1.5. Magny-Cours, Francie 15.5. Silverstone, Velká Británie 29.5. Imola, Itálie 26.6. Puebla, Mexiko 30.7. Spa-Francorchamps, Belgie 28.8. Oschersleben, Německo 18.9. Istanbul, Turecko 2.10. Valencie, Španělsko 20.11. Macao, Čína - Import Volkswagen Group -
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.