Právě v těchto dnech se na autosalonu ve španělské Barceloně představuje nový SEAT León ve své definitivní produkční podobě.
SEAT León León druhé generace, do jehož vývoje a zavedení výroby SEAT investoval přes 500 milionů euro, zřetelně odráží stylistické postupy, které použili tvůrci známé koncepční studie Salsa. León nové generace, který tvoří po modelech Altea a Ibiza třetí pilíř novodobé historie automobilky SEAT, je zatím posledním přírůstkem do škály modelů nové generace, představených po začlenění značky SEAT do skupiny Audi Brand Group v roce 2002. Design nového Leónu v sobě snoubí sportovní vlastnosti vozů kupé s praktičností pětidveřových hatchbacků. Tento image podporují např. i dokonale zamaskované kliky zadních dveří, začleněné přímo do jejich rámu, kde neruší čistý styling vozu. Expresivně tvarované světlomety opticky dokonale navazují na V-prolis v kapotě motoru, velkou masku chladiče a výrazné lemy podběhů kol. Na těchto stylistických prvcích, zvýrazněných „dynamickou linkou“ na bocích, staví moderní dynamický design modelů SEAT nové generace. Nový León si přiváží řadu sofistikovaných technologií, jako jsou např. motory s přímým vstřikováním benzinu FSI, dvouspojková převodovka DSG, agilní, sportovně naladěný podvozek, přesné řízení s elektromechanickým posilovačem, čelní, boční i průběžné hlavové airbagy (standardně) a boční airbagy ve druhé řadě sedadel (na přání) nebo systémy ABS, TCS a ESP. Komfort jízdy i její bezpečnost zvyšují inovativní prvky, např. bixenonové světlomety, stěrače řízené dešťovým senzorem, zařízení pro monitorování tlaku vzduchu v pneumatikách či světlomety se systémem automatické aktivace při poklesu viditelnosti. León nové generace je dlouhý 4315 mm, jeho šířka činí 1768 mm a vysoký je 1458 mm. V porovnání s předchozím modelem se rozvor prodloužil o výrazných 67 mm až na 2578 mm. Bezprostředně po uvedení na trh budou moci zájemci o nový SEAT León volit ze čtyř motorů - dvou zážehových a dvou vznětových: 1.6/75 kW (102 k), 2.0 FSI/110 kW (150 k), 1.9 TDI/77 kW (105 k) a 2.0 TDI/103 kW (140 k).
SEAT León WTCC Světový šampionát cestovních vozů WTCC se - po F1 a světovém šampionátu soutěžních vozů WRC – stává třetím oficiálním světovým šampionátem FIA a tím pádem jednou z nejsledovanějších sportovních motoristických disciplín. Tomu odpovídá i její popularita, jež mezi sportovními fanoušky prudce stoupá. SEAT do WTCC nasazuje okruhové speciály Toledo WTCC a vede si velmi dobře: Vloni se španělská automobilka umístila na třetím místě v hodnocení značek a piloti jejich vozů Toledo WTCC dosáhli řady výborných umístění v jednotlivých závodech tohoto seriálu. Také letos je SEAT ve WTCC velmi úspěšný - už ve druhém podniku desetidílného seriálu WTCC se jeho pilot dostal na stupně vítězů. Pozici značky SEAT ve WTCC dále posílí zbrusu nové sportovní speciály León WTCC, které se ještě letos objeví na závodních okruzích. León WTCC, který je dílem specialistů divize SEAT Sport ze španělského Martorellu, je podle mínění odborníků díky svým vyspělým technologiím schopný výrazně zamíchat pořadím ve Světovém šampionátu WTCC. Tvrdé boje ve WTCC jsou přitom považovány za nejlepší zkoušku a důkaz sportovního potenciálu sériového modelu León, který se stal vynikajícím základem pro stavbu výkonného okruhového speciálu. Kalendář WTCC 2005 10.4. Monza, Itálie 1.5. Magny-Cours, Francie 15.5. Silverstone, Velká Británie 29.5. Imola, Itálie 26.6. Puebla, Mexiko 30.7. Spa-Francorchamps, Belgie 28.8. Oschersleben, Německo 18.9. Istanbul, Turecko 2.10. Valencie, Španělsko 20.11. Macao, Čína - Import Volkswagen Group -
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?