Ruský přístup k luxusním automobilům je poněkud zvláštní. Zatímco většina lidí by se svým Porsche Cayenne zaparkovala dál od vody, aby netrpěla karoserie ani lak, tato parta ruských mladíků si z něj udělala exkluzivní a velmi drahou skluzavku.
Už v době svého vzniku se Porsche Cayenne mělo stát spíše symbolem bohatství a moci, než vozem určeným ke zdolávání terénních překážek na cestách za novým dobrodružstvím.
Parta mladíků v Rusku však měla s vozem zcela jiné plány. Zatímco většina majitelů těchto vozů si je většinou hýčká, ruská mládež si z tohoto SUV udělala pravděpodobně jednu z nejdražších skluzavek na světě. Video, které se na internetu objevilo v půlce července minulého roku zachycuje vůz zaparkovaný na pláži poblíž Volgogradu, z jehož střechy do vody skáčou a kloužou se ruští mladíci.
Jaké dopady měla tato zábava na stav vozu je celkem snadné si domyslet. Písek na nohou skokanů se zřejmě na mnoha místech nehezky vryl do laku kapoty a střechy. Zadní část vozu ponořená ve vodě však také jistě trpěla. O tom, že se jemný písek z pláže dostal do všech možných míst, kde může napáchat pěknou paseku, netřeba mluvit.
Že se jedná o velmi drahou skluzavku je však samozřejmé již na první pohled. Ačkoliv nevíme, jak se pohybovaly ceny byť jen ojetých Porsche Cayenne během minulého roku v Rusku, letos vás vyjde nejlevnější ojetý kousek v ČR podle Sauto.cz na 165,000 korun, jeho technický stav je však pochybný. Pojízdné a funkční kousky však stojí od 200,000 korun výše.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?