Ruský přístup k luxusním automobilům je poněkud zvláštní. Zatímco většina lidí by se svým Porsche Cayenne zaparkovala dál od vody, aby netrpěla karoserie ani lak, tato parta ruských mladíků si z něj udělala exkluzivní a velmi drahou skluzavku.
Už v době svého vzniku se Porsche Cayenne mělo stát spíše symbolem bohatství a moci, než vozem určeným ke zdolávání terénních překážek na cestách za novým dobrodružstvím.
Parta mladíků v Rusku však měla s vozem zcela jiné plány. Zatímco většina majitelů těchto vozů si je většinou hýčká, ruská mládež si z tohoto SUV udělala pravděpodobně jednu z nejdražších skluzavek na světě. Video, které se na internetu objevilo v půlce července minulého roku zachycuje vůz zaparkovaný na pláži poblíž Volgogradu, z jehož střechy do vody skáčou a kloužou se ruští mladíci.
Jaké dopady měla tato zábava na stav vozu je celkem snadné si domyslet. Písek na nohou skokanů se zřejmě na mnoha místech nehezky vryl do laku kapoty a střechy. Zadní část vozu ponořená ve vodě však také jistě trpěla. O tom, že se jemný písek z pláže dostal do všech možných míst, kde může napáchat pěknou paseku, netřeba mluvit.
Že se jedná o velmi drahou skluzavku je však samozřejmé již na první pohled. Ačkoliv nevíme, jak se pohybovaly ceny byť jen ojetých Porsche Cayenne během minulého roku v Rusku, letos vás vyjde nejlevnější ojetý kousek v ČR podle Sauto.cz na 165,000 korun, jeho technický stav je však pochybný. Pojízdné a funkční kousky však stojí od 200,000 korun výše.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.