Ruský přístup k luxusním automobilům je poněkud zvláštní. Zatímco většina lidí by se svým Porsche Cayenne zaparkovala dál od vody, aby netrpěla karoserie ani lak, tato parta ruských mladíků si z něj udělala exkluzivní a velmi drahou skluzavku.
Už v době svého vzniku se Porsche Cayenne mělo stát spíše symbolem bohatství a moci, než vozem určeným ke zdolávání terénních překážek na cestách za novým dobrodružstvím.
Parta mladíků v Rusku však měla s vozem zcela jiné plány. Zatímco většina majitelů těchto vozů si je většinou hýčká, ruská mládež si z tohoto SUV udělala pravděpodobně jednu z nejdražších skluzavek na světě. Video, které se na internetu objevilo v půlce července minulého roku zachycuje vůz zaparkovaný na pláži poblíž Volgogradu, z jehož střechy do vody skáčou a kloužou se ruští mladíci.
Jaké dopady měla tato zábava na stav vozu je celkem snadné si domyslet. Písek na nohou skokanů se zřejmě na mnoha místech nehezky vryl do laku kapoty a střechy. Zadní část vozu ponořená ve vodě však také jistě trpěla. O tom, že se jemný písek z pláže dostal do všech možných míst, kde může napáchat pěknou paseku, netřeba mluvit.
Že se jedná o velmi drahou skluzavku je však samozřejmé již na první pohled. Ačkoliv nevíme, jak se pohybovaly ceny byť jen ojetých Porsche Cayenne během minulého roku v Rusku, letos vás vyjde nejlevnější ojetý kousek v ČR podle Sauto.cz na 165,000 korun, jeho technický stav je však pochybný. Pojízdné a funkční kousky však stojí od 200,000 korun výše.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.