Ruský přístup k luxusním automobilům je poněkud zvláštní. Zatímco většina lidí by se svým Porsche Cayenne zaparkovala dál od vody, aby netrpěla karoserie ani lak, tato parta ruských mladíků si z něj udělala exkluzivní a velmi drahou skluzavku.
Už v době svého vzniku se Porsche Cayenne mělo stát spíše symbolem bohatství a moci, než vozem určeným ke zdolávání terénních překážek na cestách za novým dobrodružstvím.
Parta mladíků v Rusku však měla s vozem zcela jiné plány. Zatímco většina majitelů těchto vozů si je většinou hýčká, ruská mládež si z tohoto SUV udělala pravděpodobně jednu z nejdražších skluzavek na světě. Video, které se na internetu objevilo v půlce července minulého roku zachycuje vůz zaparkovaný na pláži poblíž Volgogradu, z jehož střechy do vody skáčou a kloužou se ruští mladíci.
Jaké dopady měla tato zábava na stav vozu je celkem snadné si domyslet. Písek na nohou skokanů se zřejmě na mnoha místech nehezky vryl do laku kapoty a střechy. Zadní část vozu ponořená ve vodě však také jistě trpěla. O tom, že se jemný písek z pláže dostal do všech možných míst, kde může napáchat pěknou paseku, netřeba mluvit.
Že se jedná o velmi drahou skluzavku je však samozřejmé již na první pohled. Ačkoliv nevíme, jak se pohybovaly ceny byť jen ojetých Porsche Cayenne během minulého roku v Rusku, letos vás vyjde nejlevnější ojetý kousek v ČR podle Sauto.cz na 165,000 korun, jeho technický stav je však pochybný. Pojízdné a funkční kousky však stojí od 200,000 korun výše.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?