Skupina Fiat patří v dnešních dnech k těm nejsilnějším hráčům na trhu s automobily. Samotná automobilka však žádným modelem z řady příliš nevyčnívá. V minulých letech to však bylo docela jinak. Ostatně tento Fiat 1100 s úpravou od Carrozzeria Coriasco je toho zářným důkazem.
Na světě existuje několik automobilů, které vás dokáží přepravit po souši i po vodě, aniž by to byla jejich poslední cesta. Ostatně historie obojživelných vozidel se datuje daleko do historie, přičemž svůj největší rozmach zažily během druhé světové války.
Tento konkrétní Fiat 1100 z roku 1953 však klame tělem. Ačkoliv jeho karoserie vypadá jako nádherná loď, žebrování na její přídi naznačuje, že vodotěsná zřejmě nebude. Jedná se totiž pouze o přestavbu karoserie, kterou má na svědomí italská karosárna Carrozzeria Coriasco.
Pod tvary nádherného klasického člunu, kterému nechybí přední ani zadní paluba, ani dva záchranné kruhy, bychom našli zcela obyčejný a nedotčený základ z Fiatu 1100. Celý vůz totiž sloužil pouze jako reklama na školu plachtění, která sídlí v italském městě Bologna.
Ačkoliv tedy vůz vypadá jako dokonalý obojživelník, ve vodě byste ho utopily. Zajímavé jsou však detaily, s jakými si v karosárně vyhrály. Otázko však zůstává, jak komplikovaný byl přístup k motoru, nebo kolik času trvalo demontovat kryt kola, kvůli jeho výměně. I tak se ovšem jedná o velmi zajímavý výtvor, který dodnes budí v lidech nejprve nadšení, poté zvědavost a pak lehké zklamání že to neplave.
Ovšem i v dnešních dnech, 64 let po stavbě tohoto vozu, musí člověk ocenit karosářské umění italských mistrů. Pokud byste měli zájem vůz si naživo prohlédnout, měl by být vystaven v Louwman Museum v Haagu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.