Ačkoliv se limitované edice vozů značky Ferrari prodávají za desítky milionu korun, poptávka po nich takřka vždy převyšuje jejich nabídku. Automobilka si proto může vybírat, komu svůj vůz prodá. Některá kriteria jsou však opravdu zvláštní.
Mnoho automobilek se řídí heslem "náš zákazník, náš pán", ovšem u Ferrari o tom pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ačkoliv se jedná o velmi exkluzivní vozy, poptávka po nich takřka neklesá. A co se týče speciálních modelů, markantně překračuje nabídku.
Například již pro vlastnictví posledního hyper-sportovního modelu Ferrari LaFerrari jste museli splňovat několik podmínek. Mezi ně patřilo vlastnictví minimálně pěti jiných vozů Ferrari, nákup všech nových modelů za posledních deset let nebo hluboký zájem o automobilku Ferrari a dobré vztahy s ní i s jejími dealery.
To ale stále není vše. Automobilka si dokonce prověřovala i vaše společenské postavení, vaši popularitu nebo styl, jakým se prezentujete veřejnosti. A právě to poslední jmenované se podle listu Los Angeles Times se stalo osudným několika zájemcům o poslední limitovanou sérii vozů LaFerrari Aperta.
Ve výše zmíněných novinách se totiž nedávno objevil článek o jistém Davidu Lee, který patří mezi dlouholeté milovníky vozů Ferrari a během posledních let vybudoval sbírku těchto vozidel v hodnotě cca 50 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy korun). Mimo to také vlastní a renovuje několik starších vozů Ferrari, které mimo jiné vystavuje i na přehlídkách jako je Pebble Beach. Také je o něm známo, že má skvělé vztahy s místním dealerem Ferrari, neboť od něj v krátkém časovém rozmezí zakoupil čtyři nové vozy.
I know some of you have seen the Los Angeles Times article about me. I just want to clarify that I have so much respect for Ferrari and all the people at the company who have helped me become the proud owner of so many amazing cars. Even though I would love to own every limited edition model they make, I know that is not possible. There are many deserving loyal customers out there and I respect that Ferrari has a hard job choosing 200 people in the world to get an Aperta La Ferrari. I will continue to support Ferrari in every way and enjoy their cars for many years to come. Thanks for all your support and positive comments.
Většině lidí by se mohl zdát jako skvělý kandidát na vlastnictví LaFerrari Aperta, ovšem automobilka ho odmítla. Ptáte se proč? Údajně proto, že být bohatý není dostatečným důvodem k vlastnictví exkluzivních Ferrari. Redaktoři LA Times hovořili i s dalšími majetnými zájemci o LaFerrari Aperta, kteří byli odmítnuti. Důvod, který automobilka uvedla, vás možná pobaví. Ferrari nestojí o lidi, kteří se rádi veřejně chlubí svým majetkem.
A přesně tak byl vyhodnocen i David Lee. Podíl na tom měl jistě i jeho instagramový účet, kde se často prezentuje se svou sbírko luxusních vozidel, šperků, hodinek, drahého pití, atd. Nechybí ani fotky se známými celebritami, jako je například Jay Leno, který měl ve svém pořadu Jay Leno's Garage i Pagani Huayra, které Lee vlastní.
Ačkoliv Lee se brání tím, že se snaží pouze ukazovat svou lásku k těmto exkluzivním vozům a propagovat značku Ferrari, podle LA Times vytváří David Lee mediální šum, o který automobilka zkrátka nestojí. I přesto se však automobilka novinám vyjádřila v tom smyslu, že pan Lee patří mezi velmi vážené klienty.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.