Ačkoliv se limitované edice vozů značky Ferrari prodávají za desítky milionu korun, poptávka po nich takřka vždy převyšuje jejich nabídku. Automobilka si proto může vybírat, komu svůj vůz prodá. Některá kriteria jsou však opravdu zvláštní.
Mnoho automobilek se řídí heslem "náš zákazník, náš pán", ovšem u Ferrari o tom pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ačkoliv se jedná o velmi exkluzivní vozy, poptávka po nich takřka neklesá. A co se týče speciálních modelů, markantně překračuje nabídku.
Například již pro vlastnictví posledního hyper-sportovního modelu Ferrari LaFerrari jste museli splňovat několik podmínek. Mezi ně patřilo vlastnictví minimálně pěti jiných vozů Ferrari, nákup všech nových modelů za posledních deset let nebo hluboký zájem o automobilku Ferrari a dobré vztahy s ní i s jejími dealery.
To ale stále není vše. Automobilka si dokonce prověřovala i vaše společenské postavení, vaši popularitu nebo styl, jakým se prezentujete veřejnosti. A právě to poslední jmenované se podle listu Los Angeles Times se stalo osudným několika zájemcům o poslední limitovanou sérii vozů LaFerrari Aperta.
Ve výše zmíněných novinách se totiž nedávno objevil článek o jistém Davidu Lee, který patří mezi dlouholeté milovníky vozů Ferrari a během posledních let vybudoval sbírku těchto vozidel v hodnotě cca 50 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy korun). Mimo to také vlastní a renovuje několik starších vozů Ferrari, které mimo jiné vystavuje i na přehlídkách jako je Pebble Beach. Také je o něm známo, že má skvělé vztahy s místním dealerem Ferrari, neboť od něj v krátkém časovém rozmezí zakoupil čtyři nové vozy.
I know some of you have seen the Los Angeles Times article about me. I just want to clarify that I have so much respect for Ferrari and all the people at the company who have helped me become the proud owner of so many amazing cars. Even though I would love to own every limited edition model they make, I know that is not possible. There are many deserving loyal customers out there and I respect that Ferrari has a hard job choosing 200 people in the world to get an Aperta La Ferrari. I will continue to support Ferrari in every way and enjoy their cars for many years to come. Thanks for all your support and positive comments.
Většině lidí by se mohl zdát jako skvělý kandidát na vlastnictví LaFerrari Aperta, ovšem automobilka ho odmítla. Ptáte se proč? Údajně proto, že být bohatý není dostatečným důvodem k vlastnictví exkluzivních Ferrari. Redaktoři LA Times hovořili i s dalšími majetnými zájemci o LaFerrari Aperta, kteří byli odmítnuti. Důvod, který automobilka uvedla, vás možná pobaví. Ferrari nestojí o lidi, kteří se rádi veřejně chlubí svým majetkem.
A přesně tak byl vyhodnocen i David Lee. Podíl na tom měl jistě i jeho instagramový účet, kde se často prezentuje se svou sbírko luxusních vozidel, šperků, hodinek, drahého pití, atd. Nechybí ani fotky se známými celebritami, jako je například Jay Leno, který měl ve svém pořadu Jay Leno's Garage i Pagani Huayra, které Lee vlastní.
Ačkoliv Lee se brání tím, že se snaží pouze ukazovat svou lásku k těmto exkluzivním vozům a propagovat značku Ferrari, podle LA Times vytváří David Lee mediální šum, o který automobilka zkrátka nestojí. I přesto se však automobilka novinám vyjádřila v tom smyslu, že pan Lee patří mezi velmi vážené klienty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.