Ačkoliv se limitované edice vozů značky Ferrari prodávají za desítky milionu korun, poptávka po nich takřka vždy převyšuje jejich nabídku. Automobilka si proto může vybírat, komu svůj vůz prodá. Některá kriteria jsou však opravdu zvláštní.
Mnoho automobilek se řídí heslem "náš zákazník, náš pán", ovšem u Ferrari o tom pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ačkoliv se jedná o velmi exkluzivní vozy, poptávka po nich takřka neklesá. A co se týče speciálních modelů, markantně překračuje nabídku.
Například již pro vlastnictví posledního hyper-sportovního modelu Ferrari LaFerrari jste museli splňovat několik podmínek. Mezi ně patřilo vlastnictví minimálně pěti jiných vozů Ferrari, nákup všech nových modelů za posledních deset let nebo hluboký zájem o automobilku Ferrari a dobré vztahy s ní i s jejími dealery.
To ale stále není vše. Automobilka si dokonce prověřovala i vaše společenské postavení, vaši popularitu nebo styl, jakým se prezentujete veřejnosti. A právě to poslední jmenované se podle listu Los Angeles Times se stalo osudným několika zájemcům o poslední limitovanou sérii vozů LaFerrari Aperta.
Ve výše zmíněných novinách se totiž nedávno objevil článek o jistém Davidu Lee, který patří mezi dlouholeté milovníky vozů Ferrari a během posledních let vybudoval sbírku těchto vozidel v hodnotě cca 50 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy korun). Mimo to také vlastní a renovuje několik starších vozů Ferrari, které mimo jiné vystavuje i na přehlídkách jako je Pebble Beach. Také je o něm známo, že má skvělé vztahy s místním dealerem Ferrari, neboť od něj v krátkém časovém rozmezí zakoupil čtyři nové vozy.
I know some of you have seen the Los Angeles Times article about me. I just want to clarify that I have so much respect for Ferrari and all the people at the company who have helped me become the proud owner of so many amazing cars. Even though I would love to own every limited edition model they make, I know that is not possible. There are many deserving loyal customers out there and I respect that Ferrari has a hard job choosing 200 people in the world to get an Aperta La Ferrari. I will continue to support Ferrari in every way and enjoy their cars for many years to come. Thanks for all your support and positive comments.
Většině lidí by se mohl zdát jako skvělý kandidát na vlastnictví LaFerrari Aperta, ovšem automobilka ho odmítla. Ptáte se proč? Údajně proto, že být bohatý není dostatečným důvodem k vlastnictví exkluzivních Ferrari. Redaktoři LA Times hovořili i s dalšími majetnými zájemci o LaFerrari Aperta, kteří byli odmítnuti. Důvod, který automobilka uvedla, vás možná pobaví. Ferrari nestojí o lidi, kteří se rádi veřejně chlubí svým majetkem.
A přesně tak byl vyhodnocen i David Lee. Podíl na tom měl jistě i jeho instagramový účet, kde se často prezentuje se svou sbírko luxusních vozidel, šperků, hodinek, drahého pití, atd. Nechybí ani fotky se známými celebritami, jako je například Jay Leno, který měl ve svém pořadu Jay Leno's Garage i Pagani Huayra, které Lee vlastní.
Ačkoliv Lee se brání tím, že se snaží pouze ukazovat svou lásku k těmto exkluzivním vozům a propagovat značku Ferrari, podle LA Times vytváří David Lee mediální šum, o který automobilka zkrátka nestojí. I přesto se však automobilka novinám vyjádřila v tom smyslu, že pan Lee patří mezi velmi vážené klienty.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?