Vychloubaví boháči mají smůlu, Ferrari jim vzácné vozy neprodá

LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů.
LaFerrari Aperta je dalším ze série hypersportů z Maranella, vyrobí se jen 149 kusů., foto: Ferrari S.p.a.
Antonín Marek , AutoRoad.cz 20. června 2017 10:04 | akt. 20. června 2017 11:08
Sdílej:

Ačkoliv se limitované edice vozů značky Ferrari prodávají za desítky milionu korun, poptávka po nich takřka vždy převyšuje jejich nabídku. Automobilka si proto může vybírat, komu svůj vůz prodá. Některá kriteria jsou však opravdu zvláštní.

Mnoho automobilek se řídí heslem "náš zákazník, náš pán", ovšem u Ferrari o tom pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ačkoliv se jedná o velmi exkluzivní vozy, poptávka po nich takřka neklesá. A co se týče speciálních modelů, markantně překračuje nabídku.

Například již pro vlastnictví posledního hyper-sportovního modelu Ferrari LaFerrari jste museli splňovat několik podmínek. Mezi ně patřilo vlastnictví minimálně pěti jiných vozů Ferrari, nákup všech nových modelů za posledních deset let nebo hluboký zájem o automobilku Ferrari a dobré vztahy s ní i s jejími dealery. 

To ale stále není vše. Automobilka si dokonce prověřovala i vaše společenské postavení, vaši popularitu nebo styl, jakým se prezentujete veřejnosti. A právě to poslední jmenované se podle listu Los Angeles Times  se stalo osudným několika zájemcům o poslední limitovanou sérii vozů LaFerrari Aperta.

Ve výše zmíněných novinách se totiž nedávno objevil článek o jistém Davidu Lee, který patří mezi dlouholeté milovníky vozů Ferrari a během posledních let vybudoval sbírku těchto vozidel v hodnotě cca 50 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy korun). Mimo to také vlastní a renovuje několik starších vozů Ferrari, které mimo jiné vystavuje i na přehlídkách jako je Pebble Beach. Také je o něm známo, že má skvělé vztahy s místním dealerem Ferrari, neboť od něj v krátkém časovém rozmezí zakoupil čtyři nové vozy.

I know some of you have seen the Los Angeles Times article about me. I just want to clarify that I have so much respect for Ferrari and all the people at the company who have helped me become the proud owner of so many amazing cars. Even though I would love to own every limited edition model they make, I know that is not possible. There are many deserving loyal customers out there and I respect that Ferrari has a hard job choosing 200 people in the world to get an Aperta La Ferrari. I will continue to support Ferrari in every way and enjoy their cars for many years to come. Thanks for all your support and positive comments.

Příspěvek sdílený David SK Lee (Los Angeles) (@ferraricollector_davidlee), Čen 15, 2017 v 11:35 PDT

Většině lidí by se mohl zdát jako skvělý kandidát na vlastnictví LaFerrari Aperta, ovšem automobilka ho odmítla. Ptáte se proč? Údajně proto, že být bohatý není dostatečným důvodem k vlastnictví exkluzivních Ferrari. Redaktoři LA Times hovořili i s dalšími majetnými zájemci o LaFerrari Aperta, kteří byli odmítnuti. Důvod, který automobilka uvedla, vás možná pobaví. Ferrari nestojí o lidi, kteří se rádi veřejně chlubí svým majetkem.

A přesně tak byl vyhodnocen i David Lee. Podíl na tom měl jistě i jeho instagramový účet, kde se často prezentuje se svou sbírko luxusních vozidel, šperků, hodinek, drahého pití, atd. Nechybí ani fotky se známými celebritami, jako je například Jay Leno, který měl ve svém pořadu Jay Leno's Garage i Pagani Huayra, které Lee vlastní.

Ačkoliv Lee se brání tím, že se snaží pouze ukazovat svou lásku k těmto exkluzivním vozům a propagovat značku Ferrari, podle LA Times vytváří David Lee mediální šum, o který automobilka zkrátka nestojí. I přesto se však automobilka novinám vyjádřila v tom smyslu, že pan Lee patří mezi velmi vážené klienty.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?