Mnoho automobilek se řídí heslem "náš zákazník, náš pán", ovšem u Ferrari o tom pravděpodobně nikdy neslyšeli. Ačkoliv se jedná o velmi exkluzivní vozy, poptávka po nich takřka neklesá. A co se týče speciálních modelů, markantně překračuje nabídku.
Například již pro vlastnictví posledního hyper-sportovního modelu Ferrari LaFerrari jste museli splňovat několik podmínek. Mezi ně patřilo vlastnictví minimálně pěti jiných vozů Ferrari, nákup všech nových modelů za posledních deset let nebo hluboký zájem o automobilku Ferrari a dobré vztahy s ní i s jejími dealery.
To ale stále není vše. Automobilka si dokonce prověřovala i vaše společenské postavení, vaši popularitu nebo styl, jakým se prezentujete veřejnosti. A právě to poslední jmenované se podle listu Los Angeles Times se stalo osudným několika zájemcům o poslední limitovanou sérii vozů LaFerrari Aperta.
Ve výše zmíněných novinách se totiž nedávno objevil článek o jistém Davidu Lee, který patří mezi dlouholeté milovníky vozů Ferrari a během posledních let vybudoval sbírku těchto vozidel v hodnotě cca 50 milionů dolarů (cca 1,2 miliardy korun). Mimo to také vlastní a renovuje několik starších vozů Ferrari, které mimo jiné vystavuje i na přehlídkách jako je Pebble Beach. Také je o něm známo, že má skvělé vztahy s místním dealerem Ferrari, neboť od něj v krátkém časovém rozmezí zakoupil čtyři nové vozy.
Většině lidí by se mohl zdát jako skvělý kandidát na vlastnictví LaFerrari Aperta, ovšem automobilka ho odmítla. Ptáte se proč? Údajně proto, že být bohatý není dostatečným důvodem k vlastnictví exkluzivních Ferrari. Redaktoři LA Times hovořili i s dalšími majetnými zájemci o LaFerrari Aperta, kteří byli odmítnuti. Důvod, který automobilka uvedla, vás možná pobaví. Ferrari nestojí o lidi, kteří se rádi veřejně chlubí svým majetkem.
A přesně tak byl vyhodnocen i David Lee. Podíl na tom měl jistě i jeho instagramový účet, kde se často prezentuje se svou sbírko luxusních vozidel, šperků, hodinek, drahého pití, atd. Nechybí ani fotky se známými celebritami, jako je například Jay Leno, který měl ve svém pořadu Jay Leno's Garage i Pagani Huayra, které Lee vlastní.
Ačkoliv Lee se brání tím, že se snaží pouze ukazovat svou lásku k těmto exkluzivním vozům a propagovat značku Ferrari, podle LA Times vytváří David Lee mediální šum, o který automobilka zkrátka nestojí. I přesto se však automobilka novinám vyjádřila v tom smyslu, že pan Lee patří mezi velmi vážené klienty.