Tatra 87 patří mezi jeden z nejznámějších automobilů, jaký kdy kopřivnická automobilka vytvořila. Svou cestu si našel dokonce i do garáže známého moderátora a komika Jay Leno, který patří mezi největší sběratele klasických automobilů v USA. O svou sbírku se pravidelně dělí i ve svém pořadu Jay Leno's Garage
Jay Leno patří mezi celosvětově nejznámější a nejoblíbenější moderátory a komiky. Znát ho můžete zejména z pořadu The Tonight Show, který uváděl od roku 1992 do roku 2014. Čeští diváci si možná ještě vzpomenou na jeho parodii slavné "krádeže pera", které se dopustil Václav Klaus na návštěvě v Chille. Mimo jiné se Leno několikrát objevil i v oblíbeném animovaném pořadu Simpsonovi.
Ve světě motoristických nadšenců však patří mezi jednoho z největších a nejvýznamnějších sběratelů klasických vozů. V jeho garáži, která má rozlohu těžko uvěřitelných 17.000 m2 , ukrývá takřka stovku nádherných a exkluzivních vozidel. Kromě toho zde má velký servis pro 10 automobilů nebo i speciální mycí boxy.O ty největší skvosty se pravidelně dělí s diváky pořadu Jay Leno's Garage, který naleznete i na serveru YouTube.
Jeho tmavě zelená Tatra 87 se však objevila v jiném YouTube pořadu, tentokrát s názvem MyClassicCarTV. Kromě Jay Lena ve videu vystupuje i Dennis Gage, moderátor pořadu a velký milovník klasických vozidel.
Leno na klasické Tatrovce oceňuje její vzhled, aerodynamický design, motor, prostor i komfort. To je ostatně vidět v průběhu celého videa. Co se Aerodynamiky týče, Leno nadšeně popisuje, jak při rychlosti cca 100 km/h můžete sundat nohu z plynu a cítíte jak se Tatra lehce prořezává vzduchem jako nůž máslem.
U motoru oceňuje jeho výkonnost, promyšlenost i jednoduchost. Nezapomněl ocenit ani jeho spotřebu cca 12 l/100 km, která se sice může zdát poměrně vysoká, ovšem při motoru V8 a v roce 1938 se jednalo o skvělou hodnotu.
V interiéru pak věnuje pozornost hladce řadící převodovce, pohodlným sedačkám, luxusně působícímu interiéru i stahovací střeše, která se táhne až nad zadní sedačky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.