Tatra 87 patří mezi jeden z nejznámějších automobilů, jaký kdy kopřivnická automobilka vytvořila. Svou cestu si našel dokonce i do garáže známého moderátora a komika Jay Leno, který patří mezi největší sběratele klasických automobilů v USA. O svou sbírku se pravidelně dělí i ve svém pořadu Jay Leno's Garage
Jay Leno patří mezi celosvětově nejznámější a nejoblíbenější moderátory a komiky. Znát ho můžete zejména z pořadu The Tonight Show, který uváděl od roku 1992 do roku 2014. Čeští diváci si možná ještě vzpomenou na jeho parodii slavné "krádeže pera", které se dopustil Václav Klaus na návštěvě v Chille. Mimo jiné se Leno několikrát objevil i v oblíbeném animovaném pořadu Simpsonovi.
Ve světě motoristických nadšenců však patří mezi jednoho z největších a nejvýznamnějších sběratelů klasických vozů. V jeho garáži, která má rozlohu těžko uvěřitelných 17.000 m2 , ukrývá takřka stovku nádherných a exkluzivních vozidel. Kromě toho zde má velký servis pro 10 automobilů nebo i speciální mycí boxy.O ty největší skvosty se pravidelně dělí s diváky pořadu Jay Leno's Garage, který naleznete i na serveru YouTube.
Jeho tmavě zelená Tatra 87 se však objevila v jiném YouTube pořadu, tentokrát s názvem MyClassicCarTV. Kromě Jay Lena ve videu vystupuje i Dennis Gage, moderátor pořadu a velký milovník klasických vozidel.
Leno na klasické Tatrovce oceňuje její vzhled, aerodynamický design, motor, prostor i komfort. To je ostatně vidět v průběhu celého videa. Co se Aerodynamiky týče, Leno nadšeně popisuje, jak při rychlosti cca 100 km/h můžete sundat nohu z plynu a cítíte jak se Tatra lehce prořezává vzduchem jako nůž máslem.
U motoru oceňuje jeho výkonnost, promyšlenost i jednoduchost. Nezapomněl ocenit ani jeho spotřebu cca 12 l/100 km, která se sice může zdát poměrně vysoká, ovšem při motoru V8 a v roce 1938 se jednalo o skvělou hodnotu.
V interiéru pak věnuje pozornost hladce řadící převodovce, pohodlným sedačkám, luxusně působícímu interiéru i stahovací střeše, která se táhne až nad zadní sedačky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.