Tatra 87 patří mezi jeden z nejznámějších automobilů, jaký kdy kopřivnická automobilka vytvořila. Svou cestu si našel dokonce i do garáže známého moderátora a komika Jay Leno, který patří mezi největší sběratele klasických automobilů v USA. O svou sbírku se pravidelně dělí i ve svém pořadu Jay Leno's Garage
Jay Leno patří mezi celosvětově nejznámější a nejoblíbenější moderátory a komiky. Znát ho můžete zejména z pořadu The Tonight Show, který uváděl od roku 1992 do roku 2014. Čeští diváci si možná ještě vzpomenou na jeho parodii slavné "krádeže pera", které se dopustil Václav Klaus na návštěvě v Chille. Mimo jiné se Leno několikrát objevil i v oblíbeném animovaném pořadu Simpsonovi.
Ve světě motoristických nadšenců však patří mezi jednoho z největších a nejvýznamnějších sběratelů klasických vozů. V jeho garáži, která má rozlohu těžko uvěřitelných 17.000 m2 , ukrývá takřka stovku nádherných a exkluzivních vozidel. Kromě toho zde má velký servis pro 10 automobilů nebo i speciální mycí boxy.O ty největší skvosty se pravidelně dělí s diváky pořadu Jay Leno's Garage, který naleznete i na serveru YouTube.
Jeho tmavě zelená Tatra 87 se však objevila v jiném YouTube pořadu, tentokrát s názvem MyClassicCarTV. Kromě Jay Lena ve videu vystupuje i Dennis Gage, moderátor pořadu a velký milovník klasických vozidel.
Leno na klasické Tatrovce oceňuje její vzhled, aerodynamický design, motor, prostor i komfort. To je ostatně vidět v průběhu celého videa. Co se Aerodynamiky týče, Leno nadšeně popisuje, jak při rychlosti cca 100 km/h můžete sundat nohu z plynu a cítíte jak se Tatra lehce prořezává vzduchem jako nůž máslem.
U motoru oceňuje jeho výkonnost, promyšlenost i jednoduchost. Nezapomněl ocenit ani jeho spotřebu cca 12 l/100 km, která se sice může zdát poměrně vysoká, ovšem při motoru V8 a v roce 1938 se jednalo o skvělou hodnotu.
V interiéru pak věnuje pozornost hladce řadící převodovce, pohodlným sedačkám, luxusně působícímu interiéru i stahovací střeše, která se táhne až nad zadní sedačky.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?