Tatra 87 patří mezi jeden z nejznámějších automobilů, jaký kdy kopřivnická automobilka vytvořila. Svou cestu si našel dokonce i do garáže známého moderátora a komika Jay Leno, který patří mezi největší sběratele klasických automobilů v USA. O svou sbírku se pravidelně dělí i ve svém pořadu Jay Leno's Garage
Jay Leno patří mezi celosvětově nejznámější a nejoblíbenější moderátory a komiky. Znát ho můžete zejména z pořadu The Tonight Show, který uváděl od roku 1992 do roku 2014. Čeští diváci si možná ještě vzpomenou na jeho parodii slavné "krádeže pera", které se dopustil Václav Klaus na návštěvě v Chille. Mimo jiné se Leno několikrát objevil i v oblíbeném animovaném pořadu Simpsonovi.
Ve světě motoristických nadšenců však patří mezi jednoho z největších a nejvýznamnějších sběratelů klasických vozů. V jeho garáži, která má rozlohu těžko uvěřitelných 17.000 m2 , ukrývá takřka stovku nádherných a exkluzivních vozidel. Kromě toho zde má velký servis pro 10 automobilů nebo i speciální mycí boxy.O ty největší skvosty se pravidelně dělí s diváky pořadu Jay Leno's Garage, který naleznete i na serveru YouTube.
Jeho tmavě zelená Tatra 87 se však objevila v jiném YouTube pořadu, tentokrát s názvem MyClassicCarTV. Kromě Jay Lena ve videu vystupuje i Dennis Gage, moderátor pořadu a velký milovník klasických vozidel.
Leno na klasické Tatrovce oceňuje její vzhled, aerodynamický design, motor, prostor i komfort. To je ostatně vidět v průběhu celého videa. Co se Aerodynamiky týče, Leno nadšeně popisuje, jak při rychlosti cca 100 km/h můžete sundat nohu z plynu a cítíte jak se Tatra lehce prořezává vzduchem jako nůž máslem.
U motoru oceňuje jeho výkonnost, promyšlenost i jednoduchost. Nezapomněl ocenit ani jeho spotřebu cca 12 l/100 km, která se sice může zdát poměrně vysoká, ovšem při motoru V8 a v roce 1938 se jednalo o skvělou hodnotu.
V interiéru pak věnuje pozornost hladce řadící převodovce, pohodlným sedačkám, luxusně působícímu interiéru i stahovací střeše, která se táhne až nad zadní sedačky.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?