Honda Civic Type R si během krátké chvíle získala velice slušné renomé ve světě sportovních vozů. Nejen, že oslnila motoristy napříč USA během pár týdnů, ale stala se i nejrychlejší předokolkou na Nurburgringu. Podle Hondy je to však pouze začátek.
Že bude nový Civic Type R skvělým vozem bylo jasné hned, kdy pokořil nejrychlejší kolo Nurburgringu v kategorii rychlých hatchbacků. Že si však během krátké chvíle získá odbornou i laickou veřejnost věřil jen málokdo. Přesto je to podle Hondy jen začátek.
V rozhovoru pro Automotive News to řekl hlavní inženýr automobilky Honda, pan Hideki Matsumoto. Podle jeho slov se již brzy dočkáme několika odlišných variant tohoto skvělého vozu o výkonu 306 koní. Honda totiž doufá, že větší rozmanitost verzí/výbavy ji pomůže zvětšit zájem mezi lidmi.
Pokud tedy chce Honda zvýšit prodeje, hned se nabízí myšlenka na vývoj levnější verze, která by mohla postrádat luxusní vybavení, přesto by nabídla skvělé jízdní zážitky. Mimo to se však nabízí i výroba ještě silnější verze, nebo verze s pohonem všech kol. Díky tomu by poté Honda mohla konkurovat vozů jako jsou VW Golf R, Ford Focus RS nebo Subaru WRX STI.
Nabízí se myšlenky i na rozšíření verze "Type R" na vozy s karoserií kupé nebo sedan. Zvlášť u kupé by pak tato kombinace mohla skvěle fungovat.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?