Honda Civic Type R si během krátké chvíle získala velice slušné renomé ve světě sportovních vozů. Nejen, že oslnila motoristy napříč USA během pár týdnů, ale stala se i nejrychlejší předokolkou na Nurburgringu. Podle Hondy je to však pouze začátek.
Že bude nový Civic Type R skvělým vozem bylo jasné hned, kdy pokořil nejrychlejší kolo Nurburgringu v kategorii rychlých hatchbacků. Že si však během krátké chvíle získá odbornou i laickou veřejnost věřil jen málokdo. Přesto je to podle Hondy jen začátek.
V rozhovoru pro Automotive News to řekl hlavní inženýr automobilky Honda, pan Hideki Matsumoto. Podle jeho slov se již brzy dočkáme několika odlišných variant tohoto skvělého vozu o výkonu 306 koní. Honda totiž doufá, že větší rozmanitost verzí/výbavy ji pomůže zvětšit zájem mezi lidmi.
Pokud tedy chce Honda zvýšit prodeje, hned se nabízí myšlenka na vývoj levnější verze, která by mohla postrádat luxusní vybavení, přesto by nabídla skvělé jízdní zážitky. Mimo to se však nabízí i výroba ještě silnější verze, nebo verze s pohonem všech kol. Díky tomu by poté Honda mohla konkurovat vozů jako jsou VW Golf R, Ford Focus RS nebo Subaru WRX STI.
Nabízí se myšlenky i na rozšíření verze "Type R" na vozy s karoserií kupé nebo sedan. Zvlášť u kupé by pak tato kombinace mohla skvěle fungovat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?