Honda Civic Type R si během krátké chvíle získala velice slušné renomé ve světě sportovních vozů. Nejen, že oslnila motoristy napříč USA během pár týdnů, ale stala se i nejrychlejší předokolkou na Nurburgringu. Podle Hondy je to však pouze začátek.
Že bude nový Civic Type R skvělým vozem bylo jasné hned, kdy pokořil nejrychlejší kolo Nurburgringu v kategorii rychlých hatchbacků. Že si však během krátké chvíle získá odbornou i laickou veřejnost věřil jen málokdo. Přesto je to podle Hondy jen začátek.
V rozhovoru pro Automotive News to řekl hlavní inženýr automobilky Honda, pan Hideki Matsumoto. Podle jeho slov se již brzy dočkáme několika odlišných variant tohoto skvělého vozu o výkonu 306 koní. Honda totiž doufá, že větší rozmanitost verzí/výbavy ji pomůže zvětšit zájem mezi lidmi.
Pokud tedy chce Honda zvýšit prodeje, hned se nabízí myšlenka na vývoj levnější verze, která by mohla postrádat luxusní vybavení, přesto by nabídla skvělé jízdní zážitky. Mimo to se však nabízí i výroba ještě silnější verze, nebo verze s pohonem všech kol. Díky tomu by poté Honda mohla konkurovat vozů jako jsou VW Golf R, Ford Focus RS nebo Subaru WRX STI.
Nabízí se myšlenky i na rozšíření verze "Type R" na vozy s karoserií kupé nebo sedan. Zvlášť u kupé by pak tato kombinace mohla skvěle fungovat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.