Většina z nás by si občas ráda pořídila něco, na co prostě nemá peníze. Nezbývá nám potom nic jiného, než hledat levnější řešení a dělat různé kompromisy. Co ale dělat v případě, že „prostě“ chcete automobil, který není k sehnání, a jehož hodnota je nevyčíslitelná?
Vůz, na který se díváte, se značně podobá ojedinělému kousku Bugatti s označením Typ 57 Corsica Roadster, ze třicátých let minulého století. Tento model učaroval Seana Santarsiera natolik, že ho chtěl mít ve své sbírce, a tak se rozhodl nechat si na zakázku vyrobit kopii. Výsledná „kopie“ se však sama o sobě stala povedeným originálem, a vypadá více než dobře. O to více je k neuvěření, že je postavená na podvozku vlastní výroby a poháněna šestiválcem o obsahu 2,3 litru z vozu Ford Mercury Capri.
Motor je spojen s automatickou převodovkou, která pohání přední nápravu. Výrazný je zejména kožený interiér, který příjemně kontrastuje s „královsky modrou“ barvou vozu. I když byl Typ 57 Corsica Roadster jasnou inspirací, od originálu se tato replika liší nižší světlou výškou a především většími a výraznějšími blatníky.
Pokud patříte také mezi fanoušky Bugatti, anebo vás přiložené fotografie prostě jen učarovali, je potřeba otevřít peněženku a najít v ní 69,500 $ (přibližně 1 600 000 korun), což jistě nejsou malé peníze, ovšem z hlediska pořizovací ceny skutečného originálu se jedná o částku zanedbatelnou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?