Většina z nás by si občas ráda pořídila něco, na co prostě nemá peníze. Nezbývá nám potom nic jiného, než hledat levnější řešení a dělat různé kompromisy. Co ale dělat v případě, že „prostě“ chcete automobil, který není k sehnání, a jehož hodnota je nevyčíslitelná?
Vůz, na který se díváte, se značně podobá ojedinělému kousku Bugatti s označením Typ 57 Corsica Roadster, ze třicátých let minulého století. Tento model učaroval Seana Santarsiera natolik, že ho chtěl mít ve své sbírce, a tak se rozhodl nechat si na zakázku vyrobit kopii. Výsledná „kopie“ se však sama o sobě stala povedeným originálem, a vypadá více než dobře. O to více je k neuvěření, že je postavená na podvozku vlastní výroby a poháněna šestiválcem o obsahu 2,3 litru z vozu Ford Mercury Capri.
Motor je spojen s automatickou převodovkou, která pohání přední nápravu. Výrazný je zejména kožený interiér, který příjemně kontrastuje s „královsky modrou“ barvou vozu. I když byl Typ 57 Corsica Roadster jasnou inspirací, od originálu se tato replika liší nižší světlou výškou a především většími a výraznějšími blatníky.
Pokud patříte také mezi fanoušky Bugatti, anebo vás přiložené fotografie prostě jen učarovali, je potřeba otevřít peněženku a najít v ní 69,500 $ (přibližně 1 600 000 korun), což jistě nejsou malé peníze, ovšem z hlediska pořizovací ceny skutečného originálu se jedná o částku zanedbatelnou.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?