Zatímco zákazníci v USA dostávají za vozy ovlivněné kauzou Dieselgate nemalé finanční kompenzace, zákazníci v Evropě obdrží pouze záruku prodlouženou o dva roky. Tak se měli dohodnout zástupci Volkswagenu a Evropské komise
Podle zprávy, kterou uveřejnil motoristický web CarScoops již včera odpoledne, se zástupci automobilky Volkswagen dohodli se zástupci Evropského úřadu pro spotřebitelské záležitosti na řešení tzv. Dieselgate v Evropě. Zatímco zákazníci v USA obdrželi finanční odškodné, zákazníci v EU se budou muset smířit s prodloužením záruky o dva roky.
Ptáte se proč? Údajně kvůli zákonům. Zatímco v USA se automobilka během podvodů s emisemi dopustila protiprávního jednání, na půdě EU tyto praktiky žádné zákony nepřekročily. Prodloužení záruční doby o dva roky je tak spíše jen vstřícným gestem, které má VW nahnat kladné body.
Zajímavá situace však nastala v momentě, kdy byly zástupci požádáni o bližší vyjádření k dohodě s Evropskou komisí. Na otázku, zda bude záruka prodloužena i u těch vozidel, které byly kauzou zasaženy, se média odpovědi nedočkali. Místo toho jen automobilka odkázala na dřívější prohlášení, ve kterém slibuje opravu všech zasažených vozidel do podzimu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?