Zatímco zákazníci v USA dostávají za vozy ovlivněné kauzou Dieselgate nemalé finanční kompenzace, zákazníci v Evropě obdrží pouze záruku prodlouženou o dva roky. Tak se měli dohodnout zástupci Volkswagenu a Evropské komise
Podle zprávy, kterou uveřejnil motoristický web CarScoops již včera odpoledne, se zástupci automobilky Volkswagen dohodli se zástupci Evropského úřadu pro spotřebitelské záležitosti na řešení tzv. Dieselgate v Evropě. Zatímco zákazníci v USA obdrželi finanční odškodné, zákazníci v EU se budou muset smířit s prodloužením záruky o dva roky.
Ptáte se proč? Údajně kvůli zákonům. Zatímco v USA se automobilka během podvodů s emisemi dopustila protiprávního jednání, na půdě EU tyto praktiky žádné zákony nepřekročily. Prodloužení záruční doby o dva roky je tak spíše jen vstřícným gestem, které má VW nahnat kladné body.
Zajímavá situace však nastala v momentě, kdy byly zástupci požádáni o bližší vyjádření k dohodě s Evropskou komisí. Na otázku, zda bude záruka prodloužena i u těch vozidel, které byly kauzou zasaženy, se média odpovědi nedočkali. Místo toho jen automobilka odkázala na dřívější prohlášení, ve kterém slibuje opravu všech zasažených vozidel do podzimu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?