Kdo chce krást auta, musí umět řadit. Jinak skončí jako tento smolař z USA

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 15. června 2017, 16:29 Google+

Než se člověk pokusí ukrást náklaďák, měl by si být jist, že s ním dokáže i odjet. Několikatunové monstrum poskakující po dálnici totiž žádný policista nepřehlédne. To však nevzal v úvahu zloděj v USA, který se pokusil ukrást odstavený náklaďák. Překvapila ho však manuální převodovka

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Ford

Sdílejte článek

Celá situace začala v půl páté ráno, kdy policisté z Jefferson County Sheriff Office prohlíželi podezřelé vozidlo odstavené u silnice. Během toho je však jeden z místních obyvatel informoval o tom, že nedaleko někdo ukradl náklaďák.

Tím někým, jak se později ukázalo, byl 29-letý Randy Dewayne Vert, který však podle slov mluvčí kanceláře šerifa "nebyl příliš dobře seznámen s komplikovaností moderních manuálních převodovek v náklaďácích".

Kvůli tomu tak zloděj nebyl schopen po krádeži vyřadit první rychlostní stupeň, což odstartovalo jednu z nejpomalejších policejních honiček v dějinách tamního okresu. Po několika kilometrech, kdy řidič "prchal" rychlostí 40 - 49 km/h však převodovka vypověděla službu, vůz se zastavil a policie zloděje vytáhla z kabiny.

V USA se nejedná o první podobný případ, kdy zloděje zarazila manuální převodovka. Tamní obyvatelé jsou zvyklí spíše na komfort těch automatických. V tomto případě však může zlodějovu neschopnost částečně omluvit velký rozsah převodovek, které se do náklaďáku Kenworth T-300 montují. Podle webu Jalopnik mají ty nejobyčejnější manuální převodovky 6 stupňů, ovšem ty komplexnější jich mohou mít až deset.

Samotný nákladní vůz Kenworth T-300 je v USA velice oblíbený. Jeho podvozek může mít desítky nástaveb. Kromě přepravních společností tyto vozy využívají i odtahové služby, stavební společnosti nebo hasiči.

Vytisknout

Diskuze: Kdo chce krást auta, musí umět řadit. Jinak skončí jako tento smolař z USA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Kde v cizině natankovat a nepřijít na buben? Řešení je na internetu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud