Než se člověk pokusí ukrást náklaďák, měl by si být jist, že s ním dokáže i odjet. Několikatunové monstrum poskakující po dálnici totiž žádný policista nepřehlédne. To však nevzal v úvahu zloděj v USA, který se pokusil ukrást odstavený náklaďák. Překvapila ho však manuální převodovka
Celá situace začala v půl páté ráno, kdy policisté z Jefferson County Sheriff Office prohlíželi podezřelé vozidlo odstavené u silnice. Během toho je však jeden z místních obyvatel informoval o tom, že nedaleko někdo ukradl náklaďák.
Tím někým, jak se později ukázalo, byl 29-letý Randy Dewayne Vert, který však podle slov mluvčí kanceláře šerifa "nebyl příliš dobře seznámen s komplikovaností moderních manuálních převodovek v náklaďácích".
Kvůli tomu tak zloděj nebyl schopen po krádeži vyřadit první rychlostní stupeň, což odstartovalo jednu z nejpomalejších policejních honiček v dějinách tamního okresu. Po několika kilometrech, kdy řidič "prchal" rychlostí 40 - 49 km/h však převodovka vypověděla službu, vůz se zastavil a policie zloděje vytáhla z kabiny.
V USA se nejedná o první podobný případ, kdy zloděje zarazila manuální převodovka. Tamní obyvatelé jsou zvyklí spíše na komfort těch automatických. V tomto případě však může zlodějovu neschopnost částečně omluvit velký rozsah převodovek, které se do náklaďáku Kenworth T-300 montují. Podle webu Jalopnik mají ty nejobyčejnější manuální převodovky 6 stupňů, ovšem ty komplexnější jich mohou mít až deset.
Samotný nákladní vůz Kenworth T-300 je v USA velice oblíbený. Jeho podvozek může mít desítky nástaveb. Kromě přepravních společností tyto vozy využívají i odtahové služby, stavební společnosti nebo hasiči.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?