Mnoho automobilek dnes staví své vozy SUV jako sedmimístná, slavná německá automobilka však dokázala stejnou přepravní kapacitu nabídnout již v osmdesátých letech a stačil jí k tomu obyčejný kombík vyšší střední třídy.
Mercedes-Benz s označením W124 se objevil v roce 1984 s nelehkým úkolem nahradit zbožňovanou řadu W123, která si mezi lidmi vysloužila přezdívku Piáno. Nelehký úkol se však novému Mercedesu vcelku zdařil a během faceliftu na přelomu let 1995/1996 položil základy oblíbené a úspěšné řadě E.
Samotná řada W124 si však mezi lidmi vysloužila skvělou pověst nezdolného dělníka, který díky použití nejkvalitnějších materiálů a dílů vydržel nájezd půl milionu kilometrů bez vážnějších oprav. Mnozí sice mohou prskat, protože některé použité technologie na voze nepatřily mezi nejnovější, díky jejich výdrži si je však Mercedes-Benz bez problému ospravedlnil.
Nová řada také nabízela bohatou výbavu, do které patřilo ABS, poloautomatická dvouzónová klimatizace, hladce řadící automatické převodovky, čelní airbagy, elektronická uzávěrka diferenciálu nebo elektronicky řízený pohon všech kol 4-Matic.
Verze kombi pak nabízela základní objem kufru 530 litrů, snadno se však dal zvětšit až na 885 litrů. Pokud vám to však stále bylo málo, jak vidíte z přiložených fotografií, nebyl problém složit sedačky tak, že vznikl nákladový prostor až od čelního skla. Zajímavou novinkou však byla lavice pro další dva cestující v kufru.
Lavice pro dvě osoby se vyklápěla z podlahy, takže pokud jste jí nepotřebovali, rozhodně nepřekážela a zavazadlový prostor nezmenšovala. Po jejím vyklopením jste však získali další dvě místa, kam se podle fotek vešel i dospělý člověk. Sedačce nechyběly ani tříbodové bezpečnostní pásy a díky prostoru v podlaze, kam se sklápěla, vzniklo i místo na nohy. Mercedes-Benz tak zvládl vytvořit praktické sedmimístné auto mnohem dřív, než SUV vůbec přišly do módy.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.