Mnoho automobilek dnes staví své vozy SUV jako sedmimístná, slavná německá automobilka však dokázala stejnou přepravní kapacitu nabídnout již v osmdesátých letech a stačil jí k tomu obyčejný kombík vyšší střední třídy.
Mercedes-Benz s označením W124 se objevil v roce 1984 s nelehkým úkolem nahradit zbožňovanou řadu W123, která si mezi lidmi vysloužila přezdívku Piáno. Nelehký úkol se však novému Mercedesu vcelku zdařil a během faceliftu na přelomu let 1995/1996 položil základy oblíbené a úspěšné řadě E.
Samotná řada W124 si však mezi lidmi vysloužila skvělou pověst nezdolného dělníka, který díky použití nejkvalitnějších materiálů a dílů vydržel nájezd půl milionu kilometrů bez vážnějších oprav. Mnozí sice mohou prskat, protože některé použité technologie na voze nepatřily mezi nejnovější, díky jejich výdrži si je však Mercedes-Benz bez problému ospravedlnil.
Nová řada také nabízela bohatou výbavu, do které patřilo ABS, poloautomatická dvouzónová klimatizace, hladce řadící automatické převodovky, čelní airbagy, elektronická uzávěrka diferenciálu nebo elektronicky řízený pohon všech kol 4-Matic.
Verze kombi pak nabízela základní objem kufru 530 litrů, snadno se však dal zvětšit až na 885 litrů. Pokud vám to však stále bylo málo, jak vidíte z přiložených fotografií, nebyl problém složit sedačky tak, že vznikl nákladový prostor až od čelního skla. Zajímavou novinkou však byla lavice pro další dva cestující v kufru.
Lavice pro dvě osoby se vyklápěla z podlahy, takže pokud jste jí nepotřebovali, rozhodně nepřekážela a zavazadlový prostor nezmenšovala. Po jejím vyklopením jste však získali další dvě místa, kam se podle fotek vešel i dospělý člověk. Sedačce nechyběly ani tříbodové bezpečnostní pásy a díky prostoru v podlaze, kam se sklápěla, vzniklo i místo na nohy. Mercedes-Benz tak zvládl vytvořit praktické sedmimístné auto mnohem dřív, než SUV vůbec přišly do módy.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!