Automobilka Lexus zveřejnila začátkem tohoto roku na svém YouTube profilu Lexus Kanada video, které na jednu stranu slouží jako reklama na nový model Lexus IS pro rok 2017, na druhou stranu však varuje řidiče před budoucností, ve které by pro radost z řízení už nemuselo být místo.
Během několika posledních měsíců jsme vám přinesli řadu zpráv o vývoji nových autonomních vozidel, na kterých pracují technici světoznámých automobilek. Navíc se v každém nově představeném voze nachází stále více systémů, které které dokáží fungovat víceméně autonomně. Doba, kdy už nebude potřeba řidičů za volantem se tak blíží rychleji, než jsme si doteď mysleli.
Na to upozorňuje i reklama na nový Lexus IS. Její hlavní představitel vzpomíná na zážitky z jízdy s novým IS. Vůz popisuje jako radostný a mrštný stroj, který reagoval na každý dotyk a byl rychlejší než vítr. Vůz mu zkrátka přinášel pocity "skutečného řízení".
V ten moment se však kamera vzdaluje, scéna i herec se mění a nyní se díváme na postaršího muže, který jen sedí v jakémsi autonomním vozidle, které se spolu s dalšími podobnými pohybuje po dálnicích.
Když tedy reklama končí větou "Enjoy the Thrill od driving. While you still can" (Užijte si vzrušující jízdu. Doku ještě můžete), člověka popadne až nepříjemný pocit, zda je budoucnost, jakou nám automobilky slibují, opravdu tím, co chceme.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.