Automobilka Lexus zveřejnila začátkem tohoto roku na svém YouTube profilu Lexus Kanada video, které na jednu stranu slouží jako reklama na nový model Lexus IS pro rok 2017, na druhou stranu však varuje řidiče před budoucností, ve které by pro radost z řízení už nemuselo být místo.
Během několika posledních měsíců jsme vám přinesli řadu zpráv o vývoji nových autonomních vozidel, na kterých pracují technici světoznámých automobilek. Navíc se v každém nově představeném voze nachází stále více systémů, které které dokáží fungovat víceméně autonomně. Doba, kdy už nebude potřeba řidičů za volantem se tak blíží rychleji, než jsme si doteď mysleli.
Na to upozorňuje i reklama na nový Lexus IS. Její hlavní představitel vzpomíná na zážitky z jízdy s novým IS. Vůz popisuje jako radostný a mrštný stroj, který reagoval na každý dotyk a byl rychlejší než vítr. Vůz mu zkrátka přinášel pocity "skutečného řízení".
V ten moment se však kamera vzdaluje, scéna i herec se mění a nyní se díváme na postaršího muže, který jen sedí v jakémsi autonomním vozidle, které se spolu s dalšími podobnými pohybuje po dálnicích.
Když tedy reklama končí větou "Enjoy the Thrill od driving. While you still can" (Užijte si vzrušující jízdu. Doku ještě můžete), člověka popadne až nepříjemný pocit, zda je budoucnost, jakou nám automobilky slibují, opravdu tím, co chceme.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?