Automobilka Lexus zveřejnila začátkem tohoto roku na svém YouTube profilu Lexus Kanada video, které na jednu stranu slouží jako reklama na nový model Lexus IS pro rok 2017, na druhou stranu však varuje řidiče před budoucností, ve které by pro radost z řízení už nemuselo být místo.
Během několika posledních měsíců jsme vám přinesli řadu zpráv o vývoji nových autonomních vozidel, na kterých pracují technici světoznámých automobilek. Navíc se v každém nově představeném voze nachází stále více systémů, které které dokáží fungovat víceméně autonomně. Doba, kdy už nebude potřeba řidičů za volantem se tak blíží rychleji, než jsme si doteď mysleli.
Na to upozorňuje i reklama na nový Lexus IS. Její hlavní představitel vzpomíná na zážitky z jízdy s novým IS. Vůz popisuje jako radostný a mrštný stroj, který reagoval na každý dotyk a byl rychlejší než vítr. Vůz mu zkrátka přinášel pocity "skutečného řízení".
V ten moment se však kamera vzdaluje, scéna i herec se mění a nyní se díváme na postaršího muže, který jen sedí v jakémsi autonomním vozidle, které se spolu s dalšími podobnými pohybuje po dálnicích.
Když tedy reklama končí větou "Enjoy the Thrill od driving. While you still can" (Užijte si vzrušující jízdu. Doku ještě můžete), člověka popadne až nepříjemný pocit, zda je budoucnost, jakou nám automobilky slibují, opravdu tím, co chceme.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.