Automobilka Tesla prožívá poslední dobou skvělé období. Její vozy se dobře prodávají, chystaný model 3 už si předplatily statisíce zákazníků a hodnota značky se posunula na 4. místo. Čas od času se však objeví i méně pozitivní zprávy, jako například ta o majiteli modelu X, jejíž speciální dveře Falcon doors se otevřely při jízdě rychlostí 105 km/h.
Zatímco Tesla pomalu ale jistě mění tvář automobilového průmyslu, stále má potíže s výstupní kontrolou svých vozidel. Některé kusy tak bojují s naprosto nepochopitelnými chybami, které by se možná daly akceptovat v prvních sériích, nikoliv však po letech výroby.
Na jedno takové vozidlo měl smůlu i amerických majitel Tesly Model X 90D. Během jízdy po dálnici, při rychlosti cca 105 km/h, se totiž totiž na řidičově straně začaly otevírat speciální dveře "Falcon doors". Na zadních sedačkách přitom sedělo šestileté dítě.
Podle toho, co majitel napsal na Reddit, byly s vozidlem problémy již dříve. Pokud přejdeme jeho stížnosti na to, že po doručení vozidla bylo potřeba aktualizovat software a doplnit kapalinu do ostřikovačů, stěžuje si majitel i na dřívější problémy s Falcon Doors.
Podle jeho slov se během několika měsíců užívání Tesly Model X minimálně dvakrát stalo, že se zadní dveře zasekly a nešly otevřít. To vše vygradovalo 2. června, kdy se během jízdy po dálnici začaly dveře samovolně otvírat během rychlosti přesahující 100 km/h. Řidič vozidla si toho naštěstí všiml a zabránil úplnému otevření. Přesto ho zážitek pořádně vyděsil, neboť na zadních sedadlech seděl jeho šestiletý syn.
Na základě těchto událostí proto žádá majitel Modelu X o plnou náhradu kupní ceny vozu. Podle jeho slov totiž problémy s vozem spadají pod tzv. California Lemon Law - tedy pokud má vůz vážné závady, jejichž oprava potrvá dlouhou dobu, má zákazník právo na nový vůz nebo úplnou náhradu kupní ceny
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.