Automobilka Tesla prožívá poslední dobou skvělé období. Její vozy se dobře prodávají, chystaný model 3 už si předplatily statisíce zákazníků a hodnota značky se posunula na 4. místo. Čas od času se však objeví i méně pozitivní zprávy, jako například ta o majiteli modelu X, jejíž speciální dveře Falcon doors se otevřely při jízdě rychlostí 105 km/h.
Zatímco Tesla pomalu ale jistě mění tvář automobilového průmyslu, stále má potíže s výstupní kontrolou svých vozidel. Některé kusy tak bojují s naprosto nepochopitelnými chybami, které by se možná daly akceptovat v prvních sériích, nikoliv však po letech výroby.
Na jedno takové vozidlo měl smůlu i amerických majitel Tesly Model X 90D. Během jízdy po dálnici, při rychlosti cca 105 km/h, se totiž totiž na řidičově straně začaly otevírat speciální dveře "Falcon doors". Na zadních sedačkách přitom sedělo šestileté dítě.
Podle toho, co majitel napsal na Reddit, byly s vozidlem problémy již dříve. Pokud přejdeme jeho stížnosti na to, že po doručení vozidla bylo potřeba aktualizovat software a doplnit kapalinu do ostřikovačů, stěžuje si majitel i na dřívější problémy s Falcon Doors.
Podle jeho slov se během několika měsíců užívání Tesly Model X minimálně dvakrát stalo, že se zadní dveře zasekly a nešly otevřít. To vše vygradovalo 2. června, kdy se během jízdy po dálnici začaly dveře samovolně otvírat během rychlosti přesahující 100 km/h. Řidič vozidla si toho naštěstí všiml a zabránil úplnému otevření. Přesto ho zážitek pořádně vyděsil, neboť na zadních sedadlech seděl jeho šestiletý syn.
Na základě těchto událostí proto žádá majitel Modelu X o plnou náhradu kupní ceny vozu. Podle jeho slov totiž problémy s vozem spadají pod tzv. California Lemon Law - tedy pokud má vůz vážné závady, jejichž oprava potrvá dlouhou dobu, má zákazník právo na nový vůz nebo úplnou náhradu kupní ceny
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?