Automobilka Tesla prožívá poslední dobou skvělé období. Její vozy se dobře prodávají, chystaný model 3 už si předplatily statisíce zákazníků a hodnota značky se posunula na 4. místo. Čas od času se však objeví i méně pozitivní zprávy, jako například ta o majiteli modelu X, jejíž speciální dveře Falcon doors se otevřely při jízdě rychlostí 105 km/h.
Zatímco Tesla pomalu ale jistě mění tvář automobilového průmyslu, stále má potíže s výstupní kontrolou svých vozidel. Některé kusy tak bojují s naprosto nepochopitelnými chybami, které by se možná daly akceptovat v prvních sériích, nikoliv však po letech výroby.
Na jedno takové vozidlo měl smůlu i amerických majitel Tesly Model X 90D. Během jízdy po dálnici, při rychlosti cca 105 km/h, se totiž totiž na řidičově straně začaly otevírat speciální dveře "Falcon doors". Na zadních sedačkách přitom sedělo šestileté dítě.
Podle toho, co majitel napsal na Reddit, byly s vozidlem problémy již dříve. Pokud přejdeme jeho stížnosti na to, že po doručení vozidla bylo potřeba aktualizovat software a doplnit kapalinu do ostřikovačů, stěžuje si majitel i na dřívější problémy s Falcon Doors.
Podle jeho slov se během několika měsíců užívání Tesly Model X minimálně dvakrát stalo, že se zadní dveře zasekly a nešly otevřít. To vše vygradovalo 2. června, kdy se během jízdy po dálnici začaly dveře samovolně otvírat během rychlosti přesahující 100 km/h. Řidič vozidla si toho naštěstí všiml a zabránil úplnému otevření. Přesto ho zážitek pořádně vyděsil, neboť na zadních sedadlech seděl jeho šestiletý syn.
Na základě těchto událostí proto žádá majitel Modelu X o plnou náhradu kupní ceny vozu. Podle jeho slov totiž problémy s vozem spadají pod tzv. California Lemon Law - tedy pokud má vůz vážné závady, jejichž oprava potrvá dlouhou dobu, má zákazník právo na nový vůz nebo úplnou náhradu kupní ceny
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?