Městský automobil Škoda Citigo se stane první obětí automobilky v jejím boji za větší podíl na trhu nových SUV. Že Citigo skončí na úkor vývoje dalšího vozidla ze segmentu SUV nepřímo potvrdil australskému serveru Motoring zástupce mladoboleslavské automobilky běhen představení modelu Kodiaq
Již během představení nového modelu Karoq byl vidět velký zápal automobilky Škoda Auto pro vývoj nových vozů se gemnetu SUV. Ostatně podobný přístup zvolila i automobilka Volkswagen, která už přijala plán na rozšíření nabídky SUV o 19 nových modelů.
Nic ale není zadarmo. Aby se vývojáři z automobilky mohli plně soustředit na nový model, muselo jim vedení sebrat některý ze starších projektů. Tím nešťastným modelem byla zamýšlená druhá generace vozu Škoda Citigo, která měla spatřit světlo světa na přelomu let 2019/20.
Na to už ale nedojde. Jak zaznělo v rozhovoru mezi redaktorem Motoring.au a Petrem Šolcem ze Škoda Auto, automobilka musí neustále sledovat vývoj jednotlivých segmentů a pokud se zdá, že nějaký segment je na poklesu, musí automobilka zaměřit svou pozornost na jiný model.
Část rozhovoru se také věnovala možné výrobě pickupu Škoda, po kterém na australském trhu volají již několik let. Podle tamních předpokladů se očekávalo, že společnost Škoda Auto představí upravený VW Amarok s jinou značkou. Na to však také nedojde, neboť automobilka nemá zázemí na žádném jiném trhu, kde by byl o vozy s touto karoserií větší zájem.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.