Městský automobil Škoda Citigo se stane první obětí automobilky v jejím boji za větší podíl na trhu nových SUV. Že Citigo skončí na úkor vývoje dalšího vozidla ze segmentu SUV nepřímo potvrdil australskému serveru Motoring zástupce mladoboleslavské automobilky běhen představení modelu Kodiaq
Již během představení nového modelu Karoq byl vidět velký zápal automobilky Škoda Auto pro vývoj nových vozů se gemnetu SUV. Ostatně podobný přístup zvolila i automobilka Volkswagen, která už přijala plán na rozšíření nabídky SUV o 19 nových modelů.
Nic ale není zadarmo. Aby se vývojáři z automobilky mohli plně soustředit na nový model, muselo jim vedení sebrat některý ze starších projektů. Tím nešťastným modelem byla zamýšlená druhá generace vozu Škoda Citigo, která měla spatřit světlo světa na přelomu let 2019/20.
Na to už ale nedojde. Jak zaznělo v rozhovoru mezi redaktorem Motoring.au a Petrem Šolcem ze Škoda Auto, automobilka musí neustále sledovat vývoj jednotlivých segmentů a pokud se zdá, že nějaký segment je na poklesu, musí automobilka zaměřit svou pozornost na jiný model.
Část rozhovoru se také věnovala možné výrobě pickupu Škoda, po kterém na australském trhu volají již několik let. Podle tamních předpokladů se očekávalo, že společnost Škoda Auto představí upravený VW Amarok s jinou značkou. Na to však také nedojde, neboť automobilka nemá zázemí na žádném jiném trhu, kde by byl o vozy s touto karoserií větší zájem.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?