Městský automobil Škoda Citigo se stane první obětí automobilky v jejím boji za větší podíl na trhu nových SUV. Že Citigo skončí na úkor vývoje dalšího vozidla ze segmentu SUV nepřímo potvrdil australskému serveru Motoring zástupce mladoboleslavské automobilky běhen představení modelu Kodiaq
Již během představení nového modelu Karoq byl vidět velký zápal automobilky Škoda Auto pro vývoj nových vozů se gemnetu SUV. Ostatně podobný přístup zvolila i automobilka Volkswagen, která už přijala plán na rozšíření nabídky SUV o 19 nových modelů.
Nic ale není zadarmo. Aby se vývojáři z automobilky mohli plně soustředit na nový model, muselo jim vedení sebrat některý ze starších projektů. Tím nešťastným modelem byla zamýšlená druhá generace vozu Škoda Citigo, která měla spatřit světlo světa na přelomu let 2019/20.
Na to už ale nedojde. Jak zaznělo v rozhovoru mezi redaktorem Motoring.au a Petrem Šolcem ze Škoda Auto, automobilka musí neustále sledovat vývoj jednotlivých segmentů a pokud se zdá, že nějaký segment je na poklesu, musí automobilka zaměřit svou pozornost na jiný model.
Část rozhovoru se také věnovala možné výrobě pickupu Škoda, po kterém na australském trhu volají již několik let. Podle tamních předpokladů se očekávalo, že společnost Škoda Auto představí upravený VW Amarok s jinou značkou. Na to však také nedojde, neboť automobilka nemá zázemí na žádném jiném trhu, kde by byl o vozy s touto karoserií větší zájem.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?