Cesta automobilem do Prahy by mohla být již brzo rychlejší a především bezpečnější. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k započetí modernizace dálnice D11 na šířkové uspořádání 3 + 3 jízdní pruhy v úseku Praha – Jirny. Rozšíření komunikace bude předcházet oprava současného nevyhovujícího technického stavu, která bude zahájena už v příštím roce.
„Tristní situaci na D11 před Prahou je nutné co nejdříve změnit. Poslední úsek dálnice je opravdu v nevyhovujícím stavu. Velmi často jsou tam nehody a s tím i spojené dlouho trvací zácpy,“ komentoval současný stav europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který se již opakovaně obrátil na ministra dopravy a Ředitelství silnic a dálnic s prosbou o zahájení rekonstrukce úseku.
„Nedávno mi ale ministr Ťok v dopise potvrdil, že byl dokončen proces EIA a v návaznosti na tuto skutečnost může nyní Ředitelství silnic a dálnic zahájit přípravné práce spočívající ve zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí na ty části modernizace, které jej budou vyžadovat,“ sděluje dále Zdechovský.
Opravy jsou naplánovány na rok 2018, komplexní modernizace bude zahájena v roce 2020
„Ještě před realizací záměru komplexní modernizace se však ukazuje jako nezbytné přikročit k opravě současného nevyhovujícího technického stavu komunikace. Zahájení této rozsáhlé opravy je v současné době naplánováno na rok 2018. Po celou dobu opravy by v předmětném úseku měl být zachován provoz v režimu 2 + 2 jízdní pruhy, což platí i pro následnou komplexní modernizaci,“ vysvětluje záměry svého rezortu ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011).
„Zahájení realizace této komplexní modernizace předpokládá ŘSD momentálně k roku 2020. Kromě faktického rozšíření budou postaveny protihlukové stěny i nové části odvodňovacího systému,“ uzavírá výhled oprav ministr Ťok.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?