Cesta automobilem do Prahy by mohla být již brzo rychlejší a především bezpečnější. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k započetí modernizace dálnice D11 na šířkové uspořádání 3 + 3 jízdní pruhy v úseku Praha – Jirny. Rozšíření komunikace bude předcházet oprava současného nevyhovujícího technického stavu, která bude zahájena už v příštím roce.
„Tristní situaci na D11 před Prahou je nutné co nejdříve změnit. Poslední úsek dálnice je opravdu v nevyhovujícím stavu. Velmi často jsou tam nehody a s tím i spojené dlouho trvací zácpy,“ komentoval současný stav europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který se již opakovaně obrátil na ministra dopravy a Ředitelství silnic a dálnic s prosbou o zahájení rekonstrukce úseku.
„Nedávno mi ale ministr Ťok v dopise potvrdil, že byl dokončen proces EIA a v návaznosti na tuto skutečnost může nyní Ředitelství silnic a dálnic zahájit přípravné práce spočívající ve zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí na ty části modernizace, které jej budou vyžadovat,“ sděluje dále Zdechovský.
Opravy jsou naplánovány na rok 2018, komplexní modernizace bude zahájena v roce 2020
„Ještě před realizací záměru komplexní modernizace se však ukazuje jako nezbytné přikročit k opravě současného nevyhovujícího technického stavu komunikace. Zahájení této rozsáhlé opravy je v současné době naplánováno na rok 2018. Po celou dobu opravy by v předmětném úseku měl být zachován provoz v režimu 2 + 2 jízdní pruhy, což platí i pro následnou komplexní modernizaci,“ vysvětluje záměry svého rezortu ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011).
„Zahájení realizace této komplexní modernizace předpokládá ŘSD momentálně k roku 2020. Kromě faktického rozšíření budou postaveny protihlukové stěny i nové části odvodňovacího systému,“ uzavírá výhled oprav ministr Ťok.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.