Cesta automobilem do Prahy by mohla být již brzo rychlejší a především bezpečnější. Ministerstvo životního prostředí vydalo souhlasné stanovisko k započetí modernizace dálnice D11 na šířkové uspořádání 3 + 3 jízdní pruhy v úseku Praha – Jirny. Rozšíření komunikace bude předcházet oprava současného nevyhovujícího technického stavu, která bude zahájena už v příštím roce.
„Tristní situaci na D11 před Prahou je nutné co nejdříve změnit. Poslední úsek dálnice je opravdu v nevyhovujícím stavu. Velmi často jsou tam nehody a s tím i spojené dlouho trvací zácpy,“ komentoval současný stav europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL), který se již opakovaně obrátil na ministra dopravy a Ředitelství silnic a dálnic s prosbou o zahájení rekonstrukce úseku.
„Nedávno mi ale ministr Ťok v dopise potvrdil, že byl dokončen proces EIA a v návaznosti na tuto skutečnost může nyní Ředitelství silnic a dálnic zahájit přípravné práce spočívající ve zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí na ty části modernizace, které jej budou vyžadovat,“ sděluje dále Zdechovský.
Opravy jsou naplánovány na rok 2018, komplexní modernizace bude zahájena v roce 2020
„Ještě před realizací záměru komplexní modernizace se však ukazuje jako nezbytné přikročit k opravě současného nevyhovujícího technického stavu komunikace. Zahájení této rozsáhlé opravy je v současné době naplánováno na rok 2018. Po celou dobu opravy by v předmětném úseku měl být zachován provoz v režimu 2 + 2 jízdní pruhy, což platí i pro následnou komplexní modernizaci,“ vysvětluje záměry svého rezortu ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011).
„Zahájení realizace této komplexní modernizace předpokládá ŘSD momentálně k roku 2020. Kromě faktického rozšíření budou postaveny protihlukové stěny i nové části odvodňovacího systému,“ uzavírá výhled oprav ministr Ťok.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?