Jakkoliv se může zdát tahle zpráva jako naprostý nesmysl, věřte nám, že mnoha majitelům těchto legendárních off-roadů udělá neskutečnou radost a hlavně usnadní život.
Britská společnost JE Motorworks sídlící v anglickém Coventry přišla s nápadem implantovat klasickému Land Roveru Defender moderní 2,3 litrový motor EcoBoost, který momentálně používá například Ford Mustang nebo Ford Focus RS. V případě Defendru však nejde o zvyšování výkonu, ale naopak o snižování emisí.
Moderní motor EcoBoost totiž vypouští pouze 175g/km CO2. Pro srovnání, nejekologičtější motor který se kdy do Defenderu montoval, 2,2 litrový diesel, produkuje 266g/km CO2. Možná se vám to nezdá jako dramatický rozdíl, ovšem při stále přísnějších ekologických normách, které v UK brzy začnou platit, by mohli mít majitelé Defenderu dosti velké problémy.
Před samotnou „transplantací“ motoru ale musí společnost JE Motorworks udělat na motoru EcoBoost drobné změny, aby si Defender zachoval svůj charakter. Jak řekl serveru AutoCar Jonathan Douglas: budou muset motor naučit “chovat se jako traktor, ale s nízkými emisemi“.
K motoru si budou moci zákazníci zvolit klasickou manuální převodovku, nebo šestistupňovou automatickou převodovku Tiptronic. Očekávaná cena přestavby s manuální převodovkou by neměla přesáhnout 20,000 liber, tedy maximálně 600,000 Kč. První zákazníci by se mohli dočkat přestavby svých vozů na „ekologičtější“ ještě před koncem tohoto roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?