Octavia 2.0 FSI v testu se spotřebou 4,9 l

ar1, 6. května 2005, 07:05 Google+

Nová Škoda Octavia vybavená benzínovým motorem 2.0 s technologií přímého vstřikování FSI dosáhla ve ...

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

čtyřiadvacetihodinovém testu spotřeby, který uspořádala Škoda Auto ve spolupráci s motoristickým pořadem Autosalon TV Prima a společností Shell, průměrné spotřeby 4,9 litrů na 100 km.

Za volantem Octavie se vystřídalo 12 dvoučlenných posádek složených převážně ze zástupců motoristických médií doplněných známými osobnostmi TV Prima. Testovací jízdy probíhaly za běžného provozu v okolí Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km tvořeném z 1/3 dálnicí a z 2/3 silnicemi první a druhé třídy a nechyběly ani průjezdy obcemi a městy.

Novináři ujeli s Octavií během testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s nepříznivými povětrnostními podmínkami, prudkým deštěm a při jízdách v noci i s krupobitím. Přesto se sedm posádek mohlo v cíli pochlubit spotřebou pod 5 litrů na 100 km.

Nejlepší spotřeby během testu – 4,2 litrů na 100 km dosáhla posádka, tvořená redaktorem deníku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeňkem Mahdalem.

Nové benzínové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, používané ve vozech Škoda Octavia, jsou agregáty s velmi progresivní technologií, vyvinuté koncernem Volkswagen. Vzhledem k použité technologii přímého vstřiku paliva a vysoké tepelné účinnosti umožňují v určitých režimech provozu také spalování extrémně chudé směsi paliva. Ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty tak motory FSI dosahují příznivější spotřeby. K dalším výhodám patří nízké hodnoty emisí (motory splňují normu EU4), vysoký výkon a příznivý průběh točivého momentu. Díky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožňují tyto motory efektivně spalovat benzín s oktanovým číslem 95 až 98.

Text a foto: Škoda Auto, a.s.

Vytisknout

Diskuze: Octavia 2.0 FSI v testu se spotřebou 4,9 l

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A8

Audi A8 s novou tváří

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud