Za volantem Octavie se vystřídalo 12 dvoučlenných posádek složených převážně ze zástupců motoristických médií doplněných známými osobnostmi TV Prima. Testovací jízdy probíhaly za běžného provozu v okolí Prahy na okruhu dlouhém 103,9 km tvořeném z 1/3 dálnicí a z 2/3 silnicemi první a druhé třídy a nechyběly ani průjezdy obcemi a městy.
Novináři ujeli s Octavií během testu celkem 1248 km. Posádky se musely vyrovnat s nepříznivými povětrnostními podmínkami, prudkým deštěm a při jízdách v noci i s krupobitím. Přesto se sedm posádek mohlo v cíli pochlubit spotřebou pod 5 litrů na 100 km.
Nejlepší spotřeby během testu – 4,2 litrů na 100 km dosáhla posádka, tvořená redaktorem deníku MF Dnes Miroslavem Hájkem a moderátorem TV Prima Zdeňkem Mahdalem.
Nové benzínové motory 1.6 FSI/85 kW a 2.0 FSI/110 kW, používané ve vozech Škoda Octavia, jsou agregáty s velmi progresivní technologií, vyvinuté koncernem Volkswagen. Vzhledem k použité technologii přímého vstřiku paliva a vysoké tepelné účinnosti umožňují v určitých režimech provozu také spalování extrémně chudé směsi paliva. Ve srovnání s klasickými benzínovými agregáty tak motory FSI dosahují příznivější spotřeby. K dalším výhodám patří nízké hodnoty emisí (motory splňují normu EU4), vysoký výkon a příznivý průběh točivého momentu. Díky propracovanému elektronickému systému senzoriky umožňují tyto motory efektivně spalovat benzín s oktanovým číslem 95 až 98.
Text a foto: Škoda Auto, a.s.
Komerční sdělení