Automobilka Aston Martin je známá především výrobou elegantních a pohodlných vozů GT, které jsou skvělé při cestování, ovšem na pokud se s nimi budete chtít vydat na trať, bude to utrpění pro obě strany. To se ale změnilo spolu s příchodem modelu Vulcan
Aston Martin Vulcan je totiž velice exkluzivní závodní stroj, kterého se vyrobilo pouze 24 kusů. Jeden přitom vyšel majitele na neskutečných 1,8 milionu liber, v přepočtu asi 55,2 milionu korun. Pokud si myslíte, že za tyhle peníze byste ve voze i spali, máte smůlu. Vůz totiž nesmí na silnici a automobilka vám ho pouze přiveze na vámi vybraný okruh - spolu s týmem mechaniků a závodním instruktorem.
Pokud se ptáte, proč tedy Vulcan vůbec vznikl, odpověď je jednoduchá. Společnost Aston Martin se zkrátka chtěl dostat do vyšší a velice exkluzivní společnosti, kde se nachází například Ferrari FXX K nebo McLaren P1 GTR. Šlo zkrátka o pověst a prestiž.
A co že si vlastně o tomhle speciálním Astonu myslí Jeremy Clarkson? Na to se můžete podívat v recenzi, která byla součástí pořadu Grand Tour, jež vlastní a vysílá společnost Amazon.
Pro vaši informaci, pod karbonovou kapotou tohohle závodního monstra je ustájeno 820 koní, které produkuje sedmilitrový atmosferický dvanáctiválec a na kola jsou hnáni skrze šestistupňovou sekvenční převodovku, za kterou by se nemusel stydět lecjaký závodní speciál. Člověk se pak nemůže divit, že i zkušený řidič jako Clarkson o tomhle voze prohlašuje, že řídit ho není jako být napadený medvědem, ale jako být zavřený v jedné místnosti s medvědem, který myslí na to, jak vás napadne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.