Stejně jako ostatní systémy v autě, vyžaduje i klimatizace pravidelnou péči. Vyčištění klimatizace a výměnu kabinového filtru doporučujeme provádět pravidelně každého půl roku, kontrolu oleje a chladiva nejméně jednou za rok. Prodloužíte tak životnost celého systému, snížíte riziko poruchy, zbavíte se nepříjemného zápachu a ochráníte zdraví všech cestujících před škodlivými mikroorganismy nebo plísněmi.
Ve výparníku se totiž díky kondenzované vodě daří velkému množství škodlivých mikroorganismů, které pak vdechujeme. K vyčistění si proto pořiďte set pro dezinfekci a čištění klimatizace přes ventilaci.Jak na to?
Není se čeho bát, použití setu je velmi snadné a zabere vám cca půl hodiny. Zneškodníte tak všechny bakterie, a tím chráníte i své zdraví. Oba specializované přípravky seženete například v Auto Kelly a přijdou vás dohromady v průměru na tři stovky, cena setu je pak o stovku výhodnější.
Antibakteriální čistič klimatizace:
Uvnitř auta otevřete všechny větrací prostory, které chcete vydenzinfikovat.
Zavřete dvěre a zapněte klimatizaci na nejnižší teplotu, maximální výkon a přepněte na vnitřní recirkulaci vzduchu.
Protřepejte a umístěte čistič klimatizace a interiéru do svislé polohy před dozadu zasunuté sedadlo spolujezdce a jemným stiknutím ventilu spusťte rozprašování desinfekce.
Opusťte automobil a zavřete dveře.
Čekejte 10-15 minut, během kterých desinfekce interiéru proběhne.
Dezinfekční sprej se rozšířil do klimatizace, a tím zničil škodlivé bakterie a plísně. Po vyčištění klimatizace automobil důkladně vyvětrejte.
Čistič ventilace:
Před použitím sprej důkladně protřepejte.
Vyjměte kabinový filtr.
Při plně puštěném ventilátoru nastříkejte obsah spreje do ventilačního systému.
Poté doporučujeme vždy vyměnit kabinový filtr za nový.
Pokud v létě pouštíte klimatizaci často, tak je dobré použít dezinfekci jedenkrát za dva měsíce. Doporučujeme také výměnu kabinového (pylového) filtru a kontrolu a vyčištění kondenzátoru čisticím prostředkem přímo na čistění kondenzátoru.
Prevence je základ
Správné funkci a životnosti klimatizace můžete pomoci také tím, že ji alespoň jednou za čtrnáct dní zapnete za jakéhokoli počasí. Roztočený kompresor tak zajistí promazání všech těsnících prvků. Dobré je také nenechávat klimatizaci běžet až do cíle cesty. Pokud ji vypnete dříve, před vypnutím motoru, výparník se stihne vysušit, čímž dochází k minimalizaci tvorby bakterií.
Neudržovaná klimatizace to je kašel, pálení očí…
Zanedbáním údržby klimatizace se zbytečně vystavujete všem nepříznivým vlivům, které vyplývají z pobytu v podobných prostředích. Kašel, podráždění, pálení v krku, pálení očí, to všechno mohou být důsledky zanedbání dezinfekce autoklimatizace. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi. Nepodceňujte proto pravidelnou údržbu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?