Stejně jako ostatní systémy v autě, vyžaduje i klimatizace pravidelnou péči. Vyčištění klimatizace a výměnu kabinového filtru doporučujeme provádět pravidelně každého půl roku, kontrolu oleje a chladiva nejméně jednou za rok. Prodloužíte tak životnost celého systému, snížíte riziko poruchy, zbavíte se nepříjemného zápachu a ochráníte zdraví všech cestujících před škodlivými mikroorganismy nebo plísněmi.
Ve výparníku se totiž díky kondenzované vodě daří velkému množství škodlivých mikroorganismů, které pak vdechujeme. K vyčistění si proto pořiďte set pro dezinfekci a čištění klimatizace přes ventilaci.Jak na to?
Není se čeho bát, použití setu je velmi snadné a zabere vám cca půl hodiny. Zneškodníte tak všechny bakterie, a tím chráníte i své zdraví. Oba specializované přípravky seženete například v Auto Kelly a přijdou vás dohromady v průměru na tři stovky, cena setu je pak o stovku výhodnější.
Antibakteriální čistič klimatizace:
Uvnitř auta otevřete všechny větrací prostory, které chcete vydenzinfikovat.
Zavřete dvěre a zapněte klimatizaci na nejnižší teplotu, maximální výkon a přepněte na vnitřní recirkulaci vzduchu.
Protřepejte a umístěte čistič klimatizace a interiéru do svislé polohy před dozadu zasunuté sedadlo spolujezdce a jemným stiknutím ventilu spusťte rozprašování desinfekce.
Opusťte automobil a zavřete dveře.
Čekejte 10-15 minut, během kterých desinfekce interiéru proběhne.
Dezinfekční sprej se rozšířil do klimatizace, a tím zničil škodlivé bakterie a plísně. Po vyčištění klimatizace automobil důkladně vyvětrejte.
Čistič ventilace:
Před použitím sprej důkladně protřepejte.
Vyjměte kabinový filtr.
Při plně puštěném ventilátoru nastříkejte obsah spreje do ventilačního systému.
Poté doporučujeme vždy vyměnit kabinový filtr za nový.
Pokud v létě pouštíte klimatizaci často, tak je dobré použít dezinfekci jedenkrát za dva měsíce. Doporučujeme také výměnu kabinového (pylového) filtru a kontrolu a vyčištění kondenzátoru čisticím prostředkem přímo na čistění kondenzátoru.
Prevence je základ
Správné funkci a životnosti klimatizace můžete pomoci také tím, že ji alespoň jednou za čtrnáct dní zapnete za jakéhokoli počasí. Roztočený kompresor tak zajistí promazání všech těsnících prvků. Dobré je také nenechávat klimatizaci běžet až do cíle cesty. Pokud ji vypnete dříve, před vypnutím motoru, výparník se stihne vysušit, čímž dochází k minimalizaci tvorby bakterií.
Neudržovaná klimatizace to je kašel, pálení očí…
Zanedbáním údržby klimatizace se zbytečně vystavujete všem nepříznivým vlivům, které vyplývají z pobytu v podobných prostředích. Kašel, podráždění, pálení v krku, pálení očí, to všechno mohou být důsledky zanedbání dezinfekce autoklimatizace. Toto pociťují obzvlášť osoby se zvýšenou citlivostí, případně lidé s alergiemi. Nepodceňujte proto pravidelnou údržbu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.