Již od roku 2013, kdy byla výroba vozu Lamborghini Urus potvrzena, čekají netrpělivý fanoušci automobilky na nové informace. A ty nyní přinesl přímo ředitel společnosti.
Po pěti letech od představení konceptu Urus se konečně blížíme k jeho odhalení. To by mohlo přijít již letos v září na autosalonu ve Frankfurtu. Ještě předtím už ale víme, jaký motor bude Urus ukrývat.
Tím nebude nic menšího, než dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec o výkonu 641 koní. Tuto informaci přinesl server Automotive News Europe, který jí získal během rozhovoru s jedním z vysoko postavených pracovníků automobilky.
Tento motor už dobře známe, neboť se objevil pod kapotou druhé generace Porsche Panamera Turbo. Později se tento motor představil i ve voze Panamera Turbo S E-Hybrid, kde podával výkon 671 koní. Vzhledem k tomu, že v případě vozu Lamborghini Urus se také počítá s hybridní verzí, máme se na co těšit.
Jak už jsme psali výše, vůz by si měl odbít svou premiéru v září na autosalonu ve Frankfurtu. Do prodeje by se mohl dostat začátkem roku 2018. Kromě již známého motoru V8 by měl nabídnout i osmistupňovou převodovku a rozdělení výkonu minimálně 40:60 ve prospěch zadní nápravy, čímž by si měl zachovat alespoň trochu sportovní chování.
Pokud vás zajímá cena, údajně by nový Urus měl stát pod 200,000 Euro, což je v přepočtu cca 5,2 milionu korun.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?