Mazda otevřela své muzeum jen kousek za hranicemi. Najdete zde to nejlepší, co automobilka vyrobila

Mazda Classic Muzeum
Mazda Classic Muzeum, foto: Mazda Classic – Automobil Museum Frey
AutoRoad.cz 15. května 2017 16:19
Sdílej:

Pokud jste milovníci japonských automobilů a máte volný víkend, určitě se vypravte do nového muzea automobilky Mazda, které vzniklo v Augsburgu - přesně mezi Mnichovem a Stuttgartem. Při jednom výletu si tak můžete prohlédnout rovnou tři muzea různých značek

Německo je všeobecně zemí motoristům zaslíbenou. Své sídla a muzea zde mají jedny z nejprestižnějších automobilek světa. Nově zde ale přibylo muzeum automobilky, jejíž původ bychom hledali na odvrácené straně planety.

Japonská automobilka má sídlo svého zastoupení pro evropský trh v Leverkusenu, kousek od Düsseldorfu. Muzeum klasických automobilů této značky ale vzniklo v Augsburgu. Napůl cesty mezi Mnichovem, sídlem automobilky BMW, a Stuttgartem, kde sídlí automobilka Mercedes.

Založení a provoz muzea má na svědomí dealerství Auto Frey, které patří k největším prodejcům Mazdy (a Peugeotu) v Evropě. Muzeum vzniklo spojením sil automobilky s  rodinou Frey, která na výstavu zapůjčila několik vozidel ze své soukromé sbírky.

Na místě spatříte ty největší klasiky, jaké kdy automobilka vyrobila. Mezi 45 vozy najdete historické kousky jako Mazda R360 (první masově vyráběné osobní vozidlo společnosti) nebo Mazda 616 (první oficiálně vyvážený model do Německa). Automobily s rotačním motorem zastupují modely Cosmo, RX57 nebo RX-7. Na své si přijdou i milovníci modelu Mx-5, kteří zde najdou i raritní Mazdu Mx-5 kupé.

Muzeum se nachází v bývalém tramvajovém depu z roku 1897 a kromě automobilů zde naleznete i restauraci a obchod s upomínkovými předměty. Obvyklá otvírací doba je: úterý-neděle 10:00-18:00. Běžné vstupné je 5 euro, snížené vstupné 2,50. Více informací naleznete přímo na Mazda Classic - Automobil Museum Frey. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.