Pokud jste milovníci japonských automobilů a máte volný víkend, určitě se vypravte do nového muzea automobilky Mazda, které vzniklo v Augsburgu - přesně mezi Mnichovem a Stuttgartem. Při jednom výletu si tak můžete prohlédnout rovnou tři muzea různých značek
Německo je všeobecně zemí motoristům zaslíbenou. Své sídla a muzea zde mají jedny z nejprestižnějších automobilek světa. Nově zde ale přibylo muzeum automobilky, jejíž původ bychom hledali na odvrácené straně planety.
Japonská automobilka má sídlo svého zastoupení pro evropský trh v Leverkusenu, kousek od Düsseldorfu. Muzeum klasických automobilů této značky ale vzniklo v Augsburgu. Napůl cesty mezi Mnichovem, sídlem automobilky BMW, a Stuttgartem, kde sídlí automobilka Mercedes.
Založení a provoz muzea má na svědomí dealerství Auto Frey, které patří k největším prodejcům Mazdy (a Peugeotu) v Evropě. Muzeum vzniklo spojením sil automobilky s rodinou Frey, která na výstavu zapůjčila několik vozidel ze své soukromé sbírky.
Na místě spatříte ty největší klasiky, jaké kdy automobilka vyrobila. Mezi 45 vozy najdete historické kousky jako Mazda R360 (první masově vyráběné osobní vozidlo společnosti) nebo Mazda 616 (první oficiálně vyvážený model do Německa). Automobily s rotačním motorem zastupují modely Cosmo, RX57 nebo RX-7. Na své si přijdou i milovníci modelu Mx-5, kteří zde najdou i raritní Mazdu Mx-5 kupé.
Muzeum se nachází v bývalém tramvajovém depu z roku 1897 a kromě automobilů zde naleznete i restauraci a obchod s upomínkovými předměty. Obvyklá otvírací doba je: úterý-neděle 10:00-18:00. Běžné vstupné je 5 euro, snížené vstupné 2,50. Více informací naleznete přímo na Mazda Classic - Automobil Museum Frey.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?