Pokud jste milovníci japonských automobilů a máte volný víkend, určitě se vypravte do nového muzea automobilky Mazda, které vzniklo v Augsburgu - přesně mezi Mnichovem a Stuttgartem. Při jednom výletu si tak můžete prohlédnout rovnou tři muzea různých značek
Německo je všeobecně zemí motoristům zaslíbenou. Své sídla a muzea zde mají jedny z nejprestižnějších automobilek světa. Nově zde ale přibylo muzeum automobilky, jejíž původ bychom hledali na odvrácené straně planety.
Japonská automobilka má sídlo svého zastoupení pro evropský trh v Leverkusenu, kousek od Düsseldorfu. Muzeum klasických automobilů této značky ale vzniklo v Augsburgu. Napůl cesty mezi Mnichovem, sídlem automobilky BMW, a Stuttgartem, kde sídlí automobilka Mercedes.
Založení a provoz muzea má na svědomí dealerství Auto Frey, které patří k největším prodejcům Mazdy (a Peugeotu) v Evropě. Muzeum vzniklo spojením sil automobilky s rodinou Frey, která na výstavu zapůjčila několik vozidel ze své soukromé sbírky.
Na místě spatříte ty největší klasiky, jaké kdy automobilka vyrobila. Mezi 45 vozy najdete historické kousky jako Mazda R360 (první masově vyráběné osobní vozidlo společnosti) nebo Mazda 616 (první oficiálně vyvážený model do Německa). Automobily s rotačním motorem zastupují modely Cosmo, RX57 nebo RX-7. Na své si přijdou i milovníci modelu Mx-5, kteří zde najdou i raritní Mazdu Mx-5 kupé.
Muzeum se nachází v bývalém tramvajovém depu z roku 1897 a kromě automobilů zde naleznete i restauraci a obchod s upomínkovými předměty. Obvyklá otvírací doba je: úterý-neděle 10:00-18:00. Běžné vstupné je 5 euro, snížené vstupné 2,50. Více informací naleznete přímo na Mazda Classic - Automobil Museum Frey.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.