Trio Clarkson, Hammond a May známe asi všichni. I když už nejsou součástí BBC a pořadu Top Gear, stále se věnují natáčení pořadu s motoristickou tématikou. Tentokrát se během natáčení druhé série pořadu Grand Tour dostali i do Chorvatska.
Proč si tato trojice vybrala právě Chorvatsko, když v minulé sérii natáčela v podstatně exotičtějších destinacích, zatím nevíme. Tato země u Jadranského moře dokáže nabídnout velice pěkná místa a v tuto dobu je zde příjemné počasí.
Pokud vás zajímá, jaké vozy si trojice zvolila, budete možná překvapeni jejich nesourodostí. Jeremy Clarkson totiž usedl do ryze sportovní Audi TT RS. Jeho kolega Richard Hammond si zvolil poněkud netradiční povoz, buginu Ariel Nomad, které je stavěná spíše k překonávání lehčího terénu. Celou volbu vozidel ale korunoval James May, který usedl za volant staré Lady.
Lada už si jednou s touto trojicí zahrála, konkrétně během Albánského speciálu, kde musela suplovat Bentley Mulsanne, který automobilka odmítla pořadu zapůjčit.
Na několika videích, která během natáčení vznikla, můžeme vidět závod mezi Audi TT a Arielem Nomad. Na dalším videu je trojice kdesi v přístavu nebo zálivu, a James May hrdě usedá do své Lady.
Kdy se nová série pořadu Grand Tour dostane na televizní obrazovky zatím nevíme, předpokládané datum je ale konec tohoto roku. Trojice má se společností uzavřenou smlouvu, podle které má během následujících 3 let vytvořit 36 epizod. Jen pro připomenutí, první série, která se vysílala začátkem tohoto roku, měla epizod 13.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.