Trio Clarkson, Hammond a May známe asi všichni. I když už nejsou součástí BBC a pořadu Top Gear, stále se věnují natáčení pořadu s motoristickou tématikou. Tentokrát se během natáčení druhé série pořadu Grand Tour dostali i do Chorvatska.
Proč si tato trojice vybrala právě Chorvatsko, když v minulé sérii natáčela v podstatně exotičtějších destinacích, zatím nevíme. Tato země u Jadranského moře dokáže nabídnout velice pěkná místa a v tuto dobu je zde příjemné počasí.
Pokud vás zajímá, jaké vozy si trojice zvolila, budete možná překvapeni jejich nesourodostí. Jeremy Clarkson totiž usedl do ryze sportovní Audi TT RS. Jeho kolega Richard Hammond si zvolil poněkud netradiční povoz, buginu Ariel Nomad, které je stavěná spíše k překonávání lehčího terénu. Celou volbu vozidel ale korunoval James May, který usedl za volant staré Lady.
Lada už si jednou s touto trojicí zahrála, konkrétně během Albánského speciálu, kde musela suplovat Bentley Mulsanne, který automobilka odmítla pořadu zapůjčit.
Na několika videích, která během natáčení vznikla, můžeme vidět závod mezi Audi TT a Arielem Nomad. Na dalším videu je trojice kdesi v přístavu nebo zálivu, a James May hrdě usedá do své Lady.
Kdy se nová série pořadu Grand Tour dostane na televizní obrazovky zatím nevíme, předpokládané datum je ale konec tohoto roku. Trojice má se společností uzavřenou smlouvu, podle které má během následujících 3 let vytvořit 36 epizod. Jen pro připomenutí, první série, která se vysílala začátkem tohoto roku, měla epizod 13.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?