Trio Clarkson, Hammond a May známe asi všichni. I když už nejsou součástí BBC a pořadu Top Gear, stále se věnují natáčení pořadu s motoristickou tématikou. Tentokrát se během natáčení druhé série pořadu Grand Tour dostali i do Chorvatska.
Proč si tato trojice vybrala právě Chorvatsko, když v minulé sérii natáčela v podstatně exotičtějších destinacích, zatím nevíme. Tato země u Jadranského moře dokáže nabídnout velice pěkná místa a v tuto dobu je zde příjemné počasí.
Pokud vás zajímá, jaké vozy si trojice zvolila, budete možná překvapeni jejich nesourodostí. Jeremy Clarkson totiž usedl do ryze sportovní Audi TT RS. Jeho kolega Richard Hammond si zvolil poněkud netradiční povoz, buginu Ariel Nomad, které je stavěná spíše k překonávání lehčího terénu. Celou volbu vozidel ale korunoval James May, který usedl za volant staré Lady.
Lada už si jednou s touto trojicí zahrála, konkrétně během Albánského speciálu, kde musela suplovat Bentley Mulsanne, který automobilka odmítla pořadu zapůjčit.
Na několika videích, která během natáčení vznikla, můžeme vidět závod mezi Audi TT a Arielem Nomad. Na dalším videu je trojice kdesi v přístavu nebo zálivu, a James May hrdě usedá do své Lady.
Kdy se nová série pořadu Grand Tour dostane na televizní obrazovky zatím nevíme, předpokládané datum je ale konec tohoto roku. Trojice má se společností uzavřenou smlouvu, podle které má během následujících 3 let vytvořit 36 epizod. Jen pro připomenutí, první série, která se vysílala začátkem tohoto roku, měla epizod 13.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?