Autonomní řízení je stále větším trendem a tak není divu, že s novým nápadem přišli inženýři v Jižní Korei.
Právě tam se poměrně dost daří autonomnímu řízení u osobních automobilů a tak se chystá obrovský testovací areál. Prakticky se však spíše jedná o menší městečko, v němž budou mít možnost veškeré automobilky testovat své nové modely, aniž by ohrozili posádku.
Vše stojí na základě projektu K-City, v jehož rámci bude vystavěn speciální městský okruh, na němž se budou testovat různé scénáře a situace, při kterých budou muset autonomní vozidla správně a včas reagovat. Vše přitom bude probíhat hrozby pro živé řidiče a chodce.
Podle zprávy zde budou přítomny rychlostní komunikace, parkovací místa a dokonce svého pruhu se dočkají také autobusy. Otevření speciální areálu by se mělo uskutečnit ještě koncem letošního roku, přičemž plný provoz se zde rozeběhne na jaře.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?