Nový Ford GT: Šestiválec, kterým dobyde svět?

Ford GT
Ford GT, foto: Ford Motor Company
AutoRoad.cz 12. května 2017 13:11 | akt. 12. května 2017 15:03
Sdílej:

Sportovní vůz Ford GT40 vstoupil do historie, když v roce 1966 obsadil na závodech v Le Mans první tři místa. Bohužel, v civilním sektoru to vozům Ford GT nikdy moc nešlo. Špatnou reputaci se teď snaží Ford napravit novým modelem GT. My jsme pro vás vybrali jeho nejlepší hodnocení ze zahraničí

Ford GT40 vznikal s jedním jediným cílem - pokořit vozy Ferrari na okruhu v Le Mans. Automobilku stálo poměrně hodně peněz i času, než se ji to podařilo. V roce 1966 ale opravdu kralování Ferrari v Le Mans ukončily vozy Ford GT40, když do cíle dojely na prvním, druhém i třetí místě.

Od té doby ale uplynulo poměrně hodně času, který nebyl k Fordu GT nijak milosrdný. Společnost oživila legendu GT40 výrobou modelu GT mezi lety 2005-2006. Dohromady bylo vyrobeno 3452 kusů, velkou popularitu si ale nevysloužily.

V nedávných letech se ale Ford rozhodl znovu vrátit do Le Mans a prosadit se zde. Vývojové oddělení začalo pracovat na přestavbě vozu Ford Mustang, ten se ale ukázal být pro tuto přestavbu nevhodný, takže malý tým vývojářů se uzavřel stranou od vedení ve vývojovém centru a začal pracovat na něčem zcela novém.

Výsledkem je právě nový Ford GT, který nevznikl jen jako silniční další silniční GT. Vznikl jako čistokrevný sportovní automobil, což svým vítězstvím v Le Mans, 50 let po úspěchu původního Fordu GT40, potvrdil.

Ford GT je samozřejmě dostupný i pro běžné spotřebitele, je to ale vůz plný kompromisů. Jak už bylo zmíněno, jde o prvoplánově závodní vůz, ne o cestovní GT, jakými jsou běžná Ferrari, Porsche, Aston Martini, atd. Ostatně více vám toho o novém GT poví zahraniční reportéři, kteří už měli to štěstí se v něm projet.

Jen pro připomenutí, kdybyste to náhodou ve videích přeslechli. Nový Ford GT opravdu nemá typický motor V8, ale dvakrát přeplňovaný motor V6 3.5 litru EcoBoost  o výkonu 647 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 280 km/h.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.