Sportovní vůz Ford GT40 vstoupil do historie, když v roce 1966 obsadil na závodech v Le Mans první tři místa. Bohužel, v civilním sektoru to vozům Ford GT nikdy moc nešlo. Špatnou reputaci se teď snaží Ford napravit novým modelem GT. My jsme pro vás vybrali jeho nejlepší hodnocení ze zahraničí
Ford GT40 vznikal s jedním jediným cílem - pokořit vozy Ferrari na okruhu v Le Mans. Automobilku stálo poměrně hodně peněz i času, než se ji to podařilo. V roce 1966 ale opravdu kralování Ferrari v Le Mans ukončily vozy Ford GT40, když do cíle dojely na prvním, druhém i třetí místě.
Od té doby ale uplynulo poměrně hodně času, který nebyl k Fordu GT nijak milosrdný. Společnost oživila legendu GT40 výrobou modelu GT mezi lety 2005-2006. Dohromady bylo vyrobeno 3452 kusů, velkou popularitu si ale nevysloužily.
V nedávných letech se ale Ford rozhodl znovu vrátit do Le Mans a prosadit se zde. Vývojové oddělení začalo pracovat na přestavbě vozu Ford Mustang, ten se ale ukázal být pro tuto přestavbu nevhodný, takže malý tým vývojářů se uzavřel stranou od vedení ve vývojovém centru a začal pracovat na něčem zcela novém.
Výsledkem je právě nový Ford GT, který nevznikl jen jako silniční další silniční GT. Vznikl jako čistokrevný sportovní automobil, což svým vítězstvím v Le Mans, 50 let po úspěchu původního Fordu GT40, potvrdil.
Ford GT je samozřejmě dostupný i pro běžné spotřebitele, je to ale vůz plný kompromisů. Jak už bylo zmíněno, jde o prvoplánově závodní vůz, ne o cestovní GT, jakými jsou běžná Ferrari, Porsche, Aston Martini, atd. Ostatně více vám toho o novém GT poví zahraniční reportéři, kteří už měli to štěstí se v něm projet.
Jen pro připomenutí, kdybyste to náhodou ve videích přeslechli. Nový Ford GT opravdu nemá typický motor V8, ale dvakrát přeplňovaný motor V6 3.5 litru EcoBoost o výkonu 647 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 280 km/h.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?