Sportovní vůz Ford GT40 vstoupil do historie, když v roce 1966 obsadil na závodech v Le Mans první tři místa. Bohužel, v civilním sektoru to vozům Ford GT nikdy moc nešlo. Špatnou reputaci se teď snaží Ford napravit novým modelem GT. My jsme pro vás vybrali jeho nejlepší hodnocení ze zahraničí
Ford GT40 vznikal s jedním jediným cílem - pokořit vozy Ferrari na okruhu v Le Mans. Automobilku stálo poměrně hodně peněz i času, než se ji to podařilo. V roce 1966 ale opravdu kralování Ferrari v Le Mans ukončily vozy Ford GT40, když do cíle dojely na prvním, druhém i třetí místě.
Od té doby ale uplynulo poměrně hodně času, který nebyl k Fordu GT nijak milosrdný. Společnost oživila legendu GT40 výrobou modelu GT mezi lety 2005-2006. Dohromady bylo vyrobeno 3452 kusů, velkou popularitu si ale nevysloužily.
V nedávných letech se ale Ford rozhodl znovu vrátit do Le Mans a prosadit se zde. Vývojové oddělení začalo pracovat na přestavbě vozu Ford Mustang, ten se ale ukázal být pro tuto přestavbu nevhodný, takže malý tým vývojářů se uzavřel stranou od vedení ve vývojovém centru a začal pracovat na něčem zcela novém.
Výsledkem je právě nový Ford GT, který nevznikl jen jako silniční další silniční GT. Vznikl jako čistokrevný sportovní automobil, což svým vítězstvím v Le Mans, 50 let po úspěchu původního Fordu GT40, potvrdil.
Ford GT je samozřejmě dostupný i pro běžné spotřebitele, je to ale vůz plný kompromisů. Jak už bylo zmíněno, jde o prvoplánově závodní vůz, ne o cestovní GT, jakými jsou běžná Ferrari, Porsche, Aston Martini, atd. Ostatně více vám toho o novém GT poví zahraniční reportéři, kteří už měli to štěstí se v něm projet.
Jen pro připomenutí, kdybyste to náhodou ve videích přeslechli. Nový Ford GT opravdu nemá typický motor V8, ale dvakrát přeplňovaný motor V6 3.5 litru EcoBoost o výkonu 647 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 280 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?