Sportovní vůz Ford GT40 vstoupil do historie, když v roce 1966 obsadil na závodech v Le Mans první tři místa. Bohužel, v civilním sektoru to vozům Ford GT nikdy moc nešlo. Špatnou reputaci se teď snaží Ford napravit novým modelem GT. My jsme pro vás vybrali jeho nejlepší hodnocení ze zahraničí
Ford GT40 vznikal s jedním jediným cílem - pokořit vozy Ferrari na okruhu v Le Mans. Automobilku stálo poměrně hodně peněz i času, než se ji to podařilo. V roce 1966 ale opravdu kralování Ferrari v Le Mans ukončily vozy Ford GT40, když do cíle dojely na prvním, druhém i třetí místě.
Od té doby ale uplynulo poměrně hodně času, který nebyl k Fordu GT nijak milosrdný. Společnost oživila legendu GT40 výrobou modelu GT mezi lety 2005-2006. Dohromady bylo vyrobeno 3452 kusů, velkou popularitu si ale nevysloužily.
V nedávných letech se ale Ford rozhodl znovu vrátit do Le Mans a prosadit se zde. Vývojové oddělení začalo pracovat na přestavbě vozu Ford Mustang, ten se ale ukázal být pro tuto přestavbu nevhodný, takže malý tým vývojářů se uzavřel stranou od vedení ve vývojovém centru a začal pracovat na něčem zcela novém.
Výsledkem je právě nový Ford GT, který nevznikl jen jako silniční další silniční GT. Vznikl jako čistokrevný sportovní automobil, což svým vítězstvím v Le Mans, 50 let po úspěchu původního Fordu GT40, potvrdil.
Ford GT je samozřejmě dostupný i pro běžné spotřebitele, je to ale vůz plný kompromisů. Jak už bylo zmíněno, jde o prvoplánově závodní vůz, ne o cestovní GT, jakými jsou běžná Ferrari, Porsche, Aston Martini, atd. Ostatně více vám toho o novém GT poví zahraniční reportéři, kteří už měli to štěstí se v něm projet.
Jen pro připomenutí, kdybyste to náhodou ve videích přeslechli. Nový Ford GT opravdu nemá typický motor V8, ale dvakrát přeplňovaný motor V6 3.5 litru EcoBoost o výkonu 647 koní. Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za 2,8 vteřiny a ručička tachometru se zastaví až na hodnotě 280 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?