Vyrobit miliontý vůz už pro dnešní automobilky není žádnou výzvou. Ovšem málokdy se stane, aby byl vyroben miliontý vůz prémiového sportovního automobilu, jakým je právě Porsche 911.
Ačkoliv Porsche 911 patří mezi klasiku co se sportovních vozů týče, na svůj miliontý kus muselo čekat celých 54 let. Vůz byl dnes dokončen v hlavním závodu společnosti, nacházejícím se u města Zuffenhausen.
Miliontá 911 dostala zelený lak v odstínu "Irská Zelená", stylová kola připomínající klasické disky "Fuchs", pozlacené označení a interiér kožený interiér s dřevěným obložením - zkrátka klasika, kterou už v současných vozech Porsche příliš často nezahlédnete.
Ačkoliv je model 911 nejúspěšnějším modelem automobilky Porsche, v počtu prodaných "sportovních vozů" má automobilka stále co dohánět. Chevroletu se totiž podařilo prodat už přes 1,5 milionu vozů Corvette. Podobného výsledku se dosáhl i Nissan se svými modely řady Z. Mezi jeden z nejvyráběnějších sportovních vozů, který už také přesáhl jeden milion kusů, patří i malý roadster Mazda Mx-5.
Porsche ale k dnešnímu dni zveřejnilo ještě jedno zajímavé číslo. Podle výzkumů automobilky se totiž z milionu vyrobených automobilů pohybuje po silnicích stále přes cca 700,000 vozidel typu 911. A to je za 54 let výroby úctyhodné číslo.
Brzy ovšem můžeme čekat další miliontý vyrobený vůz této automobilky. Prémiové SUV Porsche Cayenne je totiž velice oblíbené, od začátku jeho výroby v roce 2003 vyrobila automobilka do roku 2013 přes 500,000 těchto vozů. Dá se tak očekávat, že za pár let bude nejúspěšnějším modelem právě Cayenne.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?