Vyrobit miliontý vůz už pro dnešní automobilky není žádnou výzvou. Ovšem málokdy se stane, aby byl vyroben miliontý vůz prémiového sportovního automobilu, jakým je právě Porsche 911.
Ačkoliv Porsche 911 patří mezi klasiku co se sportovních vozů týče, na svůj miliontý kus muselo čekat celých 54 let. Vůz byl dnes dokončen v hlavním závodu společnosti, nacházejícím se u města Zuffenhausen.
Miliontá 911 dostala zelený lak v odstínu "Irská Zelená", stylová kola připomínající klasické disky "Fuchs", pozlacené označení a interiér kožený interiér s dřevěným obložením - zkrátka klasika, kterou už v současných vozech Porsche příliš často nezahlédnete.
Ačkoliv je model 911 nejúspěšnějším modelem automobilky Porsche, v počtu prodaných "sportovních vozů" má automobilka stále co dohánět. Chevroletu se totiž podařilo prodat už přes 1,5 milionu vozů Corvette. Podobného výsledku se dosáhl i Nissan se svými modely řady Z. Mezi jeden z nejvyráběnějších sportovních vozů, který už také přesáhl jeden milion kusů, patří i malý roadster Mazda Mx-5.
Porsche ale k dnešnímu dni zveřejnilo ještě jedno zajímavé číslo. Podle výzkumů automobilky se totiž z milionu vyrobených automobilů pohybuje po silnicích stále přes cca 700,000 vozidel typu 911. A to je za 54 let výroby úctyhodné číslo.
Brzy ovšem můžeme čekat další miliontý vyrobený vůz této automobilky. Prémiové SUV Porsche Cayenne je totiž velice oblíbené, od začátku jeho výroby v roce 2003 vyrobila automobilka do roku 2013 přes 500,000 těchto vozů. Dá se tak očekávat, že za pár let bude nejúspěšnějším modelem právě Cayenne.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?