Vyrobit miliontý vůz už pro dnešní automobilky není žádnou výzvou. Ovšem málokdy se stane, aby byl vyroben miliontý vůz prémiového sportovního automobilu, jakým je právě Porsche 911.
Ačkoliv Porsche 911 patří mezi klasiku co se sportovních vozů týče, na svůj miliontý kus muselo čekat celých 54 let. Vůz byl dnes dokončen v hlavním závodu společnosti, nacházejícím se u města Zuffenhausen.
Miliontá 911 dostala zelený lak v odstínu "Irská Zelená", stylová kola připomínající klasické disky "Fuchs", pozlacené označení a interiér kožený interiér s dřevěným obložením - zkrátka klasika, kterou už v současných vozech Porsche příliš často nezahlédnete.
Ačkoliv je model 911 nejúspěšnějším modelem automobilky Porsche, v počtu prodaných "sportovních vozů" má automobilka stále co dohánět. Chevroletu se totiž podařilo prodat už přes 1,5 milionu vozů Corvette. Podobného výsledku se dosáhl i Nissan se svými modely řady Z. Mezi jeden z nejvyráběnějších sportovních vozů, který už také přesáhl jeden milion kusů, patří i malý roadster Mazda Mx-5.
Porsche ale k dnešnímu dni zveřejnilo ještě jedno zajímavé číslo. Podle výzkumů automobilky se totiž z milionu vyrobených automobilů pohybuje po silnicích stále přes cca 700,000 vozidel typu 911. A to je za 54 let výroby úctyhodné číslo.
Brzy ovšem můžeme čekat další miliontý vyrobený vůz této automobilky. Prémiové SUV Porsche Cayenne je totiž velice oblíbené, od začátku jeho výroby v roce 2003 vyrobila automobilka do roku 2013 přes 500,000 těchto vozů. Dá se tak očekávat, že za pár let bude nejúspěšnějším modelem právě Cayenne.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.