Kategorie vozů SUV je stále populárnější. S jejich slávou stoupá i touha dosahovat s těmito vozy nových rekordů. Zatímco Porsche stanovilo rekord v tažení těžkého nákladu, Toyota se pustila do stavby nejrychlejšího SUV na světě.
Základem tohoto speciálu je obyčejná Toyota Land Cruiser. V základní podobě je tohle SUV stavěné spíše k překonávání těžkého terénu, cestování na dlouhé vzdálenosti nebo převozu příslušníků speciálních sil. Většina lidí ho ale využívá jen jako nejbezpečnější kočár k převozu dětí do školy.
V Toyotě z něj ale postavili naprosté monstrum. Pod kapotou je standardní osmiválec 5,7 litru. Tedy úplně standardní není, je totiž přeplňován dvěma turbodmychadly o velikosti míče na volejbal. Aby motor tohle přeplňování vydržel, dostal speciální kované díly. Výkon, který motor produkuje, dosahuje neuvěřitelných 2000 koní.
Aby vůz dosáhl lepší akcelerace, zmizelo z interiéru vše, co tam nemuselo být, což ušetřilo pěkných pár kilogramů váhy. Naopak zde přibyla bezpečnostní klec, protože bezpečnost především. Aby měl vůz menší aerodynamický odpor, konstruktéři ho markantně snížili.
Za volant se usadil bývalý jezdec série NASCAR, Carl Edwards. K překonání rekordu měl k dispozici letištní dráhu dlouhou 2,5 míle, což je v přepočtu cca 4 kilometry. Rychlost, které během jízdy dosáhl, činila 230 mph, což je neskutečných 370 km/h. Pokud by měl řidič k dispozici delší dráhu, údajně by z vozu dokázal vymáčknout ještě víc. I tenhle výsledek ale stačil ke stanovení nového světového rekordu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.