Kategorie vozů SUV je stále populárnější. S jejich slávou stoupá i touha dosahovat s těmito vozy nových rekordů. Zatímco Porsche stanovilo rekord v tažení těžkého nákladu, Toyota se pustila do stavby nejrychlejšího SUV na světě.
Základem tohoto speciálu je obyčejná Toyota Land Cruiser. V základní podobě je tohle SUV stavěné spíše k překonávání těžkého terénu, cestování na dlouhé vzdálenosti nebo převozu příslušníků speciálních sil. Většina lidí ho ale využívá jen jako nejbezpečnější kočár k převozu dětí do školy.
V Toyotě z něj ale postavili naprosté monstrum. Pod kapotou je standardní osmiválec 5,7 litru. Tedy úplně standardní není, je totiž přeplňován dvěma turbodmychadly o velikosti míče na volejbal. Aby motor tohle přeplňování vydržel, dostal speciální kované díly. Výkon, který motor produkuje, dosahuje neuvěřitelných 2000 koní.
Aby vůz dosáhl lepší akcelerace, zmizelo z interiéru vše, co tam nemuselo být, což ušetřilo pěkných pár kilogramů váhy. Naopak zde přibyla bezpečnostní klec, protože bezpečnost především. Aby měl vůz menší aerodynamický odpor, konstruktéři ho markantně snížili.
Za volant se usadil bývalý jezdec série NASCAR, Carl Edwards. K překonání rekordu měl k dispozici letištní dráhu dlouhou 2,5 míle, což je v přepočtu cca 4 kilometry. Rychlost, které během jízdy dosáhl, činila 230 mph, což je neskutečných 370 km/h. Pokud by měl řidič k dispozici delší dráhu, údajně by z vozu dokázal vymáčknout ještě víc. I tenhle výsledek ale stačil ke stanovení nového světového rekordu.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?