Ve dnech 10. a 11. června proběhne v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze Bohnicích již čtvrtý ročník motoristické slavnosti LEGENDY. Na rozloze 64 hektarů budou moci návštěvníci spatřit přes jeden tisíc exponátů od těch historických, až po současné.
Hlavním tématem již čtvrtého ročníku této oblíbené motoristické akce bude italský design a oslava 50. výročí založení značky AMG, která se stala součástí koncernu Daimler. Na akci se tak můžete těšit jak na klasické sportovní vozy italského původu, tak na rychlé a luxusní vozy s trojcípou hvězdou.
Mezi hlavní lákadla budou jistě patřit:
Mercedes-AMG GT R - Ryze sportovní vůz, který byl představen v polovině loňského roku na okruhu v Brooklands. Pod jeho kapotou se ukrývá dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,0 l o výkonu 585 koní a točivým momentem 700 Nm, který dokáže vůz rozjet až na 318 km/h.
Mercedes-AMG GT C Roadster - Stylový a rychlý roadster si na Legendách odbije svou výstavní premiéru. Model GTC Roadster vyplňuje mezeru mezi verzemi GT S a GT R a pod jeho kapotou najdeme opět dvakrát přeplňovaný motor V8 s maximální rychlostí 316 km/h.
Pagani Huayra - Italský vůz s německým srdcem. Pod kapotou tohohle extravagantního supersportu se totiž ukrývá motor V12 o objemu 5980 ccm s výkonem 700 koní, který dodala společnost Mercedes-AMG. Tento vůz, vyráběný v italské Modeně, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhé 3,3 vteřiny a tachometr se zastaví až na čísle 370 km/h.
Lamborghini Centenario - Představuje jeden z nejexkluzivnějších vozů na celém světě. Celkem bylo vyrobenou pouhých 40 kusů tohoto jedinečného sportovního vozu, který z 0 na 100 km/h dokáže doslova vystřelit za pouhé 2,8 vteřiny. Za tuto akceleraci i maximální rychlost 350 km/h vděčí atmosferickému dvanáctiválci o objemu 6,5 litru
Ferrari F12tdf - Opět velice exkluzivní vůz. Tato limitovaná edice dává vzpomenout na legendární automobilový závod Tour de France Automobile, kde v 50. letech dominovaly vozy Ferrari 250 GT. Pod kapotou tohoto supersportu, který využívá i některé technologie ze závodů F1, nalezneme 6,3 litrový motor V12 s výkonem 780 koní.
McLaren 570S a 675LT - Zatímco model 570S představuje luxusní sportovní vůz s vysokým výkonem a závodními technologiemi, model 675LT je limitovanou edicí pouhých 500 kusů nadmíru výkonného a schopného vozu. Oba vozy sdílejí dvakrát přeplňovaný motor V8 3,8 litru, ale zatímco model 570S je vyladěn na 570 koní, model 675LT jich nabídne, zcela nečekaně, 675.
Celková hodnota všech vystavených exponátů bude přesahovat jednu miliardu. Aby zákazníkům nic neuniklo, mohou si zdarma do svých telefonů stáhnout aplikaci, která jim bude na celé akci textovým i obrazovým průvodcem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.