Ve dnech 10. a 11. června proběhne v areálu Psychiatrické nemocnice v Praze Bohnicích již čtvrtý ročník motoristické slavnosti LEGENDY. Na rozloze 64 hektarů budou moci návštěvníci spatřit přes jeden tisíc exponátů od těch historických, až po současné.
Hlavním tématem již čtvrtého ročníku této oblíbené motoristické akce bude italský design a oslava 50. výročí založení značky AMG, která se stala součástí koncernu Daimler. Na akci se tak můžete těšit jak na klasické sportovní vozy italského původu, tak na rychlé a luxusní vozy s trojcípou hvězdou.
Mezi hlavní lákadla budou jistě patřit:
Mercedes-AMG GT R - Ryze sportovní vůz, který byl představen v polovině loňského roku na okruhu v Brooklands. Pod jeho kapotou se ukrývá dvakrát přeplňovaný osmiválec 4,0 l o výkonu 585 koní a točivým momentem 700 Nm, který dokáže vůz rozjet až na 318 km/h.
Mercedes-AMG GT C Roadster - Stylový a rychlý roadster si na Legendách odbije svou výstavní premiéru. Model GTC Roadster vyplňuje mezeru mezi verzemi GT S a GT R a pod jeho kapotou najdeme opět dvakrát přeplňovaný motor V8 s maximální rychlostí 316 km/h.
Pagani Huayra - Italský vůz s německým srdcem. Pod kapotou tohohle extravagantního supersportu se totiž ukrývá motor V12 o objemu 5980 ccm s výkonem 700 koní, který dodala společnost Mercedes-AMG. Tento vůz, vyráběný v italské Modeně, zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhé 3,3 vteřiny a tachometr se zastaví až na čísle 370 km/h.
Lamborghini Centenario - Představuje jeden z nejexkluzivnějších vozů na celém světě. Celkem bylo vyrobenou pouhých 40 kusů tohoto jedinečného sportovního vozu, který z 0 na 100 km/h dokáže doslova vystřelit za pouhé 2,8 vteřiny. Za tuto akceleraci i maximální rychlost 350 km/h vděčí atmosferickému dvanáctiválci o objemu 6,5 litru
Ferrari F12tdf - Opět velice exkluzivní vůz. Tato limitovaná edice dává vzpomenout na legendární automobilový závod Tour de France Automobile, kde v 50. letech dominovaly vozy Ferrari 250 GT. Pod kapotou tohoto supersportu, který využívá i některé technologie ze závodů F1, nalezneme 6,3 litrový motor V12 s výkonem 780 koní.
McLaren 570S a 675LT - Zatímco model 570S představuje luxusní sportovní vůz s vysokým výkonem a závodními technologiemi, model 675LT je limitovanou edicí pouhých 500 kusů nadmíru výkonného a schopného vozu. Oba vozy sdílejí dvakrát přeplňovaný motor V8 3,8 litru, ale zatímco model 570S je vyladěn na 570 koní, model 675LT jich nabídne, zcela nečekaně, 675.
Celková hodnota všech vystavených exponátů bude přesahovat jednu miliardu. Aby zákazníkům nic neuniklo, mohou si zdarma do svých telefonů stáhnout aplikaci, která jim bude na celé akci textovým i obrazovým průvodcem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?