Porsche se nedávno od předhánění na Nürburgringu distancovalo. I přesto jeho nová 911 GT3 předvedla parádní čas.
Konkrétně to bylo 7 minut a 12 vteřin, což je oproti předchozímu modelu o 12 vteřin rychlejší. To se povedlo díky přepracované zadní nápravě, 7 rychlostní PDK převodovce a pneumatikám Michelin Sport Cup 2. Navíc k testování došlo za perfektního stavu tratě, ideálních podmínek a teplot.
„Dosažení tohoto času prokázalo, že nová 911 GT3 poskytuje nejen nejlepší zážitek z jízdy, ale může předvést i působivý výkon na legendárním okruhu Nürburgring. Při vytváření nové 911 GT3 byl důraz kladen především na optimalizaci jízdních vlastností a přizpůsobení k nárůstu výkonu,“ řekl víceprezident pro motorsport a vozy GT Porsche, Frank-Steffen Walliser.
„Před několika lety, byly takové časy na kolo dosažitelné pouze pro plnokrevné závodní vozy za použití speciálních pneumatik,“ dodal ředitel divize GT Andreas Preuninger. „Nová GT3 dosahuje těchto časů s poměrně skromným výkonem, přitom je stále vhodná pro každodenní použití.“
Nové GT3 je poháněno stejným 500 koňovým motorem, jako najdeme v závodní verzi 911 GT3 Cup. Vzhledem k váze 1.430 kilogramů poskytuje zrychlení 0-100 km/h za 3,2 vteřiny a dosahuje maximální rychlosti 317 km/h.
„Pokud můžete jet rychle na Nürburgringu, můžete jet stejně rychle kdekoliv na světě,“ uzavřel Walliser.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?