Nový Volkswagen Crafter není jen obyčejná dodávka, jedná se o největší vůz z nabídky značky Volkswagen Užitkové vozy. Zároveň jde o vůz, který obdržel prestižní ocenění „International Van of the Year 2017“ (Mezinárodní dodávka roku 2017). Jak na nás působil naživo?
Prostor pro řidiče Crafteru je velice příjemný a útulný. Spíše než kabinu pracovní dodávky připomíná interiér osobní vůz. Jsou zde použity příjemné materiály, moderní a vybavený infoinment systém, posádka má k dispozici nespočet praktických úložných přihrádek, několik 12V zásuvek a jednu klasickou zásuvku na 230V. O řidičův komfort se navíc stará speciální odpružená sedačka ergoComfort.
Co se nákladového prostoru týče, zákazníci si mohou vybrat jednu z celkem 69 variant. Je možné přizpůsobit délku kabiny i její výšku. V nejmenším provedení nabídne Crafter objem zavazadlového prostoru 10 m3. Pokud vám to ale nestačí, můžete zvolit model s prodlouženou kabinou a vysokou střechou. Poté vám bude k dispozici neskutečných 18,4m3. O zajištění nákladu se postará 14 úchytných ok v podlaze. Na stěnách a v podlaze nákladového prostoru je navíc přichystán speciální systém pro montáž regálových systémů.
Pod kapotou vždy naleznete jeden ze čtveřice naftových motorů 2.0TDI. Nejslabší nabídne výkon 75 kW (102 k), nejsilnější TDI BiTurbo vyprodukuje 130 kW (177 k). Výkon bude přenášen šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle zvolené motorizace a podmínek, kde budou svůj vůz provozovat, si mohou zákazníci zvolit pohon předních, zadních nebo všech kol (4Motion).
Volkswagen svému novému modelu opravdu věří. Nabízí na něj totiž záruku 2+2 roky s limitem 200.000 kilometrů. Za možnost detailní prohlídky děkujeme autosalonu TOP CENTRUM Car.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?