Nový Volkswagen Crafter není jen obyčejná dodávka, jedná se o největší vůz z nabídky značky Volkswagen Užitkové vozy. Zároveň jde o vůz, který obdržel prestižní ocenění „International Van of the Year 2017“ (Mezinárodní dodávka roku 2017). Jak na nás působil naživo?
Prostor pro řidiče Crafteru je velice příjemný a útulný. Spíše než kabinu pracovní dodávky připomíná interiér osobní vůz. Jsou zde použity příjemné materiály, moderní a vybavený infoinment systém, posádka má k dispozici nespočet praktických úložných přihrádek, několik 12V zásuvek a jednu klasickou zásuvku na 230V. O řidičův komfort se navíc stará speciální odpružená sedačka ergoComfort.
Co se nákladového prostoru týče, zákazníci si mohou vybrat jednu z celkem 69 variant. Je možné přizpůsobit délku kabiny i její výšku. V nejmenším provedení nabídne Crafter objem zavazadlového prostoru 10 m3. Pokud vám to ale nestačí, můžete zvolit model s prodlouženou kabinou a vysokou střechou. Poté vám bude k dispozici neskutečných 18,4m3. O zajištění nákladu se postará 14 úchytných ok v podlaze. Na stěnách a v podlaze nákladového prostoru je navíc přichystán speciální systém pro montáž regálových systémů.
Pod kapotou vždy naleznete jeden ze čtveřice naftových motorů 2.0TDI. Nejslabší nabídne výkon 75 kW (102 k), nejsilnější TDI BiTurbo vyprodukuje 130 kW (177 k). Výkon bude přenášen šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou. Podle zvolené motorizace a podmínek, kde budou svůj vůz provozovat, si mohou zákazníci zvolit pohon předních, zadních nebo všech kol (4Motion).
Volkswagen svému novému modelu opravdu věří. Nabízí na něj totiž záruku 2+2 roky s limitem 200.000 kilometrů. Za možnost detailní prohlídky děkujeme autosalonu TOP CENTRUM Car.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.