V Praze na Smíchově je k prodeji úplně první Lamborghini Aventador S. Pod kapotou skrývá atmosférický dvanáctiválec, kterým to sice začíná, ale rozhodně nekončí.
Srdcem celého vozu je atmosférický plněný dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s výkonem 740 koní disponující točivým momentem 690 Nm, jenž dosahuje vrcholu při 5 500 otáčkách za minutu. Z nuly na sto kilometrů v hodině se vůz rozjede za úctyhodných 2,9 sekundy. Maximální rychlost je 350 km/h. Vůz je vybaven systémem start/stop a také technologií, která za předpokladu, že řidič nepotřebuje plný výkon motoru, jednu řadu válců krátkodobě deaktivuje, a tak se o pohon stará pouze šest válců.
Písmeno S značí, že automobilka Lamborghini svůj Aventador vylepšila. To se týká zejména designu, který byl upraven pro zlepšení aerodynamiky. Výrobce udává, že pokud porovnáme novinku s předchozím Aventador kupé, zjistíme, že přítlak na přední nápravě se zvýšil o více než 130 procent. Spoiler v nastavení pro nízký aerodynamický odpor vzduchu dosahuje ve srovnání s předchůdcem o 400 procent lepšího přítlaku.
Další zásadní novinkou je natáčení kol v zadní nápravě (LRS). Vylepšeno bylo též zavěšení kol, elektronické systémy a individuálně volitelné jízdní režimy. Kromě známých režimů – STRADA, SPORT, CORSA – byl přidán nový – EGO. Právě on umožňuje řidiči nastavení ve velkém rozpětí vycházející z kombinace parametrů ostatních jízdních režimů.
O brzdění se starají brzdy s keramickými kotouči, jež jsou vyztuženy uhlíkovými vlákny. Kotouče jsou odvrtávané a disponují vnitřním chlazením. K zastavení vozu jedoucího 100 kilometrů v hodině by jim měla postačit dráha dlouhá 31 metrů. Brzdám sekunduje sportovní obutí, dle slov výrobce, nové speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero.
V Evropě je doporučená cena automobilu Lamborghini Aventador S zhruba 7 600 000 Kč bez daně.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.