Lamborghini Aventador S je strojem mnoha superlativů. Ke koupi je i v České republice

Lamborghini Aventador S má dvanáctiválec s výkonem 740 koní a točivým momentem 690 Nm, maximální rychlost je 350 km/h a cena představuje 7,6 milionu Kč bez daně
Lamborghini Aventador S má dvanáctiválec s výkonem 740 koní a točivým momentem 690 Nm, maximální rychlost je 350 km/h a cena představuje 7,6 milionu Kč bez daně, foto: Porsche Inter Auto
AutoRoad.cz 2. května 2017 07:14
Sdílej:

V Praze na Smíchově je k prodeji úplně první Lamborghini Aventador S. Pod kapotou skrývá atmosférický dvanáctiválec, kterým to sice začíná, ale rozhodně nekončí.

Srdcem celého vozu je atmosférický plněný dvanáctiválec o objemu 6,5 litru s výkonem 740 koní disponující točivým momentem 690 Nm, jenž dosahuje vrcholu při 5 500 otáčkách za minutu. Z nuly na sto kilometrů v hodině se vůz rozjede za úctyhodných 2,9 sekundy. Maximální rychlost je 350 km/h. Vůz je vybaven systémem start/stop a také technologií, která za předpokladu, že řidič nepotřebuje plný výkon motoru, jednu řadu válců krátkodobě deaktivuje, a tak se o pohon stará pouze šest válců.

Písmeno S značí, že automobilka Lamborghini svůj Aventador vylepšila. To se týká zejména designu, který byl upraven pro zlepšení aerodynamiky. Výrobce udává, že pokud porovnáme novinku s předchozím Aventador kupé, zjistíme, že přítlak na přední nápravě se zvýšil o více než 130 procent. Spoiler v nastavení pro nízký aerodynamický odpor vzduchu dosahuje ve srovnání s předchůdcem o 400 procent lepšího přítlaku. 

Další zásadní novinkou je natáčení kol v zadní nápravě (LRS). Vylepšeno bylo též zavěšení kol, elektronické systémy a individuálně volitelné jízdní režimy. Kromě známých režimů – STRADA, SPORT, CORSA – byl přidán nový – EGO. Právě on umožňuje řidiči nastavení ve velkém rozpětí vycházející z kombinace parametrů ostatních jízdních režimů.

O brzdění se starají brzdy s keramickými kotouči, jež jsou vyztuženy uhlíkovými vlákny. Kotouče jsou odvrtávané a disponují vnitřním chlazením. K zastavení vozu jedoucího 100 kilometrů v hodině by jim měla postačit dráha dlouhá 31 metrů. Brzdám sekunduje sportovní obutí, dle slov výrobce, nové speciálně vyvinuté pneumatiky Pirelli P Zero.

V Evropě je doporučená cena automobilu Lamborghini Aventador S zhruba 7 600 000 Kč bez daně.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.