Poslední autosalony nám naznačují, že vývoj automobilů se bude ubírat hlavně směrem SUV, hybridů a elektromobilů. Sportovní vozy se však svého podílu na trhu také nechtějí vzdát. To dokazují i zkoušky nového hothatche od Hyundai.
O novém ostrém hatchbacku jihokorejské automobilky máme jen kusé informace. Pod jeho kapotou by se měla skrývat dvojice čtyřválcových přeplňovaných motorů o objemu dvou litrů. Ve slabším verzi bude řidiči k dispozici 250 koní. Silnější varianta, která by mohla být zároveň tužší a víc orientovaná na okruhové ježdění, nabídne výkon 275 koní.
O přenos síly by se měla starat šestistupňová manuální převodovka nebo osmistupňový automat. Rychlejšímu průjezdu zatáček by měl pomoci elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Není však jisté, zda bude součástí obou variant, nebo pouze té silnější.
Sportovní i30 N se od běžných i30 bude odlišovat výrazně tužším šasi, použitím výrazného bodykitu včetně střešního spoileru a zřejmě i speciální edicí litých kol.
Hotchatch i30 N by se měl na trh dostat v druhé polovině roku 2017. O své místo na trhu se bude muset poprat s vozy jako jsou VW Golf GTI, Ford Focus ST a chystaným novým Meganem RS.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?