Konec dieselových motorů? Hlavní roli hraje ekologie

AutoRoad.cz, 25. dubna 2017, 16:13 Google+

Ve Velké Británii se v současné době připravuje plán, jak zlepšit ovzduší v deseti nejvíce zamořených městech. Mezi zásadní plánované kroky patří: šrotovné a denní poplatky za neekologické vozidlo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
pohonné hmoty, nafta

pohonné hmoty, nafta | foto: pixabay.com

Sdílejte článek

Britská vláda by ve středu měla rozhodnout, jakým způsobem snížit emisní zátěž obyvatel v deseti nejvíce zamořených městech, která neplní emisní normy. Základem pro rozhodnutí tvoří fakt, že dieselové vozidlo bez filtru pevných částic je méně ekologické než benzínové vozidlo či vozidlo na alternativní pohon. Z toho vláda vychází a navrhuje konkrétní opatření.

Prvním, dle nás rozumným návrhem, je zavedení šrotovného ve výši až 2000 liber pro ty, kdo vymění svoje starší dieselové vozidlo (plnící Euro 5 a níže) za nové především benzinové auto nebo na alternativní pohon.

Dalším, již poněkud kontroverzním návrhem je, stanovení ekologické daně nazvané „Tax Toxin“. Za to, že firmy provozují neekologického vozidlo, by mohly v budoucnu platit ekologický poplatek ve výši až 20 liber na den. Toto nařízení by se mělo týkat dieselových osobních vozidel a dodávek bez filtrů pevných částic, nákladních vozidel a autobusů s euro normou Euro 5 a nižší. Tato daň bude prioritně vymáhána v plné výši ve městech: Birmingham, Derby, Leeds, Londýn, Nottingham a Southampton.

V ostatních městech, kde mají rovněž znečištěné ovzduší, se plánuje daň pouze pro užitková vozidla s naftovým motorem. To není vše. Zaznívají i radikálnější hlasy, které navrhují zcela zakázat těmto vozidlům vjezd do vybraných míst v dopravní špičce, aby ještě více nezhoršovaly kvalitu ovzduší ve městech.

Vytisknout

Diskuze: Konec dieselových motorů? Hlavní roli hraje ekologie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

Víte, kdo odstartoval skandál Dieselgate? My ano

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud