Motoristické slavnosti v Goodwoodu, které se konají od 29.6. do 2.7., patří mezi jedny z nejzajímavějších akcí s motoristickou tématikou na světě. Pravidelně se zde totiž scházejí ty nejkrásnější, nejrychlejší a nejvýznamnější vozy historie i současnosti.
Letošní ročník ale bude opravdu výjimečný. Budou se zde totiž slavit dvě významná jubilea. Tím prvním je 25. ročník tohoto festivalu. Tím druhým pak 70. let od výroby prvního sportovního vozu značky Ferrari, modelu 125 S. Předpokládá se tak, že těchto oslav se účastní na 70 vozů italské automobilky z Maranella.
Během závodů, které se na tomto festivalu pravidelně konají, budou mít diváci možnost vidět nejikoničtější vozy vyrobené převážně v druhé polovině dvacátého století. Představí se vozy s čtyř, šesti, osmi i dvanáctiválcovými motory. K vidění budou i motory atmosferické, turbo-motory i motory přeplňované pomocí kompresoru. Pokud preferujete novější tvorbu, i na vás pořadatelé mysleli. Ukázat se totiž mají i nové modely, včetně Ferrari LaFerrari Aperta.
Vrcholem celého festivalu bude výstava věnovaná slavné sérii Ferrari 250. Je důležité zmínit, že vozy z této série jsou ve světě známé svou elegancí, rychlostí a schopností ustanovit nový prodejní rekord, kdykoliv se dostanou do aukce. Návštěvníci tak budou mít jedinečnou příležitost kochat se kousky jako 250 GTO, SWB a California Spider.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?