Motoristické slavnosti v Goodwoodu, které se konají od 29.6. do 2.7., patří mezi jedny z nejzajímavějších akcí s motoristickou tématikou na světě. Pravidelně se zde totiž scházejí ty nejkrásnější, nejrychlejší a nejvýznamnější vozy historie i současnosti.
Letošní ročník ale bude opravdu výjimečný. Budou se zde totiž slavit dvě významná jubilea. Tím prvním je 25. ročník tohoto festivalu. Tím druhým pak 70. let od výroby prvního sportovního vozu značky Ferrari, modelu 125 S. Předpokládá se tak, že těchto oslav se účastní na 70 vozů italské automobilky z Maranella.
Během závodů, které se na tomto festivalu pravidelně konají, budou mít diváci možnost vidět nejikoničtější vozy vyrobené převážně v druhé polovině dvacátého století. Představí se vozy s čtyř, šesti, osmi i dvanáctiválcovými motory. K vidění budou i motory atmosferické, turbo-motory i motory přeplňované pomocí kompresoru. Pokud preferujete novější tvorbu, i na vás pořadatelé mysleli. Ukázat se totiž mají i nové modely, včetně Ferrari LaFerrari Aperta.
Vrcholem celého festivalu bude výstava věnovaná slavné sérii Ferrari 250. Je důležité zmínit, že vozy z této série jsou ve světě známé svou elegancí, rychlostí a schopností ustanovit nový prodejní rekord, kdykoliv se dostanou do aukce. Návštěvníci tak budou mít jedinečnou příležitost kochat se kousky jako 250 GTO, SWB a California Spider.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.