Aktuální verze Porsche 911 GT3 byly od počátku zamýšleny ve verzích s manuálem a automatem. Aktuálně se však šéf vývoje vozů vsadil, kolik zákazníků sáhne po manuálu.
Ten navíc v minulém týdnu řekl, že společnost Porsche se určitě nehodlá honit za okruhovými rekordy. Manuál je přitom častou volbou puristických řidičů, které nějaký automat určitě nezajímá. Každopádně Porsche už teď uzavírá sázky, kolik procent kupujících sáhne po verzi s manuálem.
Interní sázky hovoří o nějakých třiceti procentech ze všech zákazníků. Zatím se neví, o kolik se lidé v Porsche vsadili, ale to je celkem nepodstatné. Za pár měsíců totiž Model 911 GT3 přijde do oficiálního prodeje a teprve pak se ukáže, jak to vše bude.
Každopádně i za nás je manuální převodovka lepší. Neustále rostoucí trend automatických převodovek nás celkem děsí. Konec manuálů je totiž tak trošku v dohlednu a automat, který byl ještě před 20 lety velkým luxusem, dnes najdeme leckdy v některých autech nedobrovolně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.