Británie, na rozdíl od ČR, disponuje vyšším počtem závodních okruhů, na kterých si lidé mohou vyzkoušet limity svého vozu aniž by někoho ohrožovali. Možná i proto došla britské vládě trpělivost se závodníky na silnicích a zavedla nový systém pokut.
Pokuty za porušení rychlosti se v Británii nově budou udělovat v řádu procent z týdenní výplaty. Za nejhorší porušení předpisů se tak pokuta může vyšplhat až na 175% týdenního příjmu. Za mírnější prohřešky zaplatíte jen 25% z týdenní mzdy. Na výši pokut bude mít vliv i počet předchozích přestupků řidiče.
Celý nový systém pokutování bude rozdělen do tří skupin, podle závažnosti porušení předpisů. Demonstrovat si to můžeme například u porušení maximální povolené rychlosti v oblasti, kde je rychlost omezena na 30 mph (cca 48 km/h).
Pokud pojedete rychlostí 31 - 40 mph, budete ve skupině A a hrozí vám postih ve výši 25-75% z vaší týdenní mzdy. Pokud pojedete rychlostí 41-50 mph, budete ve skupině B a hrozí vám postih 75-125% z týdenní mzdy. A pokud pojedete více než 51 mph, čeká vás pokuta v rozmezí 125-175% z týdenní mzdy. Navíc vám může být udělen zákaz řízení na 7 až 56 dnů.
Horní hranice pokut bude omezena na 2.500 liber na dálnicích a na 1.000 liber na ostatních komunikacích. Co myslíte, měl by podobný systém pokutování nějaký smysl i v ČR?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.