Británie, na rozdíl od ČR, disponuje vyšším počtem závodních okruhů, na kterých si lidé mohou vyzkoušet limity svého vozu aniž by někoho ohrožovali. Možná i proto došla britské vládě trpělivost se závodníky na silnicích a zavedla nový systém pokut.
Pokuty za porušení rychlosti se v Británii nově budou udělovat v řádu procent z týdenní výplaty. Za nejhorší porušení předpisů se tak pokuta může vyšplhat až na 175% týdenního příjmu. Za mírnější prohřešky zaplatíte jen 25% z týdenní mzdy. Na výši pokut bude mít vliv i počet předchozích přestupků řidiče.
Celý nový systém pokutování bude rozdělen do tří skupin, podle závažnosti porušení předpisů. Demonstrovat si to můžeme například u porušení maximální povolené rychlosti v oblasti, kde je rychlost omezena na 30 mph (cca 48 km/h).
Pokud pojedete rychlostí 31 - 40 mph, budete ve skupině A a hrozí vám postih ve výši 25-75% z vaší týdenní mzdy. Pokud pojedete rychlostí 41-50 mph, budete ve skupině B a hrozí vám postih 75-125% z týdenní mzdy. A pokud pojedete více než 51 mph, čeká vás pokuta v rozmezí 125-175% z týdenní mzdy. Navíc vám může být udělen zákaz řízení na 7 až 56 dnů.
Horní hranice pokut bude omezena na 2.500 liber na dálnicích a na 1.000 liber na ostatních komunikacích. Co myslíte, měl by podobný systém pokutování nějaký smysl i v ČR?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.