Británie, na rozdíl od ČR, disponuje vyšším počtem závodních okruhů, na kterých si lidé mohou vyzkoušet limity svého vozu aniž by někoho ohrožovali. Možná i proto došla britské vládě trpělivost se závodníky na silnicích a zavedla nový systém pokut.
Pokuty za porušení rychlosti se v Británii nově budou udělovat v řádu procent z týdenní výplaty. Za nejhorší porušení předpisů se tak pokuta může vyšplhat až na 175% týdenního příjmu. Za mírnější prohřešky zaplatíte jen 25% z týdenní mzdy. Na výši pokut bude mít vliv i počet předchozích přestupků řidiče.
Celý nový systém pokutování bude rozdělen do tří skupin, podle závažnosti porušení předpisů. Demonstrovat si to můžeme například u porušení maximální povolené rychlosti v oblasti, kde je rychlost omezena na 30 mph (cca 48 km/h).
Pokud pojedete rychlostí 31 - 40 mph, budete ve skupině A a hrozí vám postih ve výši 25-75% z vaší týdenní mzdy. Pokud pojedete rychlostí 41-50 mph, budete ve skupině B a hrozí vám postih 75-125% z týdenní mzdy. A pokud pojedete více než 51 mph, čeká vás pokuta v rozmezí 125-175% z týdenní mzdy. Navíc vám může být udělen zákaz řízení na 7 až 56 dnů.
Horní hranice pokut bude omezena na 2.500 liber na dálnicích a na 1.000 liber na ostatních komunikacích. Co myslíte, měl by podobný systém pokutování nějaký smysl i v ČR?
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?