Británie, na rozdíl od ČR, disponuje vyšším počtem závodních okruhů, na kterých si lidé mohou vyzkoušet limity svého vozu aniž by někoho ohrožovali. Možná i proto došla britské vládě trpělivost se závodníky na silnicích a zavedla nový systém pokut.
Pokuty za porušení rychlosti se v Británii nově budou udělovat v řádu procent z týdenní výplaty. Za nejhorší porušení předpisů se tak pokuta může vyšplhat až na 175% týdenního příjmu. Za mírnější prohřešky zaplatíte jen 25% z týdenní mzdy. Na výši pokut bude mít vliv i počet předchozích přestupků řidiče.
Celý nový systém pokutování bude rozdělen do tří skupin, podle závažnosti porušení předpisů. Demonstrovat si to můžeme například u porušení maximální povolené rychlosti v oblasti, kde je rychlost omezena na 30 mph (cca 48 km/h).
Pokud pojedete rychlostí 31 - 40 mph, budete ve skupině A a hrozí vám postih ve výši 25-75% z vaší týdenní mzdy. Pokud pojedete rychlostí 41-50 mph, budete ve skupině B a hrozí vám postih 75-125% z týdenní mzdy. A pokud pojedete více než 51 mph, čeká vás pokuta v rozmezí 125-175% z týdenní mzdy. Navíc vám může být udělen zákaz řízení na 7 až 56 dnů.
Horní hranice pokut bude omezena na 2.500 liber na dálnicích a na 1.000 liber na ostatních komunikacích. Co myslíte, měl by podobný systém pokutování nějaký smysl i v ČR?
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.