Během testování nového modelu Civic Type R na slavném okruhu Nurburgring se automobilce Honda podařilo ustanovit nový rekord pro předokolky.
Hondě se tento kousek povedl již 3.4. 2017, během závěrečné fáze testování nové generace modelu Civic Type R, který byl letos představen na autosalonu v Ženevě.
Nejrychlejší kolo zajeté předokolkou v Zeleném pekle tak nově měří 7 minut a 43.8 vteřin. To je o více než 5,5 vteřiny rychlejší, než dosavadní rekord držený Volkswagenem Golf GTI Clubsport S. Oproti předchozí generaci Civicu Type R si Honda polepšila o 6.8 vteřiny.
Za úspěchem nového Civicu stojí hned několik věcí. Tou nejdůležitější je nově vyladěný motor 2,0 VTEC Turbo, který velice ochotně podává výkon 320 koní a točivý moment 400 Nm. Tato síle je na kola přenášena pomocí manuální šestistupňové převodovky s krátkými převody. Hodnoty zrychlení z 0-100 km/h sice Honda nezveřejnila, dá se však předpokládat hodnota okolo 5 vteřin.
Změn se dočkala i karoserie vozu. Ta je o 16 kilogramů lehčí, její tuhost byla zvýšena o 38%, zadní náprava je víceprvková a tvar karoserie byl přizpůsoben co nejlepším aerodynamickým vlastnostem.
Nový Civic Type R se bude vyrábět v Anglii, konkrétně ve Swindonu. První kusy by se na evropský trh mohly dostat ještě během letošního léta.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?