Během testování nového modelu Civic Type R na slavném okruhu Nurburgring se automobilce Honda podařilo ustanovit nový rekord pro předokolky.
Hondě se tento kousek povedl již 3.4. 2017, během závěrečné fáze testování nové generace modelu Civic Type R, který byl letos představen na autosalonu v Ženevě.
Nejrychlejší kolo zajeté předokolkou v Zeleném pekle tak nově měří 7 minut a 43.8 vteřin. To je o více než 5,5 vteřiny rychlejší, než dosavadní rekord držený Volkswagenem Golf GTI Clubsport S. Oproti předchozí generaci Civicu Type R si Honda polepšila o 6.8 vteřiny.
Za úspěchem nového Civicu stojí hned několik věcí. Tou nejdůležitější je nově vyladěný motor 2,0 VTEC Turbo, který velice ochotně podává výkon 320 koní a točivý moment 400 Nm. Tato síle je na kola přenášena pomocí manuální šestistupňové převodovky s krátkými převody. Hodnoty zrychlení z 0-100 km/h sice Honda nezveřejnila, dá se však předpokládat hodnota okolo 5 vteřin.
Změn se dočkala i karoserie vozu. Ta je o 16 kilogramů lehčí, její tuhost byla zvýšena o 38%, zadní náprava je víceprvková a tvar karoserie byl přizpůsoben co nejlepším aerodynamickým vlastnostem.
Nový Civic Type R se bude vyrábět v Anglii, konkrétně ve Swindonu. První kusy by se na evropský trh mohly dostat ještě během letošního léta.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?