V pražských Modřanech se v sobotu 22. dubna uskutečnil další ročník Jarního VW Sprintu a i přes nepřízeň počasí se bylo znovu na co dívat.
Modřany se probudily do pošmourného, chladného a poněkud deštivého rána. To ovšem nezabránilo hrdým majitelům vozů VW, vydat se do Freestyle Parku Modřany, který včera hostil již šestnáctý ročník Jarního VW sprintu – Memoriál Roberta Kudrny.
Majitelé krásných veteránů proudili na místo srazu již od časných ranních hodin a nezasvěcený pozorovatel mohl lehce nabýt dojmu, že se nejen vrátil v čase, ale změnil i svou geografickou polohu, neboť právě vozy VW Brouk patřily mezi nejrozšířenější automobily ve Spolkové republice Německo v minulém století.
Již z dálky byl slyšet onen nezaměnitelný zvuk vzduchem chlazeného motoru. A vzápětí se objevil krásně naleštěný brouk. A brouků bylo skutečně hodně, jeden za druhým, barevná záplava neodolatelných lidových vozítek.
Jejich počtu ovšem zdatně sekundoval také model VW Transporter, jenž byl zastoupen hned několika generacemi.
A k vidění byly již tradičně kromě zajímavých vozidel VW i stroje automobily značky Porsche. O skutečné pozdvižení se však postaraly obojživelné vozy KdF 166, které později předvedly svoje schopnosti i ve vodě.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?