V pražských Modřanech se v sobotu 22. dubna uskutečnil další ročník Jarního VW Sprintu a i přes nepřízeň počasí se bylo znovu na co dívat.
Modřany se probudily do pošmourného, chladného a poněkud deštivého rána. To ovšem nezabránilo hrdým majitelům vozů VW, vydat se do Freestyle Parku Modřany, který včera hostil již šestnáctý ročník Jarního VW sprintu – Memoriál Roberta Kudrny.
Majitelé krásných veteránů proudili na místo srazu již od časných ranních hodin a nezasvěcený pozorovatel mohl lehce nabýt dojmu, že se nejen vrátil v čase, ale změnil i svou geografickou polohu, neboť právě vozy VW Brouk patřily mezi nejrozšířenější automobily ve Spolkové republice Německo v minulém století.
Již z dálky byl slyšet onen nezaměnitelný zvuk vzduchem chlazeného motoru. A vzápětí se objevil krásně naleštěný brouk. A brouků bylo skutečně hodně, jeden za druhým, barevná záplava neodolatelných lidových vozítek.
Jejich počtu ovšem zdatně sekundoval také model VW Transporter, jenž byl zastoupen hned několika generacemi.
A k vidění byly již tradičně kromě zajímavých vozidel VW i stroje automobily značky Porsche. O skutečné pozdvižení se však postaraly obojživelné vozy KdF 166, které později předvedly svoje schopnosti i ve vodě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.