Německá automobilka BMW má stejně jako další výrobci velké odbytiště na čínském trhu. Proto není divu, že na šanghajském autosalonu ukázala dost zvláštní pětkovou řadu.
Ta se chlubí označením Li a na výrobě se bude podílet čínská firma a partner BMW, značka Brilliance. Některým z vás asi již došlo, že novinka nebude dostupná pro evropskou kilentelu, a to ani pro domácí trh v Německu. Zájemci o vůz tak musí do Číny.
Nový pětkový sedan je oproti standardní verzi prodloužen o 133 milimetrů delší. Dokonce se zapracovalo na hmotnosti, která ve srovnání s předešlou pětkou Li klesla o 130 kg. Největší komfort si pak užijí logicky cestující vzadu. V kabině totiž došlo k nárůstu místa pro jejich nohy. Současně s tím došlo na instalaci většího množství zvukové izolace a v rámci výbavy se do standardu nastěhovala panoramatická střecha.
O prvcích jako jsou elektricky nastavitelná sedadla anebo obrazovka ve středové loketní opěrce v zadní řadě sedadel po vzoru sedmičkové řady asi není potřeba ani mluvit. A co se týče pohonu, BMW 5 Li bude k dispozici se dvěma přeplňovanými benzinovými motory s objemem 2,0 a 3,0 litru.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?