Německá automobilka BMW má stejně jako další výrobci velké odbytiště na čínském trhu. Proto není divu, že na šanghajském autosalonu ukázala dost zvláštní pětkovou řadu.
Ta se chlubí označením Li a na výrobě se bude podílet čínská firma a partner BMW, značka Brilliance. Některým z vás asi již došlo, že novinka nebude dostupná pro evropskou kilentelu, a to ani pro domácí trh v Německu. Zájemci o vůz tak musí do Číny.
Nový pětkový sedan je oproti standardní verzi prodloužen o 133 milimetrů delší. Dokonce se zapracovalo na hmotnosti, která ve srovnání s předešlou pětkou Li klesla o 130 kg. Největší komfort si pak užijí logicky cestující vzadu. V kabině totiž došlo k nárůstu místa pro jejich nohy. Současně s tím došlo na instalaci většího množství zvukové izolace a v rámci výbavy se do standardu nastěhovala panoramatická střecha.
O prvcích jako jsou elektricky nastavitelná sedadla anebo obrazovka ve středové loketní opěrce v zadní řadě sedadel po vzoru sedmičkové řady asi není potřeba ani mluvit. A co se týče pohonu, BMW 5 Li bude k dispozici se dvěma přeplňovanými benzinovými motory s objemem 2,0 a 3,0 litru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.