Německá automobilka BMW má stejně jako další výrobci velké odbytiště na čínském trhu. Proto není divu, že na šanghajském autosalonu ukázala dost zvláštní pětkovou řadu.
Ta se chlubí označením Li a na výrobě se bude podílet čínská firma a partner BMW, značka Brilliance. Některým z vás asi již došlo, že novinka nebude dostupná pro evropskou kilentelu, a to ani pro domácí trh v Německu. Zájemci o vůz tak musí do Číny.
Nový pětkový sedan je oproti standardní verzi prodloužen o 133 milimetrů delší. Dokonce se zapracovalo na hmotnosti, která ve srovnání s předešlou pětkou Li klesla o 130 kg. Největší komfort si pak užijí logicky cestující vzadu. V kabině totiž došlo k nárůstu místa pro jejich nohy. Současně s tím došlo na instalaci většího množství zvukové izolace a v rámci výbavy se do standardu nastěhovala panoramatická střecha.
O prvcích jako jsou elektricky nastavitelná sedadla anebo obrazovka ve středové loketní opěrce v zadní řadě sedadel po vzoru sedmičkové řady asi není potřeba ani mluvit. A co se týče pohonu, BMW 5 Li bude k dispozici se dvěma přeplňovanými benzinovými motory s objemem 2,0 a 3,0 litru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?