Od 21. dubna do 12. května bude v prostorách muzea automobilky Škoda k vidění hliněný lakovaný model konceptu Vision E. Ten byl v minulých dnech představen na autosalonu v Šanghaji
Ačkoliv se jedná pouze o hliněný lakovaný model, i tak budou mít návštěvníci muzea jedinečnou příležitost naživo spatřit tvary tohoto nadčasového konceptu, který vznikal v oddělení Škoda Design.
Vision E je prvním čistě elektricky poháněným a autonomně jezdícím konceptem v historii mladoboleslavské automobilky. O pohon vozu se starají dva elektromotry, které pohání všechna čtyři kola. Výkonné li-ion akumulátory zajišťují dojezd až 500 km. Poprvé se také ve voze značky Škoda objevují systémy, které splňují předpoklady pro 3. stupeň autonomního řízení.
Škoda tímto konceptem zobrazila vizi elektrifikace svých automobilů. Ta začne již v roce 2019, kdy se na trh dostane Superb s plug-in hybridem. V roce 2020 se pak objeví první čistě elektrický model. Do roku 2025 se nabídka elektrických vozidel značky Škoda rozšíří celkově na 5 modelů.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?