Jen za leden 2017 bylo v bezplatném systému VinCheck prověřeno 38 518 VIN kódů, tedy identifikačních čísel vozidel. Meziročně je to nárůst o 45,3 %, stojí ve zprávě Ústředního automotoklubu.
Fakt, že řidič sáhne raději po ojetém voze, neznamená, že pro sebe a případně své blízké nehledá na cestách jistotu. Některé autobazary na to reagují tím, že garantují původ vozu a počet najetých kilometrů.
Ani po nějaké době bezstarostných jízd ovšem nemusí mít majitel „nového“ auta vyhráno. Technická závada může přijít i ve chvíli, kdy to řidič rozhodně nečekali. Jaké pak nastává řešení? Dle zákona nese za skryté vady, které se objeví do 6 měsíců od předání vozu, odpovědnost prodávající. Po uplynutí lhůty šesti měsíců však přechází důkazní břemeno na zákazníka a většinou je nutné obrátit se na soudního znalce, který prozkoumá, zda se jedná o skrytou vadu zřejmou již v den prodeje či nikoliv. Případné opravy důležitých součástí pak stojí řidiče nemalé peníze.
I v tomto ohledu se někteří prodejci snaží vyjít zájemcům vstříc, a to nabídnutím prodloužené záruky. „Garance na počet ujetých kilometrů i právní původ vozidla poskytujeme standardně. K tomu zájemcům nabízíme záruku na ojetý vůz, která se směle vyrovná tovární záruce,“ říká David Vojtěch, majitel autocentra DAVO CAR s tím, že v dubnu je tato nabídka pro zákazníky autocentra zdarma.
Prodejci tím řidičům poskytují jistotu pozdějšího bezproblémového řešení v případné náhlé závady. „Mezi ty nejčastější patří například porucha turbodmychadla nebo dvouhmotového setrvačníku, která může nového majitele přijít na 20 až 35 tisíc korun,“ říká ředitel autocentra DAVO CAR Radovan Djelmo. Záruka ale kryje také vnitřní mazané součástky motoru včetně manuální i automatické převodovky, spojky, brzdy, diferenciálu či elektrické instalace.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?