Jen za leden 2017 bylo v bezplatném systému VinCheck prověřeno 38 518 VIN kódů, tedy identifikačních čísel vozidel. Meziročně je to nárůst o 45,3 %, stojí ve zprávě Ústředního automotoklubu.
Fakt, že řidič sáhne raději po ojetém voze, neznamená, že pro sebe a případně své blízké nehledá na cestách jistotu. Některé autobazary na to reagují tím, že garantují původ vozu a počet najetých kilometrů.
Ani po nějaké době bezstarostných jízd ovšem nemusí mít majitel „nového“ auta vyhráno. Technická závada může přijít i ve chvíli, kdy to řidič rozhodně nečekali. Jaké pak nastává řešení? Dle zákona nese za skryté vady, které se objeví do 6 měsíců od předání vozu, odpovědnost prodávající. Po uplynutí lhůty šesti měsíců však přechází důkazní břemeno na zákazníka a většinou je nutné obrátit se na soudního znalce, který prozkoumá, zda se jedná o skrytou vadu zřejmou již v den prodeje či nikoliv. Případné opravy důležitých součástí pak stojí řidiče nemalé peníze.
I v tomto ohledu se někteří prodejci snaží vyjít zájemcům vstříc, a to nabídnutím prodloužené záruky. „Garance na počet ujetých kilometrů i právní původ vozidla poskytujeme standardně. K tomu zájemcům nabízíme záruku na ojetý vůz, která se směle vyrovná tovární záruce,“ říká David Vojtěch, majitel autocentra DAVO CAR s tím, že v dubnu je tato nabídka pro zákazníky autocentra zdarma.
Prodejci tím řidičům poskytují jistotu pozdějšího bezproblémového řešení v případné náhlé závady. „Mezi ty nejčastější patří například porucha turbodmychadla nebo dvouhmotového setrvačníku, která může nového majitele přijít na 20 až 35 tisíc korun,“ říká ředitel autocentra DAVO CAR Radovan Djelmo. Záruka ale kryje také vnitřní mazané součástky motoru včetně manuální i automatické převodovky, spojky, brzdy, diferenciálu či elektrické instalace.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?