Už dlouho toužíte po Ferrari, ale nemáte miliony na kontě? Nyní pro vás máme řešení, a je určitě stylovější než přestavba Peugeotu 406 Coupé! Ano, stále to není plnokrevné Ferrari, ale alespoň má původ v Itálii. Tedy svým designem a původním logem na kapotě.
Ital, co je vlastně Japonec si nyní hraje na Ferrari. Jak moc bizarní může celá situace ještě být? O moc víc už ne a jak jste asi poznali, řeč je o Fiatu 124 Spider alias Mazdě MX-5. Nejde ale o obyčejný Fiat, nýbrž Fiat, který se za svůj původ stydí. Všude na karosérii jsou totiž jeho loga zakrytá vzpínajícím se koníkem z Maranella. Rázem se tak díváte na asi nejdostupnější Ferrari na trhu, které zároveň není ani příliš zanedbané.
Tenhle 124 Spider má najeto jen necelých 12 tisíc kilometrů a aktuálně si ho můžete koupit na aukčním serveru eBay. Prodávající auto dokonce zařadil pod značku Ferrari a dodává, že jde o poctu italskému plnokrevníkovi. Možná i proto má Fiat koníka i v masce chladiče, kabina dostala plaketku Ferrari a palubní deska ozdobný nápis „Pininfarina.“ Zkrátka co nejblíže originálu.
V aukci zatím přihodilo třináct lidí a cena je aktuálně 11 400 dolarů (asi 286 tisíc korun). To není moc, do konce dražby ale stále zůstává téměř šest dnů. A to je dlouhá doba na to, aby se cifra vyšplhala někam k původní částce za novou 124 Spider. Deset procent vítězné sumy pošle aktuální majitel vozu na charitativní účely. Auto je mimochodem technicky zcela sériové a nachází se v texaském Austinu.
Jestli jde o zajímavou investici je otázkou, každopádně znáčky Ferrari půjdou lehce sundat a za relativně nízkou cenu lze mít v podstatě nový 124 Spider. A pak, auto se objevilo během posledních dní v mnoha automobilových online magazínech. Publicita je tedy zcela jistě zaručena.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?