Už dlouho toužíte po Ferrari, ale nemáte miliony na kontě? Nyní pro vás máme řešení, a je určitě stylovější než přestavba Peugeotu 406 Coupé! Ano, stále to není plnokrevné Ferrari, ale alespoň má původ v Itálii. Tedy svým designem a původním logem na kapotě.
Ital, co je vlastně Japonec si nyní hraje na Ferrari. Jak moc bizarní může celá situace ještě být? O moc víc už ne a jak jste asi poznali, řeč je o Fiatu 124 Spider alias Mazdě MX-5. Nejde ale o obyčejný Fiat, nýbrž Fiat, který se za svůj původ stydí. Všude na karosérii jsou totiž jeho loga zakrytá vzpínajícím se koníkem z Maranella. Rázem se tak díváte na asi nejdostupnější Ferrari na trhu, které zároveň není ani příliš zanedbané.
Tenhle 124 Spider má najeto jen necelých 12 tisíc kilometrů a aktuálně si ho můžete koupit na aukčním serveru eBay. Prodávající auto dokonce zařadil pod značku Ferrari a dodává, že jde o poctu italskému plnokrevníkovi. Možná i proto má Fiat koníka i v masce chladiče, kabina dostala plaketku Ferrari a palubní deska ozdobný nápis „Pininfarina.“ Zkrátka co nejblíže originálu.
V aukci zatím přihodilo třináct lidí a cena je aktuálně 11 400 dolarů (asi 286 tisíc korun). To není moc, do konce dražby ale stále zůstává téměř šest dnů. A to je dlouhá doba na to, aby se cifra vyšplhala někam k původní částce za novou 124 Spider. Deset procent vítězné sumy pošle aktuální majitel vozu na charitativní účely. Auto je mimochodem technicky zcela sériové a nachází se v texaském Austinu.
Jestli jde o zajímavou investici je otázkou, každopádně znáčky Ferrari půjdou lehce sundat a za relativně nízkou cenu lze mít v podstatě nový 124 Spider. A pak, auto se objevilo během posledních dní v mnoha automobilových online magazínech. Publicita je tedy zcela jistě zaručena.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?