Video od automobilky Ford ukazuje vývoj policejních vozů této značky od 50. let do současnosti.
Automobilka Ford uveřejnila v souvislosti s prezentací hybridu pro strážce zákona video představující policejní vozy modrého oválu od roku 1950 do současnosti.
Za zmínku jistě stojí model Ford Galaxie představený roku 1971, jenž pod kapotou ukrýval osmiválec s objemem sedm litrů. Tehdy křižoval město New York či střežil dálnice státu California. Dalším pozoruhodným strojem byl Ford Mustang SSP z roku 1982. Vybaven pětilitrovým osmiválcem byl připraven pro stíhací jízdu. O pouhý rok později, 1983, přijíždí všem dobře známý Ford LTD Crown Victoria.
Velkým úspěchem se stal Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor, představený v roce 1998, který zakončil svůj životní cyklus roku 2011 jako model Ford Crown Victoria P7B Police Interceptor.
Teprve před pár lety se objevil Ford Interceptor Sedan. Srdcem této policejní stíhačky je šestiválcový motor disponující dvěma turbodmychadly. Mezi výbavu patří pohon všech kol či systém kontroly mrtvého úhlu. A celou tuto pomyslnou přehlídku zakončuje nový Ford Police Responder Hybrid Sedan. Pohonem je v tomto případě čtyřválcový motor s objemem dva litry, doplněný je však elektromotorem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.