Video od automobilky Ford ukazuje vývoj policejních vozů této značky od 50. let do současnosti.
Automobilka Ford uveřejnila v souvislosti s prezentací hybridu pro strážce zákona video představující policejní vozy modrého oválu od roku 1950 do současnosti.
Za zmínku jistě stojí model Ford Galaxie představený roku 1971, jenž pod kapotou ukrýval osmiválec s objemem sedm litrů. Tehdy křižoval město New York či střežil dálnice státu California. Dalším pozoruhodným strojem byl Ford Mustang SSP z roku 1982. Vybaven pětilitrovým osmiválcem byl připraven pro stíhací jízdu. O pouhý rok později, 1983, přijíždí všem dobře známý Ford LTD Crown Victoria.
Velkým úspěchem se stal Ford Crown Victoria P71 Police Interceptor, představený v roce 1998, který zakončil svůj životní cyklus roku 2011 jako model Ford Crown Victoria P7B Police Interceptor.
Teprve před pár lety se objevil Ford Interceptor Sedan. Srdcem této policejní stíhačky je šestiválcový motor disponující dvěma turbodmychadly. Mezi výbavu patří pohon všech kol či systém kontroly mrtvého úhlu. A celou tuto pomyslnou přehlídku zakončuje nový Ford Police Responder Hybrid Sedan. Pohonem je v tomto případě čtyřválcový motor s objemem dva litry, doplněný je však elektromotorem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.