Nejnovější BMW HP2 je boxer, který byl konstruován pro terénní jezdce a ty nejnáročnější cesty světa.
Puristický, ale přesto ušlechtilý, vybavený jemnými, dobře promyšlenými detaily je HP2 stvořen pro dokonalou radost z jízdy v terénu a hodí se i jako základní stroj pro provozování amatérského enduro sportu. HP2 je motocykl, který v terénu se svým nízkým těžištěm nebývale využívá své přednosti koncepce stroje boxer. Ovšem i na silnici nabízí HP2 díky snadné ovladatelnosti, nízké hmotnosti a vysoce výkonnému motoru radost z jízdy. Přiměřeně možnostem, které nabízí jezdci, je HP2 nejvýkonnější a zdaleka nejlepší terénní motocykl typu boxer všech dob.
BMW HP2 technicky vychází z R 1200 GS. Do detailů šitý na míru potřebám ambiciózních jezdců enduro je HP2 ale zcela samostatný a absolutně výjimečný motocykl. Zcela nový lehký podvozek vychází ze zkušeností maratónských rallye. Jako světová novinka a inovace je použit tlumicí systém vzduchových pružin pro zadní kolo. Motor je odlehčený a celá pohonná jednotka je dimenzována speciálně pro terénní provoz.
U všech součástek je brán zřetel na odlehčení konstrukce. Tím bylo docíleno toho, že hmotnost motocyklu byla stlačena pod pomyslnou hranici 200 kilogramů (pohotovostní hmotnost podle DIN je 195 kg). Suchá hmotnost je 175 kilogramů. V souhře s perfektním ergonomickým provedením je zajištěna řiditelnost a lehká ovladatelnost i v těžkém terénu. V kombinaci s nízkým těžištěm motoru boxer, jeho nedostižně rovnoměrnou oblastí nejnižších otáček motoru a vynikající vyvážeností vyniká tento motocykl v choulostivých, pomalých sekcích „Trial“ často i nad jednoválcovou konkurencí. Výkonnost a jízdní stabilita v rychlých terénních úsecích stojí u boxera enduro tak jako tak mimo jakoukoli pochybnost.
Pro potvrzení sportovních kvalit enduro BMW Motorrad podporuje a stará se o soukromý závodní tým, který jezdí s HP2 na různých závodech enduro, jako například na mistrovství German Cross-Country (GCC). Jako jezdec se pro GCC zavázal loňský vítěz této série, Fin Simo Kirssi. Mezinárodně je plánován start HP2 na Baja 500 a Baja 1000 v Kalifornii a také účast na prologu závodu Erzbergrennen v Rakousku. BMW Motorrad podporuje příslušné soukromé týmy dodáváním motocyklů a zajišťováním servisu.
Uvedení HP2 na trh je celosvětově plánováno na podzim 2005.
Text a foto: BMW Group