Když se na start postaví cvalda z USA, kráska z Itálie a všeuměl z Německa. Kdo myslíte že vyhraje?
Přesně takovou otázku si položili lidé z Motorsport Magazine, a tak vedle sebe postavili na start Cadillac ATS-V, Alfu Romeo Gulia Quadrifoglio a všemi milované BMW M3.
Všechny vozy mají podobný typ motoru, a to dvakrát přeplňovanou V6. Nejslabší je BMW M3, které má "pouhých" 450 koní. Nad ním stojí Cadillac se stádem 470 koní a na vrcholu se tyčí Alfa Romeo a jejích 510 koní. BMW však hraje do karet nejnižší hmotnost, a to 1 560 kg, zatímco cvalda Cadillac váží 1 700 kg. Dost bylo technických detailů, tady je slibované video.
Tipovali jste správně? Hnaná zadní náprava a nejsilnější motor jsou pro vítězství ve sprintu skvělým základem.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?