Vybíráte přívěs za auto? Vhodně zvolený typ vám ušetří starosti i finance

Valník je nejprodávanějším typem vozíku v ČR
Valník je nejprodávanějším typem vozíku v ČR, foto: Agados
AutoRoad.cz 13. dubna 2017 14:40
Sdílej:

Na silnicích se stále častěji objevují automobily s připojenými přívěsy. Ostatně není se čemu divit, vždyť i po světě jsme známí jako národ chalupářů a zahrádkářů. Jak ale vybrat vozík, který bude vyhovovat naším představám? S tím nám poradila společnost Agados, největší tuzemský výrobce vozíků.

Hned prvním důležitým bodem je uvědomit si, jaký typ a množství nákladu budeme převážet. Od toho se odvíjí vozíky s rozdílnými ložnými plochami, použitými materiály, konstrukcí, funkcemi sklápění atd. Důležité je také znát maximální možnou váhu celé soupravy, tj. automobilu s naloženým vozíkem, a mít odpovídající řidičské oprávnění.

Častým dotazem bývá, z jakých materiálů by měly být vyrobeny bočnice. V současnosti se nabízejí bočnice plechové, překližkové a hliníkové, přičemž všechny mají své klady. U plechových je to lehkost, u překližkových pevnost a odolnost. Hliníkové bočnice v sobě tyto vlastnosti kombinují, to se ovšem podepisuje na jejich ceně.

Důležitým faktorem u vleků také bývá umístění kol. Pokud jsou kola umístěná pod vozíkem, získáte větší nákladovou plochu a snazší přístup k nákladu. Pokud jsou však umístěna vedle vozíku, budete mít snazší nakládání.  Získáte také nižší těžiště a s tím spojenou lepší stabilitu.

Hobby nebo profi? Tyto dvě základní kategorie se liší zejména použitou technologií výroby, materiály, nosností a samozřejmě cenou. Je tedy vhodné zvážit, jak často budete vozík využívat a nakolik ho budete zatěžovat.

Vozík si také můžete nechat upravit pro své specifické potřeby. Vybavení může zahrnovat rezervní kola, plachty, víka, fixační úchyty nebo i funkce hydraulického či manuálního sklápění. Šikovným pomocníkem jsou opěrné nohy, které vám pomohou při nakládání a vykládání.

Během jízdy s vozíkem by řidič neměl zapomenout na fakt, že je limitován maximální konstrukční rychlostí vozíku. Ta bývá u novějších modelů nastavena na 130 km/h, u těch starších však raději počítejte s určitým omezením.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?