Zájem o vozy segmentu SUV stoupá raketovým tempem. Automobilka Audi se proto rozhodla rozšířit svou nabídku o modely Q4 a Q8.
S modelem Q8 hodlá založit automobilka Audi zcela nový segment ve vyšší třídě. Uvnitř tohoto prémiového SUV ve stylu kupé bychom tak měli očekávat luxusní materiály, velkorysý prostor a nejnovější asistenční, informační a zábavní systémy. Audi Q8 se začne vyrábět v roce 2018 v Bratislavě, kde se již od roku 2005 vyrábí Audi Q7.
Menšího modelu Q4 se dočkáme v roce 2019. Jeho výrobou chce značka vstoupit do segmentu CUV, u nás známého jako Crossovery. Jeho konkurenty budou například BMW X4 nebo Mercedes-Benz GLE kupé. Audi Q4 se bude vyrábět v maďarském městě Györ, kam se později přesune i výroba modelu Q3.
Člen představenstva společnosti Audi, Prof. Dr. Hubert Waltl, k tomu dodává „Do stávající výrobní sítě zařadíme dva zcela nové modely Q, čímž zvýšíme naši konkurenceschopnost v mimořádně důležitém segmentu“.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.