Nedávno jsme vás informovali o zkušebním provozu elektrických BMW i3 u Policie ČR. Dnes přicházejí informace o hybridech v policejních barvách ze zámoří.
Ford totiž představil první hybridní vozy, které budou sloužit u policie v New Yorku a Los Angeles. Na rozdíl od čistě elektrických BMW i3, které nedávno dostala zapůjčené PČR, budou tyto hybridy plnit roli běžných hlídkových vozů.
Nové služební vozy amerických policistů jsou postaveny na platformě vozu Ford Fusion sedan, který se v Evropě prodává jako Ford Mondeo. Pro potřeby policie byly vozy vybaveny upravenou přední maskou s integrovaným rámem, silnějším odpružením a většími brzdami. Změnami také prošel interiér, který byl uzpůsoben policejní práci.
O výkon se bude starat dvoulitrový čtyřválec vybavený malým elektromotorem napájeným z li-ion baterií. Pro zachování vysokých výkonů a dlouhé životnosti musel být celý systém přizpůsoben specifické činnosti policie. Čistě na elektrický pohon ale dokáže tenhle hlídkový vůz jet až 96 km/h.
Pro Ford se jedná o představení druhého z plánovaných 13 hybridních a elektrických vozidel. Další mají být uvedeny během následujících pěti let. Z těch nejzajímavějších ale už teď můžeme zmínit hybridní Mustang s plnotučnou V8, hybridní Pick-Up F-150 nebo čistě elektrické SUV s dojezdem až 480 km.
Podle Fordu si policisté převezmou nové vozy v průběhu příštího léta.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?