Nedávno jsme vás informovali o zkušebním provozu elektrických BMW i3 u Policie ČR. Dnes přicházejí informace o hybridech v policejních barvách ze zámoří.
Ford totiž představil první hybridní vozy, které budou sloužit u policie v New Yorku a Los Angeles. Na rozdíl od čistě elektrických BMW i3, které nedávno dostala zapůjčené PČR, budou tyto hybridy plnit roli běžných hlídkových vozů.
Nové služební vozy amerických policistů jsou postaveny na platformě vozu Ford Fusion sedan, který se v Evropě prodává jako Ford Mondeo. Pro potřeby policie byly vozy vybaveny upravenou přední maskou s integrovaným rámem, silnějším odpružením a většími brzdami. Změnami také prošel interiér, který byl uzpůsoben policejní práci.
O výkon se bude starat dvoulitrový čtyřválec vybavený malým elektromotorem napájeným z li-ion baterií. Pro zachování vysokých výkonů a dlouhé životnosti musel být celý systém přizpůsoben specifické činnosti policie. Čistě na elektrický pohon ale dokáže tenhle hlídkový vůz jet až 96 km/h.
Pro Ford se jedná o představení druhého z plánovaných 13 hybridních a elektrických vozidel. Další mají být uvedeny během následujících pěti let. Z těch nejzajímavějších ale už teď můžeme zmínit hybridní Mustang s plnotučnou V8, hybridní Pick-Up F-150 nebo čistě elektrické SUV s dojezdem až 480 km.
Podle Fordu si policisté převezmou nové vozy v průběhu příštího léta.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.