Nově zvolený americký prezident Donald Trump potřebuje ke své funkci krom jiného i pořádnou ochranku. Její součástí je však i speciální vůz, ve kterém američtí prezidenti jezdí na své akce.
A právě již několik let tuto úlohu plní vozy značky Cadillac. Nově se navíc povedlo přistihnout obrněného obra, kterým je aktuálně vyvíjený Cadillac One. V podstatě se jedná o natažený Cadillac DTS, jenže tenhle maskovaný kousek nese interní označení Beast 2.0.
Vůz vypadá ještě víc hmotněji, než dosavadní prezidentská limuzína, kterou nahrazuje. Vůz musí odolat neskutečnému počtu typů útoků, takže prezidentský "tank" by měl odolat střele z klasické ruční zbraně, různým typům granátů a z míry by jej neměla o moc víc vyvést ani střela ze zbraně RPG.
Prezidentova nová limuzína bude stát okolo 1,5 milionu dolarů a pro vývoj vozu se používá speciální výzkumný prostor. Novinka bude uvedena do provozu v druhé polovině letošního roku a pod kapotou monstra se objeví 6,6litrový osmiválec Duramax s výkonem 445 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?